Eksperthjælp: Nyelige forældre trænger til FERIE!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2017

Jullesnulle

NupaSofia skriver:

Det er jeg enig i. Man må lige bide det i sig de første par år, og det gør de fleste jo heldigvis også. Så lærer man at hygge sig på børneferierne og pleje parforholdet med noget lidt mindre, biografture, middage i byen, et par timer i spa og den slags

Men jeg og min søns far har nu også rejst alene. Drengen var bare ikke tre måneder, men derimod 3 år. Og det gik helt fint, så jeg vil sige, at jeg ikke ukritisk giver de eksperter ret, der siger, at man kan være væk et døgn pr år barnet er. 

Jeg vil også sagtens sige, at der ikke er noget galt med ens prioriteter, fordi man vægter det højt at pleje parforholdet, men det handler om måden, man gør det på. 

Nej man skal da pleje sit forhold. Det er til alles bedste. Men det er da en fejlprioritering hvis man forlader sin 3 mnd gamle baby og rejser væk i en uge eller mere. Så jo der er problemer med ens prioritering så. Selvfølglig kan man rejse på partur når barnet er 3 år - det kan slet ikke sammenlignes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

A-1995

Selvfælgelig kan man ikke bare rejse fra sit 3 måneder gamle spædbarn! 

Mine er halvandet og 3 og jeg kunne endnu ikke finde på at tage på ferie uden dem. Jeg har været væk fra dem en enkelt nat- og det er fint for os alle. 

Ens egne behov kommer altså i 2. Række når man bliver forældre og sådan er det.

Anmeld Citér

26. juni 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Jullesnulle skriver:

Er det en troll..... eller overvejer I serøst at tage en uge til Kreta fx uden jeres nyfødte barn..?

Enig. Jeg tænkte troll da jeg læste spørgsmålet. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Marieeiram

Jeg synes, det er fint, spørgeren spørger. Hvordan skal man vide, hvad der er godt for barnet uden at have et sted at spørge? Derimod er det da godt nok en skam, at vedkommende skal "shames", som nogle af debatørerne gør.

Jeg håber, spørgeren er blevet klogere ud fra ekspertens svar. For mit eget vedkommende sørger jeg også for små breaks i hverdagen såsom en biograftur med en veninde eller på date med manden og baby selv.

En anden gang - eller på et bedre internet - håber jeg, at eksperten vil moderere debatten, så der ikke kommer helt så fordømmende svar uden genmæle.

Mvh. Marie 

Anmeld Citér

28. juni 2017

NupaSofia

Marieeiram skriver:

Jeg synes, det er fint, spørgeren spørger. Hvordan skal man vide, hvad der er godt for barnet uden at have et sted at spørge? Derimod er det da godt nok en skam, at vedkommende skal "shames", som nogle af debatørerne gør.

Jeg håber, spørgeren er blevet klogere ud fra ekspertens svar. For mit eget vedkommende sørger jeg også for små breaks i hverdagen såsom en biograftur med en veninde eller på date med manden og baby selv.

En anden gang - eller på et bedre internet - håber jeg, at eksperten vil moderere debatten, så der ikke kommer helt så fordømmende svar uden genmæle.

Mvh. Marie 

Selv om, at jeg er en af dem, der har udtrykt, at jeg synes, at det er lidt vildt at tage ferie fra en så lille baby, kan jeg godt følge dig i, at det kunne være rart, hvis der kom lidt flere forskellige meninger om sagen. Og at folk holder en god tone, når de kommenterer på hinandens indlæg. 

At folk har andre meninger/prioriteter end én selv og selvfølgelig lufter dem, hvis de læser noget, der chokerer dem er stadig en risiko, man er bekendt med, når man skriver noget i et debat forum. 

Nu skriver ts et brev til en ekspert, fordi hun selvfølgelig vil høre et fagligt syn på sagen, om vi andre så bør kunne kommentere på spørgsmål til eksperter ved jeg ikke, men det er jo sådan ind til videre. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Marieeiram

NupaSofia skriver:

Selv om, at jeg er en af dem, der har udtrykt, at jeg synes, at det er lidt vildt at tage ferie fra en så lille baby, kan jeg godt følge dig i, at det kunne være rart, hvis der kom lidt flere forskellige meninger om sagen. Og at folk holder en god tone, når de kommenterer på hinandens indlæg. 

