Anonym skriver:
Det tænker jeg ikke kommer til, at ske pga 2 ting
Sådan fungere hans arbejde ikke
og
jeg kan da ikke efterlade mine børn
At børnene er hjemme med deres far, er ikke st forlade dem...! Det er i grunden hele essensen her. Han er ikke far.. han er logerende. Hvis han var far, tøvede du ikke med at give ham det ansvar.
Du ER aleneforældre. Tro mig. Hvis du går, så får du det sgu nok lettere.. ingen forventninger der ikke bliver indfriet. Ingen ensomme aftener på sofaen hvor du savner din mand - for der er ikke længere en at sidde og savne og vide at han er LIGE derude!
Og med hans indsats på børnefronten, ønsker han nok ikke mere samvær end hveranden weekend. Weekender hvor du så kan få den smule luft og frihed du har manglet mens i har boet sammen.
den største udfordring bliver nok at stole på at han kan klare ansvaret. Men det kommer! Måske skal han have noget hjælp i starten, men det er vigtigt at det ikke er dig der tager over! Han skal selv.
Jeg gik sidste år.. her var faren så meget tilstede med ungerne at han fuldstændig nedprioriterede alt praktisk og i øvrigt helst krævede at man altid var 2 voksne til 2 børn.. med mindre det selvfølglig var ham der skulle ud! Så kunne jeg da sagtens stå med 2 børn selv. Så, jeg kom aldrig ud..
han huskede ingen aftaler, ingen madpakker, ingen huslige pligter. Så ja, jeg havde mig måske en fin legeonkel, men alt det sure, det hang på mig.. det var en kæmpe lettelse at få ham ud. Nu er der kun mig selv at blive irriteret på hvis opvasken fra igår står på køkkenbordet.
mine børn var vant til at se på mor og far der gik rundt om hinanden, forholdvis harmonisk, men ikke kærligt. Jeg kunne ikke være tæt på ham de sidste 1,5 år. Nu har jeg en kæreste jeg slet ikke kan lade være at holde om, og mine børn ser hvordan et kærligt forhold ser ud, og ikke bare et partnerskab der skal gå op. Jeg synes det har været det værd! Det har været hårdt og der er mange "åh nej!" Scenarier som fx huset osv. Men ved du hvad.? Det løser sig! Stille og roligt.
kram