Min datter er fanget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2017

NaUlHa

Anonym skriver:

Min datter på 11 år er på sommerferie hos hendes far, som hun ser hveranden weekend. Det går desværre ikke så godt, og sundhedspl lavede før sommerferien en underretning til vores kommune omkring hendes mis trivsel. Han drikker ret meget!! Nu er han gået fra sin kæreste her i ferien og forbruget af alkohol er gået helt over gevind. Hun kom på ferie på 3 dage siden, de har ikke været ude af huset, hun er overladt til at passe sig selv mens han bare drikker og drikker. Tidligere idag troede hun at han var død! Hvad gør jeg - jeg lader hende jo i stikken! Vi er begge bange for ham, så vi er pressede. Har ikke brug for dømmende beskeder!! Men råd om hvad jeg kan gøre for at hjælpe min datter ud af dette helvede! 

Hvad med hun ringer til politiet eller døgn vagten på kommune, og selv fortæller hvad der sker, det kan en 11 årig i bund og grund godt. 

En ting er sikkert hun SKAL VÆK derfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2017

Jullesnulle

NaUlHa skriver:

Hvad med hun ringer til politiet eller døgn vagten på kommune, og selv fortæller hvad der sker, det kan en 11 årig i bund og grund godt. 

En ting er sikkert hun SKAL VÆK derfra 

Nej... det ansvar skal en 11 årlig på ingen måde have. På ingen måde.

jeg ville ring til politiet og fortælle situationen. Så kan de kære med og hente hende. Så kan selv se hvor slemt det står til.

Anmeld Citér

25. juli 2017

FruHolm <3

Anonym skriver:

Min datter på 11 år er på sommerferie hos hendes far, som hun ser hveranden weekend. Det går desværre ikke så godt, og sundhedspl lavede før sommerferien en underretning til vores kommune omkring hendes mis trivsel. Han drikker ret meget!! Nu er han gået fra sin kæreste her i ferien og forbruget af alkohol er gået helt over gevind. Hun kom på ferie på 3 dage siden, de har ikke været ude af huset, hun er overladt til at passe sig selv mens han bare drikker og drikker. Tidligere idag troede hun at han var død! Hvad gør jeg - jeg lader hende jo i stikken! Vi er begge bange for ham, så vi er pressede. Har ikke brug for dømmende beskeder!! Men råd om hvad jeg kan gøre for at hjælpe min datter ud af dette helvede! 

Ved ikk om du har taget et valg , men ring til politiet og bed om at snakke med socialvagten så kan de tage ud/med ud og hente hende så hun kan komme hjem , så kan kommune og statsamt også se at det ikk holder , + hun er gammel nok til at måtte sige fra selv 

Anmeld Citér

26. juli 2017

heaven

Pyyyha da.... hvad blev updaten på den her? 

Mange tanker herfra

Anmeld Citér

26. juli 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan du hente hende? 

Ellers kan du ringe til den sociale døgnvagt så henter de hende. 

Anmeld Citér

30. juli 2017

Kurt_H

Selvfølgelig skal hun hentes NU. Gerne med politiets hjælp. Han har intet at gøre med hende i den tilstand. Jeg forstår ikke hvordan kommunen kan overse at der er en reel fare for pigens ve og vel.

Anmeld Citér

30. juli 2017

Anonym trådstarter

Min datters største frygt er netop det som flere af jer foreslår, at politiet bliver inddraget. Jeg snakkede med kommune og statsforvaltningen s. Kommunen mente jeg skulle ringe og give ham et ultimatum, stop med at drikke eller jeg henter hende hjem. Statsforvaltningen oplyste at når jeg er bopælsforældre så må jeg i princippet hente hende hjem hvis jeg mener hun udsættes for noget grimt. Men da der ligger en samværsaftale foreslog de ligesom kommunen et opkald! 

Det fik han og jeg var klar i spyttet omkring mine krav hvis ikke jeg skulle hente hende hjem før feriens afslutning. Han rettede ind og tog hende med på ferie ved noget familie, som jeg så har haft kontakt med, og det er gået ok. Idag skal hun hjem. Hun virker brugt og trist efter denne oplevelse. Så når hun siger farvel idag, er det med den bevidsthed at hun formentlig ikke skal se ham, eller ihverfald ikke have fast samvær med ham igen. 

I vores kommune kunne jeg ikke finde en døgnvagt at kontakte.... 

han har fået en sidste chance for at bevise at hun kunne, den forspildte han!! Jeg udsætter ikke hende for hans alkoholisme nogensinde igen. Jeg er også slidt helt ned af bekymringer efter denne uge, så det bliver rart at få ro på idag. 

Tak for jeres ord og tanker! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.