Jeg tænker ikke nødvendigvis det er kontanthjælpen, der skal stå i vejen. Jeg tænker dog, at du skal overveje, hvordan et barn kan påvirke din sygdom. Det var for os rockerhårdt at varetage et barn, der sov helt af H til. Der var tider, hvor trætheden gjorde man stort set ikke kunne fungerede, og vi er to raske voksne, som hjalp hinanden. Jeg tør ikke tænke på, hvordan jeg ville have klaret den opgave, hvis jeg havde kronisk migræne!
Så for mig er spørgsmålet ikke, om man kan tillade sig at få børn på KH, men mere en bekymring for, hvordan du vil havde det fysisk og psykisk, når de søvnløse nætter, tigerspringene, skrigeture og senere trodsalderen m.m. sætter ind.
Samtidig, jeg er ikke læge eller sundhedsfaglig uddannet, men kan migræne ikke godt hænge sammen med hormoner? Min mor led af frygtelige og invaliderende migræneanfald i min barndom, husker stadig hvordan vi ikke måtte snakke til hende, når hun lå i et mørkt rum og kastet op osv. Det var heldigvis ikke så tit, hun havde dem, men de er forsvundet efter overgangsalderen. Hun har snakket om noget med hormoner. Hvis det er tilfældet, kan din sygdom jo faktisk ændre sig under graviditet og amning(forhåbentlig til det bedre, men kan jo desværre også være til det værre).
Alt i alt, jeg håber, du får lov til at opleve glæden ved at blive mor. Det fortjener alle, også(måske endda specielt) dem som dagligt kæmper med sygdom. Håber bare du inden, du træffer beslutningen, er realistisk omkring dine egne personlige resurser, og tager dem med i regnestykket.
Anmeld
Citér