Ser i også en streg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2017

Flomama

Det er jeg ked af..

Ligeså vel som jeg er ked af alle nu har siddet og skrevet "tillykke" og fået hendes håb højt. Ja, jeg kan vel ikke ændre kulturen alene, men synes godt nok vi skal passe på med at skrive tillykke når vi altså ikke er læger der kan konstatere noget som helst, det gør smadder ondt. 2 streger er altså ikke bare altid "positiv".

Hvad mener du? 2 streger er da altid = positiv som er = tillykke. 

Hvis jeg ringer til min læge og beder hende tage en test fordi jeg er tvivl om hvad jeg ser, vil hun da grine højt og pænt infomere mig om hvad skattepenge skal bruges til. Og så altså de færreste læger der berkæfter gravidtet. 

Uanset om du er læge eller ej, kan man da se om der er 2 streger, det tror jeg faktisk min 4 årige søn kan. Og det gør ondt at miste uanset hvem der har sagt hvad. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2017

Anonym

Flomama skriver:

Hvad mener du? 2 streger er da altid = positiv som er = tillykke. 

Hvis jeg ringer til min læge og beder hende tage en test fordi jeg er tvivl om hvad jeg ser, vil hun da grine højt og pænt infomere mig om hvad skattepenge skal bruges til. Og så altså de færreste læger der berkæfter gravidtet. 

Uanset om du er læge eller ej, kan man da se om der er 2 streger, det tror jeg faktisk min 4 årige søn kan. Og det gør ondt at miste uanset hvem der har sagt hvad. 

Jeg har bare prøvet på egen krop, fik 2 streger, alle herinde skrev tillykke og "den er der da!!", og så tog jeg også til læge og havde så først negativ urintest, og dernæst ingen hcg, og fik menstruation 11 dage over tid.
Og ved mig er det sygeplejerskerne der tager de teste, og det er overstået på 5 minutter. 

En streg uden alverdens farve er ikke positiv. Men tro du bare det synes nu flere og flere herinde modbeviser det.

Anmeld Citér

10. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvad ser du selv? 
Du burde have luret så meget herinde at du ved når en streg er en streg, og er man det mindste i tvivl kan man altid aflevere urinprøve ved sin læge.

Når du ikke kan sætte dig ind i følelsen af at tvivle og have brug for bekræftelse om andre ser det samme, så lad da være at skrive på tråden!

Til tr jeg ser den også, tillykke. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Bananaalice

Anonym skriver:

Når du ikke kan sætte dig ind i følelsen af at tvivle og have brug for bekræftelse om andre ser det samme, så lad da være at skrive på tråden!

Til tr jeg ser den også, tillykke. 

Måske du skulle læse hele tråden, du bekræfter lige nu netop min pointe.... Læs hvad trådstarter har skrevet senest...

Anmeld Citér

10. juli 2017

Flomama

Anonym skriver:

Jeg har bare prøvet på egen krop, fik 2 streger, alle herinde skrev tillykke og "den er der da!!", og så tog jeg også til læge og havde så først negativ urintest, og dernæst ingen hcg, og fik menstruation 11 dage over tid.
Og ved mig er det sygeplejerskerne der tager de teste, og det er overstået på 5 minutter. 

En streg uden alverdens farve er ikke positiv. Men tro du bare det synes nu flere og flere herinde modbeviser det.

Og grunden til du blev ked af det var fordi en flok fremmede sagde tillykke? 

Uanset hvad er 2 streger = gravid, uanset om stregen er meget rød eller lys pink, man kan jo ikke være lidt gravid. 

Og ja SELVFØLGELIG VED (ikke tror) jeg at 2 streger inde for tid betyder du er gravid, den eneste anden mulighed er sjælden kræft form.. 

Uanset om det tager 5 min, skal der bruges en del penge på ja ingenting. 

Test 

Plast krus 

Handsker 

Løn 

Journal føring

det er bare toppen af pengebjerget, jeg har til dato ikke set en eneste (heller ikke herinde) have en positiv test uden at være gravid. Jeg har derimod set en del, skille teste ad, teste en uge før mens, have bioer og saer.

Ifølge din logik er hcg målere ubrugelige og vi bør i såfald scanne alle kvinder med udebleven mens..når ja og så dem der stadig bløder i gravditeten, så dybest set alle kvinder hver 5 måned. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Anonym

1. 2 streger med farve i (tydelige eller utydelige) betyder hcg i urin. = positiv!
  2. 2 streger betyder af der er mellem 25-20.000 (ca) mol hcg i din urin. Alt efter hvilken test du bruger. 
  3. Nogle producerer hurtigt og meget hcg andre gør ikke. Det skal bare fordobles og sammenholdes med nogle andre tal fra blodprøver (hcg i blodet - meget dyrere metode) - vi taler meget mere dyrt!! Og det er skattekroner
  4. 2 streger er IKKE en sikring af graviditeten bliver til noget. 
  5. 2 streger = gravid (læs: men kan også blive en spontan abort eksempelvis) 
  6. Alle graviditeter er biokemiske indtil uge 6. Og er er risikoen for aborter ekstra høj.  Derfor står der også på graviditetspakkerne, at man skal vente 14 efter forventet mens. Ergo - risikoen for at opleve en forsinket mens/spontan abort er aftaget med 50%
  7. Selv en scanning kan ikke fortælle om en graviditet bliver til noget eller ej. 

Med din logik så må man først sige tillykke, når der er et barn født. Eller man må ikke sige tillykke med det nye job, før den første prøvetid er overstået? For eller kan man jo bliver fyret med 14 dages varsel? 

så selvfølgelig må man sige tillykke med graviditeten, når nogen har en utydelig test. Men det betyder jo ikke, at graviditeten bliver til noget. 

Tillykkes skal jo ses som et håb og et ønske om, at graviditeten ender i et sundt og rask barn. 

Hvis du bliver stødt over, at nogen mener dig det godt, fordi det så er et løft om et barn, så har du I mine øjne noget, du skal arbejde med. 

Jeg er oprigtig ked af, at nogen kan blive stødt over et tillykke. Det er synd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.