Fælles forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
10 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej 

står i den situation at jeg efter længere tids overvejelser overvejer at gå fra min kæreste, men hvordan står man når man har fælles forældre myndighed ? Kan vel ikke bare pakke mig og min 1 årige søns ting og skride, så har virkelig brug for noget vejledning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2017

Anonym trådstarter

Ikke nogen som kan hjælpe ?

Anmeld Citér

23. juni 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hej 

står i den situation at jeg efter længere tids overvejelser overvejer at gå fra min kæreste, men hvordan står man når man har fælles forældre myndighed ? Kan vel ikke bare pakke mig og min 1 årige søns ting og skride, så har virkelig brug for noget vejledning 

Du kan godt pakke jeres ting og smutte MEN... du kan i så fald risikere at bopælen på jeres søn, så du bliver samværdsforældre.

det hjem i har er jo hans faste base.

tag kontakt til statsforvaltningen i jeres region, de kan komme med en masse gode råd og vejledning og de har helt styr på love og regler

Anmeld Citér

24. juni 2017

anjo01

Anonym skriver:

Hej 

Eftersom dig og faren har samme adresse skal du søge om at flytte jeres søns adresse, hvor han skal gå ind og underskrive. Jeg ville tage kontakt til SF på mandag og bede dem om råd. Stod selv i samme situation med min søn da han var tre måneder. 

Bor I til eje eller leje, og står I begge på kontrakten? Vil din kæreste være villig til at flytte? 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym

Det kan du godt,du må bare ikke flytte hverken din eller barnets adresse.

Jeg ville starte en bopælssag,og skrive du både søger midlertidig og fast bopæl.

Men har du i det hele taget snakket med din kærste?

Det er jo ikke alle mænd,der stiller sig på bagbenene.

Der ud over,vil det være svært for din kærste,at få bopælen på et barn på 1år.

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Hej 

Nu kender jeg ikke historien bag og om der er en voldsom baggrund for bruddet, så svarer derfor uden at vide det. Men lige så meget som du elsker jeres barn og din rolle som hans mor, går jeg ud fra din kæreste elsker jeres barn og sin rolle som far. Så du tager vel selvfølgelig en voksen og moden snak med ham, hvor i også får drøftet fremtidig samværsordning osv. Husk nu på at du hænger på ham resten af dit liv, selv når jeres barn flytter hjemmefra. Så alt andet lige er det vel en ret god idé i det mindste at forsøge at starte et godt samarbejde op for jeres barns skyld. Så snak med ham. Og er det umuligt at nå til enighed, må i bestille et møde i statsforvaltningen. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Hej 

Se her 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Nu kender jeg ikke historien bag og om der er en voldsom baggrund for bruddet, så svarer derfor uden at vide det. Men lige så meget som du elsker jeres barn og din rolle som hans mor, går jeg ud fra din kæreste elsker jeres barn og sin rolle som far. Så du tager vel selvfølgelig en voksen og moden snak med ham, hvor i også får drøftet fremtidig samværsordning osv. Husk nu på at du hænger på ham resten af dit liv, selv når jeres barn flytter hjemmefra. Så alt andet lige er det vel en ret god idé i det mindste at forsøge at starte et godt samarbejde op for jeres barns skyld. Så snak med ham. Og er det umuligt at nå til enighed, må i bestille et møde i statsforvaltningen. 

Jeg vil stadig bevare den fælles forældre myndighed for min søns skyld - men er os enorm egoistisk og vil have ham registeret hos mig som bopæls forælder... 

desværre har jeg lidt på fornemmelsen at han vil stille sig på bagben, men tænker stadig meget over om det er den rigtigste beslutning at gå fra ham.... og selvfølglig er min søn lige så glad for far som for mig så vil aldrig sige de ikke må se hinanden der er bare nogle omstændigheder der gør keg ved han ikke kan tage sig af ham hele tiden pga en større operation han har været igennem 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg vil stadig bevare den fælles forældre myndighed for min søns skyld - men er os enorm egoistisk og vil have ham registeret hos mig som bopæls forælder... 

desværre har jeg lidt på fornemmelsen at han vil stille sig på bagben, men tænker stadig meget over om det er den rigtigste beslutning at gå fra ham.... og selvfølglig er min søn lige så glad for far som for mig så vil aldrig sige de ikke må se hinanden der er bare nogle omstændigheder der gør keg ved han ikke kan tage sig af ham hele tiden pga en større operation han har været igennem 

Men fordi man er bopælsforældre skal man jo heller ikke tage sig af barnet hele tiden. Den anden forældre har jo samvær. Kan godt forstå han vil stille sig på bagben. Det er jo hans barn. Du ville vel også stille dig på bagben, hvis det var ham der bad om bopælen. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Men fordi man er bopælsforældre skal man jo heller ikke tage sig af barnet hele tiden. Den anden forældre har jo samvær. Kan godt forstå han vil stille sig på bagben. Det er jo hans barn. Du ville vel også stille dig på bagben, hvis det var ham der bad om bopælen. 

Ja men hvordan bliver man så enige ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.