Vi fylder os med hormoner - hvad gør det ved os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2017

SK85

MiniMe2005 skriver:

Jeg er en af dem, hvor p-pillerne bare virkede. Jeg har altid haft lange og hårde menstruationer, så da jeg kom på p-piller var det en ren befrielse at slippe for det smertehelvede hver måned. Da jeg var yngre, var mine smerter så slemme, at jeg fik smertestillende på recept, og ofte måtte jeg blive hjemme fra skole den første dag, fordi jeg ikke kunne bevæge mig pga smerter. 

Så p-pillerne var et hit her. Jeg har heller aldrig oplevet andre bivirkninger som vægtøgning, mindre sexlyst, irritation eller andet. Jeg vil til hver en tid tage p-piller igen.

Jeg overvejede kobberspiral efter min fødsel, men da jeg har haft så mange smerter og kraftige blødninger før, tør jeg simpelthen ikke. Kobberspiralen kan nemlig gøre det værre. Til gengæld må jeg så også sige, at min menstruation er blevet meget mildere efter fødslen, men spiral er bare ikke mig.

Forstår godt du ikke har lyst til kobberspiral i din situation, lægerne fraråder den også til kvinder med kraftig blødning.

Men du kan evt. overveje hormonspiral. Der er jo meget mindre hormon i den sammenlignet med hvis du tager p-piller dagligt. Kender mange som har det og er glade for den.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2017

MiniMe2005

Forstår godt du ikke har lyst til kobberspiral i din situation, lægerne fraråder den også til kvinder med kraftig blødning.

Men du kan evt. overveje hormonspiral. Der er jo meget mindre hormon i den sammenlignet med hvis du tager p-piller dagligt. Kender mange som har det og er glade for den.

Nu er jeg egentligt ikke på jagt efter et alternativ til p-piller, og som sagt bryder jeg mig ikke om tanken spiral. Jeg var som sagt ret glad for pillerne, så når vi har fået nummer to, og jeg er færdig med at amme, forventer jeg at starte på dem igen. Grunden til, at jeg overvejede Kobberspiralen, var for helt at undgå hormoner, indtil vi skulle have nummer to. 

Anmeld Citér

5. august 2017

CamillaK1984

Jeg fik en blodprop i den ene lunge i februar 2016, og der har undersøgelser vist at det er pga. p-piller, så jeg vil kraftigt anbefale at droppe p-pillerne. Jeg brugte minipiller efter blodproppen, da vi gerne vil have et barn mere inden længe, så ville ik bruge pengene på en kobberspiral.

Anmeld Citér

10. august 2017

pb2017

Jeg fik for nogle år siden flere blodpropper i hjernen pga. p-piller. Så jeg tilslutter mig ovenstående, og vil ikke anbefale p-piller - i hvert fald ikke de gamle generationer! 

Jeg vil heller ikke anbefale kobberspiral til de, som i forvejen har smerter ved mens eller kraftig blødning! Jeg havde min i lidt over 1 år, og puha!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.