Stadig kærester og ingen sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.915 visninger
12 svar
4 synes godt om
12. juli 2017

Anonym trådstarter

Kære den/de der læser med

Jeg har været sammen med min kæreste i 8 år og vi har sammen en dreng på 3 år og en pige på 9 måneder. Mine 2 store problemer er 2 ting: vores sexliv og vores papirløse forhold.

Hvis vi adskiller de ting, så vil jeg gerne begynde med situationen hvor jeg rigtig gerne vil giftes. Jeg ved han også gerne vil (måske bare ikke nmed mig), da han har flere planer for hvordan hans bryllup skal være end jeg selv har. Jeg har mange gange før fortalt hvor meget jeg gerne vil, og i skænderier også spurgt hvorfor han aldrig spørger? Hans argument er økonomien. Jeg vil ligeså gerne på rådhuset, også vente med det store hvide indtil vi har råd. Men jeg er gammeldags og vil have det er ham der skal fri. På trods af alt dette, så har han aldrig gjort det han er ikke i tvivl om hvor brændende jeg ville ønske han ville give mig den kærlighedserklæring... jeg er tom og ked af det

Den anden ting, sex! Han vil aldrig, og har altid mange undskyldninger. Jeg bliver altid "brændt af". Det er frygtelig hårdt og nedslidende! Jeg spørger måske en gang om ugen, nogle gange sjældnere i frygt for en afvisning. Vi gør det måske 1-2 gange om måneden. Sådan har det været i 5 år! (Imponerende vi har fået 2 børn - men det var også et pres med "det er i dag vi SKAL skat!). Når det så lykkedes os at nå til sex-delen så er det uden det store forspil, ham øverst og slut. Hvis jeg foreslår andet afslår han, eller mister momentum 

Jeg kan mærke alt dette slider på mit selvværd og min tro på han virkelig elsker mig. Jeg kan ikke tage skridtet med at gå fra ham, for jeg elsker ham virkelig. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre Jeg kan ikke rigtig snakke med nogle om det, så håber der er en eller flere der kan relatere lidt til det og måske komme med ideer eller råd 

rigtig dejlig aften

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2017

Stivdie

Med hensyn til brylluppet, så havde jeg det som dig. Det var først da jeg accepterede v aldrig ville blive gift og dermed fjernede presset fra ham, at der kom skub i sagerne. I forbindelse med snak og budgettering for huskøbere satte jeg en post af til testamenter for at sikre hinanden bedst muligt som ugifte, og det satte noget igang I hovedet på ham 

I forhold til sexlivet er det så noget I har snakket om? Altså ud over mens I ligger i sengen. Hvis I ikke har, så vil jeg da anbefalet en god snak om det. Hvis I allerede har, så tænker jeg enten at acceptere, at han blot ikke har et behov, der er så stort som dit (der er masser af muligheder for "selvbetjening") eller alternativt en parterapeut, så I kan få hjælp til at få fundet ud af, hvad der tynger ham og hans lyst. 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Med hensyn til brylluppet, så havde jeg det som dig. Det var først da jeg accepterede v aldrig ville blive gift og dermed fjernede presset fra ham, at der kom skub i sagerne. I forbindelse med snak og budgettering for huskøbere satte jeg en post af til testamenter for at sikre hinanden bedst muligt som ugifte, og det satte noget igang I hovedet på ham 

I forhold til sexlivet er det så noget I har snakket om? Altså ud over mens I ligger i sengen. Hvis I ikke har, så vil jeg da anbefalet en god snak om det. Hvis I allerede har, så tænker jeg enten at acceptere, at han blot ikke har et behov, der er så stort som dit (der er masser af muligheder for "selvbetjening") eller alternativt en parterapeut, så I kan få hjælp til at få fundet ud af, hvad der tynger ham og hans lyst. 

Tak for dit svar☺️ 

Jeg har førhen indset han nok aldrig frier, men så ender jeg alligevel med en følelser af at det er helt forkert�� Vi købte hus for 7 år siden og har lavet testamente i forbindelse med vi fik vores 1. barn. 

Vi har snakket meget om sexen, uden at det har gjort noget. Det haft jo været et problem længe. Vi gik til parterapi for 3 år siden, desværre uden den store virkning. Det gjorde faktisk bare situationen mellem os værre. Jeg har forsøgt at spørge meget ind til hvad han kunne tænke sig, og har forsøgt at forklare ham hvad jeg kunne tænke mig. Ingen forskel�� 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Xolia

Anonym skriver:

Tak for dit svar☺️ 

Jeg har førhen indset han nok aldrig frier, men så ender jeg alligevel med en følelser af at det er helt forkert�� Vi købte hus for 7 år siden og har lavet testamente i forbindelse med vi fik vores 1. barn. 

Vi har snakket meget om sexen, uden at det har gjort noget. Det haft jo været et problem længe. Vi gik til parterapi for 3 år siden, desværre uden den store virkning. Det gjorde faktisk bare situationen mellem os værre. Jeg har forsøgt at spørge meget ind til hvad han kunne tænke sig, og har forsøgt at forklare ham hvad jeg kunne tænke mig. Ingen forskel�� 

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "de 5 kærlighedssprog" af Gary Chapman. Måske taler I "bare" ikke samme kærlighedssprog.Pøj pøj

Anmeld Citér

12. juli 2017

L-mor

Anonym skriver:

Tak for dit svar☺️ 

Gav parterapien dig noget info om, hvorfor han ikke ønsker sex oftere? Der er jo stor forskel på, om han ikke har lyst oftere (gælder det også i tidligere forhold), har rejsningsproblemer, har en seksuel historik, der gør det smertefuldt for ham, er seksuelt orienteret mod noget andet end regelmæssig sex med en kvinde, osv., osv. 