At folk har andre meninger/prioriteter end én selv og selvfølgelig lufter dem, hvis de læser noget, der chokerer dem er stadig en risiko, man er bekendt med, når man skriver noget i et debat forum. 

Nu skriver ts et brev til en ekspert, fordi hun selvfølgelig vil høre et fagligt syn på sagen, om vi andre så bør kunne kommentere på spørgsmål til eksperter ved jeg ikke, men det er jo sådan ind til videre. 

Godt, så er vi vist rimeligt enige. Jeg blev bare lidt chokeret "den anden vej"/over ytringerne overfor spørgeren. - Derfor mit indlæg, der måske også var skrevet i en lidt hård tone.

God dag!

Anmeld Citér

29. juni 2017

Thea14

Jeg kan udemærket godt huske hvor meget man trængte til at komme lidt 'væk' og slappe af og bare nyde hinanden, da man havde en baby på den alder - Jeg kan dog konstatere at jeg bestemt ikke ville have nydt en ferie eller fået slappet noget som helst af, hvis jeg var rejst fra min datter da hun var 3 mdr. gammel. Jeg ville være syg af bekymring.

Vi gjorde istedet det at vi tog en del ture til mine forældre, og mens de havde barnevognen med rundt på gården, kunne min kæreste og jeg få en lur på gæsteværelset. Nogen gange kom min mor ind til os i dagstimerne og underholdt den lille i stuen, så jeg kunne tage et dejligt langt bad eller sove lidt. Efter sengetid om aftenen fik vi svigerinden forbi så hun kunne lytte efter og vi selv kunne gå i biografen. Vi tog på frokostdates med barnevognen osv.

Vi var dog hurtige til at forsøge en enkelt overnatning. Hun var vel et par måneder da hun overnattede hos mine forældre første gang. - Hun led ingen nød, jeg var grædefærdig og fik intet ud af den hyggeaften kæresten og jeg havde planlagt, og jeg sov endnu dårligere om natten end når hun var hjemme. Jeg blev dog bedre til at slappe af når hun var ude, da hun først blev ældre.

Tror hun har været halvandet år, da kæresten og jeg tog en tre dages ferie uden hende. 

Jeg er ikke enig i eksperternes råd om 1 år = 1 overnatning osv. Det kommer an på barnet og tilknytningen til den der skal have barnet sovende - men jeg tror ikke på at der kommer noget godt ud af at rejse fra en baby på 3 måneder, hverken for barnet eller for forældrene. (Heller ikke selvom man virkelig syntes man trænger) - så må man finde alternativer når man nu har valgt at blive en større familie. 

Anmeld Citér

3. juli 2017

Linda Stæhr

Profilbillede for Linda Stæhr
Marieeiram skriver:

Mvh. Marie 

Ordningen her på baby.dk er, at der er en moderatorer der forsøger følge de forskellige tråde (det er ikke ekspertens opgave).

Så det er en stor hjælp hvis du vil trykke [anmeld], hvis der en  voldsomme kommentarer... så har du mulighed for at kommentere sagen til moderatoren, som så kan gribe ind.

Tak for kommentar. VH Linda

Anmeld Citér

3. juli 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Jullesnulle skriver:

Nej der er da bestemt ikke noget galt med at savne alenetid eller en ferie for sig selv som par. Det er monsterhårdt at være nybagte forældre. jeg vil også hellere se en voksenfilm end Trolls eller Cars i biografen. Jeg savner da også at tage i svømmehallen og bare alene at kunne svømme baner. 

Men - det tilsidesætter man og sætter barnets tarv højest. Og det er ikke på nogen planet barnes tarv at blive forladt af sine forældre i en uge eller mere.

Så enig  

Jeg opfatter generelt mig selv som et meget tolerant og forstående menneske, men det er decideret vanvittigt overhovedet at tænke på at forlade sit lille spædbarn - pyh!!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.