Respekt for de handicappede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2017

Flomama

Jeg  bruger altid handicap toilettet, jeg har klaustoforbi så føler jeg er berritiget  Og Så er handicap toilleterne ikke forbeholdt handicappede, de er blot handicap venlige  handicap parking har jeg brugt en gang.

jeg var i pretærm fødsel og mit vand gik, jordmoderen (i Telefonen) sagde meget bestemt jeg skulle kører ind hvor end jeg kunne, ligge mig ned og Vente på en ambulance. Så der gik altså et par dage før den blev hentet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

Benjamins'mor

Sandratoft skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Kan i finde på at holde på en handicap p plads, "hvis det bare lige var i 5 min"? Og hvad med handicaptoiletter? 

Jeg selv holder aldrig på handicap p pladser, først og fremmest fordi de handicappede har brug for den, men også fordi jeg ikke gider have en bøde. Handicap toiletter er en helt anden sag åbenbart, har tit taget mig selv i at bruge handicap toilet hvis det er ledigt 

Hvad gør i? 

Jeg kunne aldrig selv finde på at bruge handicaptoilettet, men hvis jeg står med et barn der er ved at tisse i bukserne, så kan jeg godt finde på at gå derind med barnet. 

Anmeld Citér

27. juni 2017

MiniMe2005

Jeg har hverken bil eller kørekort, men hvis jeg havde, ville jeg stadig ikke bruge handicappladserne. Jeg kan se grunden til, at jeg skulle.

Handicaptoilettet er en anden sag. Som mange andre skrive, så er de handicapvenlige, men ikke KUN til handicappede. Jeg går dog alligevel oftest uden om dem, men det er kun, fordi toilettet ofte er en del lavere end konventionelle toiletter, og jeg føler, at jeg næsten sidder på gulvet..

Anmeld Citér

28. juni 2017

Tommelise

Jeg kunne ikke drømme om at parkere på en handicap p-plads.

Jeg havde en - desværre nu afdød - far, som havde invalideskilt til bilen. Han var gangbesværet og havde brug for handicap-p-pladsen.

Min kollega, der sidder i kørestol, kan faktisk ikke komme på arbejde, hvis der er en, der uretmæssigt har parkeret på handicappladserne.

Men det er ikke p.gr.a. de to, at jeg ikke vil parkere på en handicap p-plads - men ganske enkelt fordi jeg synes, det er respektløst.

Som de fleste andre synes jeg, det er noget andet med handicaptoiletter. Dem kan jeg godt finde på at bruge, men hvis der er én i toiletkøen, der har brug for handicaptoilettet, bruger jeg det selvfølgelig ikke.

Det tager normalt ikke lang tid at benytte toilettet, og hvis folk har brug for en pusleplads, befinder den sig jo ofte på handicaptoilettet.

Og som flere har påpeget, så er handicap p-pladserne forbeholdt de handicappede, mens handicaptoiletterne er handicapvenlige.

Anmeld Citér

28. juni 2017

Ellie79

Sandratoft skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Kan i finde på at holde på en handicap p plads, "hvis det bare lige var i 5 min"? Og hvad med handicaptoiletter? 

Jeg selv holder aldrig på handicap p pladser, først og fremmest fordi de handicappede har brug for den, men også fordi jeg ikke gider have en bøde. Handicap toiletter er en helt anden sag åbenbart, har tit taget mig selv i at bruge handicap toilet hvis det er ledigt 

Hvad gør i? 

Kunne aldrig finde på at bruge en handicap parkering men må indrømme at når jeg er ude med 3 børn der skal tisse og have skiftet ble springer jeg køen over og benytter handicap toilettet. Er nej alene afsted så tager jeg det almindelig og venter på min tur 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Nej til p plads 

Ja til handicap toilet.  Især når jeg har to unger med så er et alm dame toilet lidt småt.  Mange steder er handicap og puslerum slået sammen sååå.  

Jeg er så også typen der kan bruge et herre toilet og mener at lukkede toiletter bær være fælles.  

Anmeld Citér

29. juni 2017

Xolia

Sandratoft skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Hvad gør i? 

Aldrig p-plads. Heller ikke familieplads hvis jeg ikke har de små med....

Toilettet er ofte også pusleplads og bruger det så der, men ellers meget sjældent og kun ved mangel på toiletpapir, klamme alm. eller lange køer...

Anmeld Citér

29. juni 2017

heaven

Handicapplads? Aldrig i livet, det er så respektløst... jeg siger også noget hvis jeg opdager at nogen parkerer uberettiget på pladsen...

toilettet? Hrum.... kun hvis der er meeeeget lang kø til de alm...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.