Respekt for de handicappede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2017

NupaSofia

Jeg bruger ind i mellem handicap toilet, hvis jeg har min søn med. Men kun hvis, der er tomt på toilettet og det ikke generer nogen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

HvidSne

Kunne aldrig finde på at parkere på en handicap  p-plads.

Bruger derimod nogle gange handicap toiletter, hvis der er tomt. Mest i tilfælde hvor, man skal ned af trapper for at bruge normale toiletter, da jeg har en dårlig ankel (men på ingen måde er handicappet), så det er lidt en luksus at slippe for de trapper.

Anmeld Citér

26. juni 2017

Anonym

Et handicap toilet er ikke reserveret til de handicappede, det er blot handicap venligt - det er en vigtig detalje at huske... og det kommer fra en med to handicappede i familien.

Jeg kunne aldrig drømme om at holde på en handicapplads, men jeg har ofte brugt den som vendeplads eller til hurtigt at sætte en passager af, men der forlader jeg jo heller ikke bilen.

Handicaptoiletter kan jeg sagtens finde på at bruge. Mange steder er handicaptoiletter også det toilet der har en pusleplads, og så siger det jo lidt sig selv når man kommer med en lille. Har jeg været alene ude med barnevogn bruger jeg også handicaptoiletter, fordi jeg kan få barnevognen med ind. Og hvis de almene toiletter er så små at jeg ikke kan stå derinde og hjælpe min datter med sit toiletbesøg, så snupper jeg også handicaptoilettet. - jeg ville dog aldrig tage det foran en handicappet.

Anmeld Citér

26. juni 2017

Bananaalice

Kan virkelig ikke se grund til at bruge handikapparkering. Selv hvis min  passager er dårligt gående vil jeg hellere sætte dem af og finde en anden plads.
Desuden er der næsten altid til at finde en plads i nærheden, ellers har man sgu godt af motionen.
Og ja, jeg bruger dog handikaptoiletter. Jeg har lige haft blærebetændelse og når jeg skulle så skulle jeg altså, så kunne jeg kke overskue en lang kø, men jeg vurderede det også efter hvilket arrangement jeg var til, og det sker sjældent der har været en handikappet i kø. Jeg har prøvet det 1 gang hvor den handikappede, en mand, bare var vildt sød og forstående og sagde at bare fordi han sad i kørestol følte han ikke han ikke kunne vente et par sekunder.

Tilgengæld synes jeg det er noget mærkeligt noget at puslerum også er på Handikaptoiletter. 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Carina:-)

Jeg bruger tit handicaptoilettet- da det også er der puslepladsen er .

Bruger aldrig parkeringspladser- men undre mig tit over hvor mange der er for ser nærmest aldrig nogen i brug - så hvorfor skal der f.eks ved Bilka være 5 pladser.

Og ved vores ene Rema i byen er hancicappladsen længere væk end den ene række af parkeringspladser- så det giver heller ikke mening. 

Kan godt se jeg bruger ret meget tid på at undre mig over parkering i byen . 

Anmeld Citér

26. juni 2017

helle85

Sandratoft skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Kan i finde på at holde på en handicap p plads, "hvis det bare lige var i 5 min"? Og hvad med handicaptoiletter? 

Jeg selv holder aldrig på handicap p pladser, først og fremmest fordi de handicappede har brug for den, men også fordi jeg ikke gider have en bøde. Handicap toiletter er en helt anden sag åbenbart, har tit taget mig selv i at bruge handicap toilet hvis det er ledigt 

Hvad gør i? 

Jeg har ikke bil, m3n hvis jeg havde kunne jeg aldrig finde på at bruge p pladsen for handicappet.

Toilettet kan jeg godt finde på at bruge til mine børn, men kun hvis de er ved at tisse i bukserne. 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Loa

Carina:-) skriver:

Jeg bruger tit handicaptoilettet- da det også er der puslepladsen er .

Bruger aldrig parkeringspladser- men undre mig tit over hvor mange der er for ser nærmest aldrig nogen i brug - så hvorfor skal der f.eks ved Bilka være 5 pladser.

Og ved vores ene Rema i byen er hancicappladsen længere væk end den ene række af parkeringspladser- så det giver heller ikke mening. 

Kan godt se jeg bruger ret meget tid på at undre mig over parkering i byen . 

"Vores" handicap parkeringspladser ved bilka er stort set altid optaget - men som regel af folk der absolut ikke har brug for den 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Anonym

Sandratoft skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Kan i finde på at holde på en handicap p plads, "hvis det bare lige var i 5 min"? Og hvad med handicaptoiletter? 

Jeg selv holder aldrig på handicap p pladser, først og fremmest fordi de handicappede har brug for den, men også fordi jeg ikke gider have en bøde. Handicap toiletter er en helt anden sag åbenbart, har tit taget mig selv i at bruge handicap toilet hvis det er ledigt 

Hvad gør i? 

jeg har et skilt så holder ofte på handicap parkering . Bliver ofte mødt af belærende folk , så sent som idag , at jeg da ikke må holde der. Jo det må jeg faktisk , for har et skilt . Men hvis man ikke syner handikappet,  så er folk berretiget til at råbe efter en , sende blikke mm. Ej selvfølgelig er det fint folk har respekt og viser hensyn. Og ikke bruger pladsen er bare så træt af folk som konstant blander sig, uden at kikke i bilruden .

Anmeld Citér

26. juni 2017

B&J

Altså jeg har brugt et handicap toilet fordi der er et på min søns skole og hvis det kun er os forælder med min sønsklasse og de andre er optaget ja så har jeg brugt det men der er jo også kun os og har da også gjord det i. Og i vores lokale Føtex men der er jo så også kun det toilet ellers ikke. 

Har ikke bil 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Abracadabra

Jeg ser absolut intet problem i at benytte handicaptoilettet. Jeg foretrækker den større kabine og tit mere privatliv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.