Eks mand vil have fuld forældre myndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Er der en speciel grund til at far ikke må få fuld forældre myndighed? 

Nu tænker jeg på mine børn og de vil til hver en tid vælge far da de er mest knyttet til ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2017

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Nu tænker jeg på mine børn og de vil til hver en tid vælge far da de er mest knyttet til ham. 

Jeg har fået misforstået forældre myndighed og samkvem men det jeg mener er at han vil have vores barn i 7/7 ordning i min verden er han for lille til det han vil jo aldrig kunne finde ud af hvor han hører til henne 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Aisha skriver:

Tænker du så, at hvis I bliver skilt, så skal far til dine børn have fuld forældremyndighed? Eller misforstår jeg det? 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker du så, at hvis I bliver skilt, så skal far til dine børn have fuld forældremyndighed? Eller misforstår jeg det? 

Jeg ønsker fælles forældre myndighed også en fornuftig samværsordning han vil have 7/7 ordning men i betragtning af min søn alder synes jeg ikke det er særlig relevant og det er heller ikke det man anbefaler i hans alder . Så nu truer han med advokat og statsforvaltningen fordi vi ikke kan blive enige 

Anmeld Citér

23. juli 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aisha skriver:

Der behøver vel ikke være nogen speciel grund. Hvorfor skal nogen af dem afgive forældremyndigheden? De er vel begge forælder til barnet? 

Til ts:

Mht. samvær så må det blive fastsat af statsforvaltningen. Så må han true alt det han vil. Statsforvaltningens tommelfingerrregel er 1 år-en overnatning, 2 år-2 overnatninger osv. Og har du været på barsel med barnet så er det højst sandsynligt dig jeres barns base bliver hos. 

Husk at bevare den gode tone for det gode samardejdes skyld. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ønsker fælles forældre myndighed også en fornuftig samværsordning han vil have 7/7 ordning men i betragtning af min søn alder synes jeg ikke det er særlig relevant og det er heller ikke det man anbefaler i hans alder . Så nu truer han med advokat og statsforvaltningen fordi vi ikke kan blive enige 

Det var også en anden jeg citerede for bedre at forstå hvad hun mente.  Jeg forstår godt din problematik, og må bare være enig med andre der siger du ikke skal være for bekymret. Har ikke selv erfaring med statsforvaltningen, men det lyder som om de er gode til at varetage barnets interesser, og så lille et barn skal nok ikke ud i 7/7 ordning.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Snoopy77

Du skal ikke være bange for Statsforvaltningen. Det er ham der får en lang næse hvis han forventer at gå derfra med en 7-7 ordning. Det anbefaler man ikke når barnet er så lille. 

Statsforvaltningen har i øvrigt anonym rådgivning pr tlf, så ring evt til dem

Håber det bedste for dig. 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Så farens samkvems rettigheder vil være f.eks. Hver anden weekend det vil aldrig blive en 7/7 ordning lige nu når vores barn ikke er ældre ?? 

Nej stf laver ikke 7/7 når forældrene ikke er enige,og slet ikke på børn der er før skolealderen.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Så lad ham gå i statsforvaltningen.... han får højst sandsynligt ik det ud af det han vil....

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anoo

Hej..

Har lige været det hele igennem med min x mand, og mit barn var samme alder, så håber du ser mit svar.

Han ville godt nok ikke ha forælder myndigheden alene, men bare rolig det giver sig selv i statforvaltningen.

tag ind i statforvaltningen og søg om et møde. Der får du et svar ark du skal udfylde med en masse spørgsmål og det går du bare op med, med det samme, imens du er der. Så bliver i indkaldt til et møde hvor der sidder en der vil det bedste for jeres barn. Så får i også tingene på skrift til hvis i en dag bliver uvenner. Statforvaltningen, brugte vi til at lave "regler" omkring vores barn. Så vi altid havde noget vi kunne læne os op ad, også i tider hvor vi kan være uenige og sådan.

Og så en anden ting, du kan være HELT ROLIG. Det kommer ikke til at blive at du kun får barnet hver anden weekend, og SLET ikke når barnet er så lille og det er dig der er mor. En mor skal faktisk være syg eller skal være enige omkring far skal ha "barnet" fuldtid før dette overhovet kommer på tale især når barnet er så lille!!

Håber det hele lykkes smertefrit som muligt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.