Gider ikke vaske hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2017

Kurt_H

mor:) skriver:

Ah - det er da lige udmygende nok, synes jeg

til ts: jeg synes, det må være rigeligt at han må vaske alt det han har rørt ved. 

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg skrev "den grove metode". Det betyder ikke at det skal udføres, men det er et muligt scenarie til en løsning.

Børn skal jo have lært tingene og det er nogle gange en tung opgave, men aldrig umulig. Det er trods alt de voksne som ved bedst, ikk´ ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

Mortilah

Åh jeg kender det alt for godt.. mine hverken skyllede ud, tørrer/tørrede sig ikke efter toiletbesøg og vaskede heller ikke hænderne. Det er svært, for hvergang vi har fokus på dét og der så igen går 1,5 uge imellem samværsbesøgende så falder de tilbage i de dårlige vaner igen.. jeg var og er frustreret over den manglende hygiejne. Resultatet er konstant "småsygdomme" hos ungerne og indimellem børneorm.. 

Hos os satte vi stor fokus på det og hver gang de var på toilettet tjekkede jeg det. Med tiden blev det færrer og færrer "uheld". Vi har på youtube fundet videoer omkring hvad dårlig hygiejne kan medføre, det hjalp at vi brugte meget tid på at forklare.. derudover malede de billeder til badeværelset så de kan blive husket på det når de står derude. Det er blevet langt bedre end det var.. men har faktisk brugt enormt meget krudt på det igennem meget meget lang tid. Det går bedre nu, men det er virkelig svært at ændre den slags vaner når de tager retur til mor som ikke går op i det. (Vi har gentagne gange spurgt om hun ikke nok vil være med til at hjælpe med at de får det lært). Faktisk har jeg flere gange hørt at et barn siger "hos mor bruger vi ikke sæbe, huden går istykker"..  og den mindste: "her vasker jeg hænder, hos min mor skal jeg ikke vaske hænderne".. jeg synes det er skønt at have børnene og jeg vile aldrig ønske mig det anderledes, men hygiejnen giver mig mange bekymringer 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Kurt_H skriver:

Det tager desværre ikke evt. afføringsrester der havner på hænderne. Men til urin er det en ok ide.

Vand og sæbe til børn. Så overlad spriten til de prof, fordi det er ikke sundt på sigt. Han skal bare have det lært.

Den grove metode som kunne virke ville være at server en hundelort på hans tallerken ved næste måltid.

(Hundelorten skal selvfølgelig ikke være ægte. Den kan laves af leverpostej, mel og sojasovs.)

Sig at det faktisk er lig det han udsætter resten af familien for med sine uvaskede hænder.

Hvad er det dog for et forslag - der er tale om en dreng på 8 år...!

Fuldstændig ude af propotioner....

Anmeld Citér

26. juni 2017

Bananaalice

Kurt_H skriver:

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg skrev "den grove metode". Det betyder ikke at det skal udføres, men det er et muligt scenarie til en løsning.

Børn skal jo have lært tingene og det er nogle gange en tung opgave, men aldrig umulig. Det er trods alt de voksne som ved bedst, ikk´ ?

Jeg synes også det er vildt du foreslår hun virkelig skal ud og finde en hundelort..

Det her er overhovedet ikke relateret, off topic, men alligevel: Min mormor var irriteret over hendes mand ikke rengjorde dyrenes madskåle når de havde fået vådfoder. En dag da de skulle spise til aften satte hun beskidte tallerkner på spisebordet. "hvad er det" spurgte han, og hun svarede "ja, når dyrerne åbenbart ikke skal have rene skåle, hvad skal vi så med rene tallerkner?". Det virkede Selv jeg tænker på det hvergang jeg skyller katteskål .

Såååå eehh, hvis du liiige skalere dit gode råd ned, og gør det lidt lettere for alle, så tror jeg pointen kan komme bedre frem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.