Min datter er fanget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
16 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2017

Anonym trådstarter

Min datter på 11 år er på sommerferie hos hendes far, som hun ser hveranden weekend. Det går desværre ikke så godt, og sundhedspl lavede før sommerferien en underretning til vores kommune omkring hendes mis trivsel. Han drikker ret meget!! Nu er han gået fra sin kæreste her i ferien og forbruget af alkohol er gået helt over gevind. Hun kom på ferie på 3 dage siden, de har ikke været ude af huset, hun er overladt til at passe sig selv mens han bare drikker og drikker. Tidligere idag troede hun at han var død! Hvad gør jeg - jeg lader hende jo i stikken! Vi er begge bange for ham, så vi er pressede. Har ikke brug for dømmende beskeder!! Men råd om hvad jeg kan gøre for at hjælpe min datter ud af dette helvede! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2017

MorTil4<3

bange eller ej! jeg havde hentet min datter, og det var med det vuns! kom der så trusler fra far, så kender man nummeret til politiet og de må så sætte en sag igang. for ja, det andet er mishandling mod din datter 

Anmeld Citér

25. juli 2017

B&J

Jeg havde godt nok også hentet mit barn tænk den usikker hed hun går i og hun tror sin egen far er død. 

Det er jo skrækkeligt 

Anmeld Citér

25. juli 2017

Anonym trådstarter

Da vi var til møde på kommunen fik jeg at vide at jeg lille lade hende komme på ferie for ikke at skade sagen, og det er jeg naturligvis bange for at gøre. Han er psykopat, jeg flyttede på krisecenter i nattens mørke da vi blev skilt. 

Anmeld Citér

25. juli 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Da vi var til møde på kommunen fik jeg at vide at jeg lille lade hende komme på ferie for ikke at skade sagen, og det er jeg naturligvis bange for at gøre. Han er psykopat, jeg flyttede på krisecenter i nattens mørke da vi blev skilt. 

Hent hende alligevel ! 

Vis du er meget bange for ham så hent hende når i aften når han sover 

Stakkels pige !!! 

Hun er gammel nok til at nægte at tage hjem til ham. 

Anmeld Citér

25. juli 2017

Thea14

Jeg havde også hentet hende, sag eller ej.

Ring evt. Til statsforvaltningen og meddel at du har gjort det og hvorfor du har gjort det, så de i det mindste ved det. 

Jeg kunne også finde på at inddrage politiet inden jeg hentede hende og evt. have dem med i baghånden. Om ikke andet, så for at nogle fagfolk så hvordan det stod til.

Jeg havde i hvert fald ikke ladet min datter blive der.

Anmeld Citér

25. juli 2017

Kofoed.

Er der nogle du har kontakt med, som har et godt forhold til hendes far, som du evt kan alliere dig med? Så kunne I tage sammen ud og hente din datter og "vennen" kunne så blive og tage en snak med faren. Og så skal du informere vennen om, at faren kan se sin datter igen, når han er kommet sig lidt over bruddet og når han er i stand til at tage sig af hende og give hende den ferie hun fortjener.

Hvis ikke du kender en som kan/vil gøre det, så synes jeg du skal tage nogle mænd fra din familie med ud og hente hende, hovedsagelig skal i max gå 2 ind, men så evt have 1 eller 2 i back up ude i bilen, hvis han skulle blive aggressiv.

Din datter skal ikke være hjemme ved hendes far, når han opfører sig på den måde. Jeg tog gerne ud og snakkede med ham, men da jeg (nok) ikke kender jer osv, så er det bare ikke optimalt. Hendes far har brug for en støtte og din datter skal ikke tage skade af hendes fars misbrug.

Hvis du er i tvivl om dine rettigheder, så kontakt statsforvaltningen. Jeg mener det hedder sig, at du må tilbageholde din datter fra samvær, hvis far ikke er i stand til at tage være om barnet grundet psykisk tilstand eller misbrug.

Kæmpe krammer til jer begge

Anmeld Citér

25. juli 2017

Sahara82

Anonym skriver:

Min datter på 11 år er på sommerferie hos hendes far, som hun ser hveranden weekend. Det går desværre ikke så godt, og sundhedspl lavede før sommerferien en underretning til vores kommune omkring hendes mis trivsel. Han drikker ret meget!! Nu er han gået fra sin kæreste her i ferien og forbruget af alkohol er gået helt over gevind. Hun kom på ferie på 3 dage siden, de har ikke været ude af huset, hun er overladt til at passe sig selv mens han bare drikker og drikker. Tidligere idag troede hun at han var død! Hvad gør jeg - jeg lader hende jo i stikken! Vi er begge bange for ham, så vi er pressede. Har ikke brug for dømmende beskeder!! Men råd om hvad jeg kan gøre for at hjælpe min datter ud af dette helvede! 

Hvis du er bange for ham, så henvend dig akut til kommunen eller politiet, og så må de jo rådgive dig i om at skal hente hende selv eller om de vil hjælpe dig. Det er ihvertfald sikkert at hun ikke skal være der længere! 

Anmeld Citér

25. juli 2017

Tip!

Jeg havde kontaktet politiet med det vuns, og kontaktet den sociale døgnvagt i den pågældende kommune for at få hende afhentet. 

Har din datter en mobil? 

Hvis hun har, så kør derhen og hold et par huse derfra, og bed hende om at komme ud til dig.. 

han er da uansvarlig! Føj.. 

Anmeld Citér

25. juli 2017

L-Mortil3

Uden tvivl ring til politi og døgnvagt og bed om assistance til at hente hende NU!

mange tanker til jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.