Rectus diastase - delte mavemuskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.912 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej Alle

Jeg har haft en blød stor bule op over navlen (Jeg er 32+0)

Den er 8x9 cm, den bekymrede mig, så jeg tog action i går.

Det viser sig at det er rectus diastase, delte mavemuskler, netop pga. graviditet.

Jeg fik af vide, at det var et meget stort mellemrum, og at det ville kræve virkelig meget træning - ja måske operation bagefter.

Det har gjort mig virkelig ked af det, så jeg søger lidt solskinshistorier  

Har nemlig aldrig hørt om det før, og på nettet står der mange steder at det kan være helt op til 20x20 cm.

Er der nogen der har prøvet noget lignede, hvor det ikke krævede jeg ved ikke hvor meget arbejde bagefter?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Hej Alle

Jeg har haft en blød stor bule op over navlen (Jeg er 32+0)

Den er 8x9 cm, den bekymrede mig, så jeg tog action i går.

Det viser sig at det er rectus diastase, delte mavemuskler, netop pga. graviditet.

Jeg fik af vide, at det var et meget stort mellemrum, og at det ville kræve virkelig meget træning - ja måske operation bagefter.

Det har gjort mig virkelig ked af det, så jeg søger lidt solskinshistorier  

Har nemlig aldrig hørt om det før, og på nettet står der mange steder at det kan være helt op til 20x20 cm.

Er der nogen der har prøvet noget lignede, hvor det ikke krævede jeg ved ikke hvor meget arbejde bagefter?? 

Hvem har sagt, at det er meget voldsomt? bare nysgerrig. Fordi.. Det er jo helt normalt, at mavemusklerne deler sig under graviditeten. Men altså, ellers vil jeg anbefale dig at konsultere en med forstand på det, f.eks. en fysioterapeut med erfaring på området..

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Hvem har sagt, at det er meget voldsomt? bare nysgerrig. Fordi.. Det er jo helt normalt, at mavemusklerne deler sig under graviditeten. Men altså, ellers vil jeg anbefale dig at konsultere en med forstand på det, f.eks. en fysioterapeut med erfaring på området..

Det har en jordmoder sagt 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Det har en jordmoder sagt 

Men så synes jeg da, at du skal konsultere en professionel, der kan give dig et kvalificeret svar på, hvad du har i udsigt

Anmeld Citér

22. juli 2017

migxher

Hvor stor/bred den er nu kan du ikke rigtig bruge til noget. Det der har noget at sige er hvor bred den er når du har født(3-4 måneder efter har den salmet sig det den kan uden hjælp).

Prøv at søge på thora superfit mor. Hun har et skide godt mave program til efter fødslen målrettet delte mavemuskler. Jeg kom min rectus distase til livs med hendes flad mave program. Og den var elles 4 fingre bred da min yngste var 4 måneder. 

Hun har også et gravid program målrettet at forebygge delte mavemuskler efter fødslen.

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Hvor stor/bred den er nu kan du ikke rigtig bruge til noget. Det der har noget at sige er hvor bred den er når du har født(3-4 måneder efter har den salmet sig det den kan uden hjælp).

Prøv at søge på thora superfit mor. Hun har et skide godt mave program til efter fødslen målrettet delte mavemuskler. Jeg kom min rectus distase til livs med hendes flad mave program. Og den var elles 4 fingre bred da min yngste var 4 måneder. 

Hun har også et gravid program målrettet at forebygge delte mavemuskler efter fødslen.

Mange tak for dit brugbare svar 

Det giver god mening, at det er svært (ja nærmest umuligt) at sige noget om det nu, da jeg jo stadig er gravid. Det er vel langt nemmere bagefter hvor kroppen har fået ro til at "trække sig sammen" at se og tage stilling til hvor slemt det er. 

Det lyder virkelig som et godt program !  
Jeg har lige googlet det, og det ligner sådan noget hjemme træning, er det korrekt 

Anmeld Citér

22. juli 2017

migxher

Anonym skriver:

Mange tak for dit brugbare svar 

Det giver god mening, at det er svært (ja nærmest umuligt) at sige noget om det nu, da jeg jo stadig er gravid. Det er vel langt nemmere bagefter hvor kroppen har fået ro til at "trække sig sammen" at se og tage stilling til hvor slemt det er. 

Det lyder virkelig som et godt program !  
Jeg har lige googlet det, og det ligner sådan noget hjemme træning, er det korrekt 

Ja det er hjemmetræning men det er meget enkelt og overskuelig at gå til synes jeg. 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Ja det er hjemmetræning men det er meget enkelt og overskuelig at gå til synes jeg. 

Okay - det lyder virkelig lovende 
Hvad koster det? Jeg kan umiddelbart ikke finde priserne på nettet 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu tror jeg at jeg fandt det  til 399 kr. 

Anmeld Citér

22. juli 2017

migxher

Anonym skriver:

400 for hendes mave program men det er virkelig godt give ud. Jeg er blevet virkelig glad for min mave igen selcom jeg har født 2 børn næste i rap af hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.