Skoldkopper - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.520 visninger
11 svar
4 synes godt om
8. juli 2017

AnoMom

Min søn på 23 mdr er ramt af skoldkopper. Det klør på ham og det gør at han ikke har sovet mere end maks 12 timer på 2 døgn nu.

han er simpelthen så træt og græder selv når han sover pga af kløe, feber og udmattelse. 

Har købt en spray som skulle lindre kløen. Men den hjælper IKKE. Han bliver i stedet bange for den. 

Gode råd mod lindring til ham så min lille dreng kan få noget søvn snart modtages med kyshånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
AnoMom skriver:

Min søn på 23 mdr er ramt af skoldkopper. Det klør på ham og det gør at han ikke har sovet mere end maks 12 timer på 2 døgn nu.

han er simpelthen så træt og græder selv når han sover pga af kløe, feber og udmattelse. 

Har købt en spray som skulle lindre kløen. Men den hjælper IKKE. Han bliver i stedet bange for den. 

Gode råd mod lindring til ham så min lille dreng kan få noget søvn snart modtages med kyshånd.

Kartoffelmel skulle lindre - har dog ikke selv afprøvet det :-) Her hjalp Panodil og kolde klude !

God bedring !

//Mette

Anmeld Citér

8. juli 2017

AnoMom

MKBP skriver:

Kartoffelmel skulle lindre - har dog ikke selv afprøvet det :-) Her hjalp Panodil og kolde klude !

God bedring !

//Mette

Panodil mod kløen eller bare feberen? :-) hans feber er ikke særlig høj så vil nødigt give Panodil. 

Han løber rundt og leger så kolde omslag er vel kun optimalt når han vil ligge og slappe af?

Anmeld Citér

8. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da mine havde skoldkopper - sagde min læge at jeg skulle give dem Allergi piller til natten for det tager kløen.

Anmeld Citér

8. juli 2017

AnoMom

Meyer skriver:

Da mine havde skoldkopper - sagde min læge at jeg skulle give dem Allergi piller til natten for det tager kløen.

Det har jeg også hørt. Men han er jo ikke engang 2 endnu. 

Men har noget benylan som jo er flydende anti histamin. Men skal jeg ikk have en læge indover? 

Anmeld Citér

8. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
AnoMom skriver:

Det har jeg også hørt. Men han er jo ikke engang 2 endnu. 

Men har noget benylan som jo er flydende anti histamin. Men skal jeg ikk have en læge indover? 

Jeg ville kikke på indlægssedlen og se hvad der står. Og så måske runde lægen.

Anmeld Citér

8. juli 2017

Sofie Bendorff

Min dreng på 14 mdr har og så skoldkopper. Vi blev anbefalet aderma spray fra apoteket. Det både mindre og tørre skårberne ud 

Anmeld Citér

8. juli 2017

AnoMom

Sofie Bendorff skriver:

Min dreng på 14 mdr har og så skoldkopper. Vi blev anbefalet aderma spray fra apoteket. Det både mindre og tørre skårberne ud 

Det er også den jeg har. Men han er rædselsslagen for den. Hver gang jeg sprayer panikker han fuldstændig og skriger i vilden sky. 

Har duppet med kartoffelmel hele dagen. Det lader til at virke  

Anmeld Citér

8. juli 2017

Sofie Bendorff

AnoMom skriver:

Det er også den jeg har. Men han er rædselsslagen for den. Hver gang jeg sprayer panikker han fuldstændig og skriger i vilden sky. 

Har duppet med kartoffelmel hele dagen. Det lader til at virke  

Øv han er bange for den. Her er den et kæmpe hit. Men fedt du fandt noget der virkede 

Anmeld Citér

8. juli 2017

CarinaSB

Har hørt at et bad med natron i skulle hjælpe :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.