Eks mand vil have fuld forældre myndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.992 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

jeg vælger at være anonym mht familie venner osv. 

Jeg har valgt at gå fra min mand af mange forskellige oversager vi har et barn på 16 måneder.

Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne have fælles  forældre myndighed for mit barns skyld da det jo er lige så glad for mig som sin far.  Min eks stiller stiller sig selvfølgelig på bagben og vil have ham i hverdagene... og så kan jeg få ham i weekenderne...

hvad ordninger findes der i sådan situationer og hvad plejer man at gøre når barnet ikke er ældre ?  

Håber virkelig nogle kan komme med gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg har valgt at gå fra min mand af mange forskellige oversager vi har et barn på 16 måneder.

Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne have fælles  forældre myndighed for mit barns skyld da det jo er lige så glad for mig som sin far.  Min eks stiller stiller sig selvfølgelig på bagben og vil have ham i hverdagene... og så kan jeg få ham i weekenderne...

hvad ordninger findes der i sådan situationer og hvad plejer man at gøre når barnet ikke er ældre ?  

Samvær og forældremyndighed er to forskellige ting.

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Samvær og forældremyndighed er to forskellige ting.

Okay har aldrig prøvet det før ..

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

I har vel allerede fælles forældre myndighed. Og det er svært at få fuld forældremyndighed over barnet. Det fu snakker om er sikkert hvor barnet skal bo og hvor barnet skal have samvær henne. I skal blive enige og hvis ikke i kan det må i via statsforvaltningen så afgør de det for jer. Men umiddelbart vil jeg da sige kig på barnet og se hvad der er bedst for barnet. De fleste forældre vil vel gerne have sit barn boende hos sig og i den alder er barnet jo ikke afhængig af mor. Men min umiddelbare mening er at statsforvaltningen for det meste giver bobælsretten til moren. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Jullesnulle

Han kan ikke få fuld forældremyndighed med minde du har meget imod dig - dvs svær psykisk sygdom, misbrug, voldelig dokumenteret adfærd og lignende. Dvs. hvis dette ikke er tilfældet kan du regne med fælles forældremyndighed. 

Mht. Samvær vil han på igen måde få barnet alle hverdage,  hvis du været på barsel og  været primær omsorgsperson. Han kan ikke engang få barnet til mere end en-to overnatninger ved den alder. Senere kan det blive 7-7. Men har han primært passet barnet er sagen jo en anden. 

Det er for at psyke dig - tag det roligt

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Hvad er dine ønsker? Uanset til hvis side det falder synes jeg, at samvær hver anden weekend er meget lidt, hvis i bor tæt på hinanden.. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Hvad er dine ønsker? Uanset til hvis side det falder synes jeg, at samvær hver anden weekend er meget lidt, hvis i bor tæt på hinanden.. 

Ja det er lidt og nit barn skal selvfølgelig have ret til se sin far men jeg er virkelig på bar bund her og Kan ikke overskue en sag i statsforvaltning og slet ikke hvis den ikke går til min side  

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Du kan være helt rolig.

Far vil aldrig få bopælen i retten,hvis du ellers er normal fungerene.

I stf vil far formentlig få en måske to overnatninger hver 14.dag + 1 overnatning i modsatte uge.

Jeg ville ansøge statsforvaltningen om midlertidig bopæl og bede dem fastsætte samværet.

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan være helt rolig.

Far vil aldrig få bopælen i retten,hvis du ellers er normal fungerene.

I stf vil far formentlig få en måske to overnatninger hver 14.dag + 1 overnatning i modsatte uge.

Jeg ville ansøge statsforvaltningen om midlertidig bopæl og bede dem fastsætte samværet.

Så farens samkvems rettigheder vil være f.eks. Hver anden weekend det vil aldrig blive en 7/7 ordning lige nu når vores barn ikke er ældre ?? 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Ja det er lidt og nit barn skal selvfølgelig have ret til se sin far men jeg er virkelig på bar bund her og Kan ikke overskue en sag i statsforvaltning og slet ikke hvis den ikke går til min side  

Jamen altså det bliver du jo nødt til, hvis i ikke kan blive enige  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.