Hvad er vigtigt ved valg af feriebolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2017

MorTil3+

Vi har næsten lige været i en feriebolig i Jylland og om aftenen når ungerne var lagt i seng savnede vi Netflix, der var kun tyske kanaler ud over DR kanalerne og vi savnede en mikroovn, cykler og grill ville også ha været rart at ha til rådighed. Nogle forskellige brætspil ville også ha været hyggeligt. Der var både pool, sauna og spabad, men det var kun poolen vi brugte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2017

Anonym

Jeg ville være pænt ligeglad med legeplads, pool, sauna, cykler mm, især hvis vejret er som i Danmark. 

Vi har netop brugt en uge i et feriehus i Danmark, og der var vi rigtigt glade for, at der var et ordentligt badeværelse med badekar og pænt og brugbart køkken. Vi var også glade for, at der var et fjernsyn på regnvejrsdagene. Der var kun DR kanaler, men det var helt fint. De to børn på 14 måneder og 2 1/2 år var fint tilfredse. Til gengæld var der ALT for mange små nips! Ikke at det var et problem med børn, men det var forfærdeligt at skulle holde styr på det hele, da vi skulle hjem. Jeg var lykkelig for, at vi ikke skulle gøre rent selv, for det var blevet en umulig opgave. Så keep it simple med indretningen.

Og så vil jeg sige, at gode senge, fri wifi, godt køkkenudstyr er et must for os. 

Hov, og et tørrestativ. Det var virkeligt rart.

Men helt generelt kan jeg sagtens undvære det meste, når jeg er på ferie. Så længe jeg kan lave mad, komme i (varmt) bad og sove godt, så er jeg fint tilfreds :-) Vil jeg have luksus, tager jeg ikke i sommerhus/feriebolig men på ressort i udlandet.

Anmeld Citér

28. juli 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej:-)

Vi har et feriehus (ikke i DK men et attraktivt sted og med nogenlunde samme vejrforhold som i DK). Det er udlejet over 60% af året. Så det går jo godt. Det er fint! Det er pænt renoveret for et par år siden (og selvfølgelig løbende vedligeholdt med frisk maling osv.) nu påtænker vi at putte X antal kroner i udstyr i huset og sørge for at der intet "mangler" når man kommer som feriegæst. Vi er tæt på indkøb, direkte udsigt og beliggenhed ved strand. Brændeovn..

Vi overvejer at opgraderer tv'erne i værelserne til nogle mere moderne med internet og Netflix eller lign. (hvis man må bruge det i udlejningshus).. derudover overvejer vi at putte en rigtig god kvalitets sauna i huset, spillekonsol, bredbåndsinternet, microovn, godt lydsystem.. måske cykler? Grill?  

Når i lejer et feriehus med børnene, hvad lægger i mærke til og sætter pris på og er der noget i ville ønske der var tilstede?

Må jeg se sommerhuset? Så kan jeg måske bedre se om der var noget der manglede 

Anmeld Citér

28. juli 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg tænker at alle diverse elektroniske dimser må folk leve uden og det tror jeg iøvrigt de fleste har det helt fint med når de er på ferie. I kan sørge for god wifi og så må folk medbringe det de ikke kan undvære. Jeg tror iøvrigt ikke I kan have Netflix konto til fri afbenyttelse hvis det skal være efter reglerne.  

Jeg ville personligt være glad for en sauna, men det er bestemt ikke afgørende for valg af feriehus. 

Hvis der er noget have/græsplæne kunne nogle udendørs spil være sjovt. Kroket, kongespil og lignende. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Troldemommi

Hvilket land ligger jeres feriebolig i? ��

Anmeld Citér

28. juli 2017

ann-kristina

En hylde med blandede gode bøger til børn og voksne (f.eks. fra genbrug), diverse brætspil, lidt turistbøger om området, cykler, grill, senge med gode madrasser.

Evt fiskestænger hvis det er fiskeområde. Jeg vil personligt helst være fri for Netflix og lignende da vi helst vil spille, læse osv i ferien.

Og ja masser af hylder og knager til tøjet. Synes altid der er masser af bøjlestænger i sommerhusskabe. Men hvem tager "bøjletøj" med i sommerhus? 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi har et feriehus (ikke i DK men et attraktivt sted og med nogenlunde samme vejrforhold som i DK). Det er udlejet over 60% af året. Så det går jo godt. Det er fint! Det er pænt renoveret for et par år siden (og selvfølgelig løbende vedligeholdt med frisk maling osv.) nu påtænker vi at putte X antal kroner i udstyr i huset og sørge for at der intet "mangler" når man kommer som feriegæst. Vi er tæt på indkøb, direkte udsigt og beliggenhed ved strand. Brændeovn..

Vi overvejer at opgraderer tv'erne i værelserne til nogle mere moderne med internet og Netflix eller lign. (hvis man må bruge det i udlejningshus).. derudover overvejer vi at putte en rigtig god kvalitets sauna i huset, spillekonsol, bredbåndsinternet, microovn, godt lydsystem.. måske cykler? Grill?  

Når i lejer et feriehus med børnene, hvad lægger i mærke til og sætter pris på og er der noget i ville ønske der var tilstede?

Vi er lige kommet ind ad døren fra feriebolig for 2 timer siden, sidder og slapper af, mens vaskemaskinen kører.

Jeg ville fravælge et hus med spillekonsol og lignende - vi tager på ferie for at være sammen, ikke for at sidde med hver vores skærm som det hurtigt bliver i hverdagen. Til gengæld ville det være rart med Netflix til en film, hvis vejret er træls - og masser af spil af den gammeldags type.

Anmeld Citér

28. juli 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

For os når vi tager på ferie, er det for at komme væk fra dagligdagen så et fjernsyn med netflix, internet mm er ikke noget der tiltrækker mig. Hvorimod brætspil og den slags er det jeg efterspørger. Måske legeplads tæt på, børnevenligt kvarter/strand og den slags. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er så heldige at ha hele 2 sommerhuse i familien, som vi plejer at låne, og der er overhovedet ingen luksus over dem. De er bare enkelte og hyggelige.

Det vi sætter mest pris på er:

Ude legetøj.

Oppustelige badebacin.

Et par gode drager.

Ordenlige køkken udstyr. Godt med skåle, skærebrædter, knive, æggebære, proptrækker osv.

Krabbestænger og gennemsigtige spande.

Feks bøger med de forskellige fugle og fisk i området.

Vigtigst er dog en ordenlig seng, uden sengerand i fodenden.

Forskellige brætspil.

Evt en dvd afspiller og lidt forskellige film.

Vi har altid selv dyner og puder med, da det er vigtigt for os, at det er ordenligt, det vi sover med.

lækre tæpper til sofaen.

En radio.

Gode havemøbler.

Grill.

hvis der er plads i haven, er det da fint med et gyngestativ, sandkasse osv, men ik et must!

At der er skiftepære, sikringer osv, så man ik står og mangler hvis der ryger en pære/sikring. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Anonym trådstarter

Jeg kan se at spillekonsol er en dårlig idé

Jeg havde bare tænkt at i elendigt efterårsvejr var det måske en redning Men det lyder til jeg skal revurdere det. Vi har selv en Wii derhjemme, men den bruger vi også kun 2-3 gange i året.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.