så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
min mand og jeg har været så heldige at få en lejlighed pr. 15/7. Både på deres hjemmeside og på lejekontrakten står der følgende:
Lejeren må påregne, at lejemålet istandsættes i en periode på indtil 2 uger efter indflytnings/kontrakt dato. Hermed forstå, at lejer ikke altid kan flytte ind i lejemålet i disse 2 uger.
Jeg ringede så til viceværten som både står for istandsættelse og udlevering af nøgler og fortalte at vi pt. er bosiddende på Bornholm og derfor jo ikke bare kunne flytte fra en dag til en anden. Vi er så heldige at overtagelsesdato ligger midt i vores ferie, så vi ville gerne flytte tingene derover inden ferien endte. Det var han helt med på, og spurgte om vi havde nogen ide om hvornår. Jeg fortalte ham så at vi gerne vil rykke onsdag eller torsdag (dvs. 19 eller 20/7) og han sagde fint, vi skulle bare give besked når vi vidste nærmere.
Nu har jeg så lige snakket med ham for at høre hvor og hvornår nøglen skal hentes - og fik så at vide at vi tidligst kan flytte ind d. 24/7 da de tidligere lejere først flytter mandag d. 17/7. Det vil sige al den logistik vi har siddet med herhjemme; booking af bil, booking af billetter, finde hjælp til at pakke bilen på Bornholm, og læsse af i København nu enten skal aflyses/afbestilles eller flyttes.
Da jeg sagde det til ham, så sagde han at jeg måtte snakke med min mand her i weekenden og så vende tilbage til ham i næste uge.
Kan det være rigtigt?
I min gamle lejlighed flyttede vi også ind tidligere, men så var det os der stod og lavede alt arbejdet i lejligheden, kan vi måske foreslå dem det her også?
Anmeld
Citér