hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor11 skriver:

Nu er jeg sådan en der går og laver lejligheder i stand for boligselskaber.. normal kutyme er at gammel lejer fraflytter den 1. Eller 15. i måneden. Derefter synes lejligheden og så er der 10 arbejdsdage til at klargøre lejligheden inden ny indflytning. 

Jeg forstår ikke at i ikke bare har fået at vide at jeres indflytningsdag vil hedde den 1/8... 

her må nye lejere ikke stå for istandsættelse ved indflytning da viceværten skal kunne skrive under på at lejligheden er givet videre med proffesionelt udført arbejde.

så hvis der ikke er noget at lave i den, så skal vi betale for at den står tom i 14 dage? Eller 12, for de nuværende flytter åbenbart først mandag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2017

lineog4

Hvis det er boligselskab er jeg bange for der ikke er så meget at gøre. Man betaler fra enten d.1. Eller d. 15. Og boligselskabet har så 2 uger til at gøre lejligheden klar - kan virke underligt når nu man betaler husleje og der måske ikke er så meget at lave i lejligheden. Vi fik lov at komme til kælderrummet så vi kunne opbevare nogle ting måske I kan spørge om det samme.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Ms.Momo

lineog4 skriver:

Hvis det er boligselskab er jeg bange for der ikke er så meget at gøre. Man betaler fra enten d.1. Eller d. 15. Og boligselskabet har så 2 uger til at gøre lejligheden klar - kan virke underligt når nu man betaler husleje og der måske ikke er så meget at lave i lejligheden. Vi fik lov at komme til kælderrummet så vi kunne opbevare nogle ting måske I kan spørge om det samme.

der er kun en fælles cykelkælder til, så det er ikke muligt at få et rum der.

Jeg ved godt at man skal beregne de to uger, men når jeg nu siger at vi håber på at kunne komme over onsdag den 19 eller torsdag den 20, så undrer det mig at han ikke allerede da havde sagt, at de har brugt for min. en uge. Jeg gentog endda datoerne over flere omgange.

Så havde vi slet ikke endt ud i den her problematik.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville overveje mine kampe for i har ikke juraen på jeres side. Hvad der er snakket om telefonisk kan ikke bruges

ring istedet og hør om de kan hjælpe med opbevaring af jeres ting i perioden hvis i spørger pænt og udnyt tiden til en miniferie imens. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Ms.Momo

jeg kom lige til at tænke på, hvis man nu spørger pænt, tror I så de ville gå med til at ordne et rum først, og så vi satte vores ting derind mens de fik ordnet de andre rum?

Anmeld Citér

30. juni 2017

RL2017

Ms.Momo skriver:

jeg fortalte lige min mand om hele situationen og hans svar var "det bliver den 20. - basta"

jeg er ikke god til konfrontationer, og slet ikke som her, hvor jeg frygter at jeg kan komme til at blive "den besværlige lejer" før jeg overhovedet er flyttet ind. Kan jeg godt bede min mand eller svigermor (som er den der har ordnet mest logistik) om at ringe og snakke med viceværten?

Jeg synes ikke som sådan, det er viceværten, I skal snakke med. Men ja, du kan sagtens bede din mand eller svigermor ringe. Jeg kender kun alt for godt, det med konfkiktskyheden. 

Men jeg ville kontakte boligkontoret og snakke med dem om situationen, ikke viceværten, som jo ikke står for administrationen

Anmeld Citér

2. juli 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Ms.Momo skriver:

så hvis der ikke er noget at lave i den, så skal vi betale for at den står tom i 14 dage? Eller 12, for de nuværende flytter åbenbart først mandag.

Normaltvis nej.! Normaltvis vil tidligere lejer have huslejen i de 14 dages hul der skal være til istandsættelse. 

Anmeld Citér

2. juli 2017

Black Rose

Jeg synes det lyder mærkeligt, at de 14 dage til istandsættelse ligger i jeres lejeperiode (men det er åbenbart forskelligt hvordan man gør). Alle de steder jeg har boet, har de 10 arbejdsdage til istandsættelse været på min regning, når jeg skulle flytte. Havde jeg eksempelvis opsagt min lejlighed pr. 15/7, har jeg altså skulle være ude senest 10 arbejdsdage tidligere. Samtidig har jeg jo så altid kunne flytte ind i min nye lejlighed på den dag, jeg overtager lejemålet.

Derudover finder jeg det også lidt mystisk, at de tidligere lejere først flytter ud d. 17., når I overtager d. 15. At den 15. er en lørdag, er for mig at se sagen uvedkommende - så må de jo bare være ude fredag. Som en anden nævner kan det jo være, at det viceværten har ment er, at flyttesyn er mandag d. 17. 

Anmeld Citér

2. juli 2017

Ms.Momo

Mor11 skriver:

Normaltvis nej.! Normaltvis vil tidligere lejer have huslejen i de 14 dages hul der skal være til istandsættelse. 

det står i lejekontrakten at vi skal betale fra 15/7, men skal beregne op til 14 dage til istandsættelse før vi reelt kan flytte ind.

Anmeld Citér

2. juli 2017

migxher

Black Rose skriver:

Jeg synes det lyder mærkeligt, at de 14 dage til istandsættelse ligger i jeres lejeperiode (men det er åbenbart forskelligt hvordan man gør). Alle de steder jeg har boet, har de 10 arbejdsdage til istandsættelse været på min regning, når jeg skulle flytte. Havde jeg eksempelvis opsagt min lejlighed pr. 15/7, har jeg altså skulle være ude senest 10 arbejdsdage tidligere. Samtidig har jeg jo så altid kunne flytte ind i min nye lejlighed på den dag, jeg overtager lejemålet.

Derudover finder jeg det også lidt mystisk, at de tidligere lejere først flytter ud d. 17., når I overtager d. 15. At den 15. er en lørdag, er for mig at se sagen uvedkommende - så må de jo bare være ude fredag. Som en anden nævner kan det jo være, at det viceværten har ment er, at flyttesyn er mandag d. 17. 

Enig, det lyder underligt. Jeg har også altid oplevet det samme som dig, at de 14 dage til istandsættelse er på fraflytters "regning". Så den dag man betaler og overtager lejligheden fra, er den dato man kan flytte ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.