Hvis han fx er asexuel, nytter det jo ikke at presse, plage eller lokke. Og så kan han jo ikke 'forbedre' sig. Så må du beslutte dig for, om du kan leve uden sex, vil finde alternative partnere ved siden af eller gå. 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "de 5 kærlighedssprog" af Gary Chapman. Måske taler I "bare" ikke samme kærlighedssprog.Pøj pøj

Vi fik faktisk en masse info omkring de 5 kærlighedssprog dengang vi gik til parterapi. Men måske jeg skulle prøve at læse lidt mere om dem. 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Gav parterapien dig noget info om, hvorfor han ikke ønsker sex oftere? Der er jo stor forskel på, om han ikke har lyst oftere (gælder det også i tidligere forhold), har rejsningsproblemer, har en seksuel historik, der gør det smertefuldt for ham, er seksuelt orienteret mod noget andet end regelmæssig sex med en kvinde, osv., osv. 

Hvis han fx er asexuel, nytter det jo ikke at presse, plage eller lokke. Og så kan han jo ikke 'forbedre' sig. Så må du beslutte dig for, om du kan leve uden sex, vil finde alternative partnere ved siden af eller gå. 

HM jeg tror ikke han har en sexuel historie. I starten gjorde vi det konstant. Hans argument for at det kun var sådan i starte , var fordi han ikke havde haft en kæreste i et par år. Så derfor var han nok mere trængende Jeg har faktisk nævnt for ham at jeg har et behov, og synes 1 gang om måneden er for lidt. Så hvad ville han sige til at jeg fandt en anden der kunne hjælpe mig med behovet. Det vil han ikke have, hvilket jeg også selv synes er lidt underligt Jeg vil jo bare gerne have ham

Anmeld Citér

13. juli 2017

Xolia

Anonym skriver:

Vi fik faktisk en masse info omkring de 5 kærlighedssprog dengang vi gik til parterapi. Men måske jeg skulle prøve at læse lidt mere om dem. 

Jeg synes den er let tilgængelig at læse og ikke så tyk 

Anmeld Citér

13. juli 2017

Mas

Anonym skriver:

HM jeg tror ikke han har en sexuel historie. I starten gjorde vi det konstant. Hans argument for at det kun var sådan i starte , var fordi han ikke havde haft en kæreste i et par år. Så derfor var han nok mere trængende Jeg har faktisk nævnt for ham at jeg har et behov, og synes 1 gang om måneden er for lidt. Så hvad ville han sige til at jeg fandt en anden der kunne hjælpe mig med behovet. Det vil han ikke have, hvilket jeg også selv synes er lidt underligt Jeg vil jo bare gerne have ham

Jeg har levet i et ligende parforhold i 8 år, som jeg brød fra sidste år. Det var ved at ødelægge mig fuldstændig, at være sammen med en mand, som ikke ville mig (nok) seksuelt. Det tærrede på mit selvværd, og jeg blev mere og mere behagesyg, for HVIS nu lige det var denne ene ting der skulle til, for at han havde lyst til mig, så var jeg villig til at gøre det. Jo mere jeg fik lyst til at "fikse" ham og tale om det, jo mere bakkede han ud. Vi har været gået fra hinanden to gange før, men har hele tiden haft en krog i den anden. Vi ville ikke acceptere, at vi ikke var gode for hinanden BARE fordi sexlivet ikke fungerede. Alt andet fungerede fantastisk. Men da jeg endelig sagde fra sidste sommer, var det en lettelse. Jeg behøvede ikke spekulere mere på løsninger. Jeg behøvede ikke tænke på, hvordan vores problem evt kunne blive værre eller medføre "følgesygdomme" i parforholdet, som utroskab og mistillid. Jeg var fri. 

Min pointe med dette er, at selv om du elsker ham og vil ham og ingen anden, så skal du ville dig selv endnu mere. Du skal finde ud af, om du kan leve (godt) med situationen som den er nu. Den bliver formegentlig ikke meget bedre efter endnu flere års parforhold. 

Anmeld Citér

14. juli 2017

L-mor

Anonym skriver:

Det, jeg mener, er: har han et ønske om et aktivt sexliv med sex fx et par gange om ugen? Er det en målsætning, han arbejder hen imod (men han er bare ikke nået så langt endnu)?

Hvis svarene på ovenstående er 'ja', giver dit første indlæg god mening. Men hvis svarene er nej, så giver det ikke mening, at du står ved siden af ham og er frustreret over, at han ikke 'forbedrer sig'. I så fald vil I simpelthen ikke det samme. 

Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, om hans situation er: jeg vil gerne have et sexliv med sex er par gange om ugen, men ..... (jeg har rejsningsproblemer, jeg har nogle problemer med sex, der gør det svært, jeg onanerer for meget, osv. osv.). Eller: jeg vil gerne have et sexliv med sex 5 gange om året (eller slet ikke) og jo før min kæreste affinder sig med det jo bedre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.