Min mand og jeg har været sammen i over 15 år, har 5 børn sammen, hus, 2 biler osv
Men jeg er altid alene med børnene, manden er ikke hjemme om morgen når vi står op, da han møder tidligt, ofte kommer han heller ikke hjem inden de er kommet i seng, da han arbejder meget
Dvs. jeg står alene med dem i hverdagene, når han endelig er hjemme, går han altid udenfor i værkstedet, dvs jeg sidder 7 ud af 7 aftner alene i sofaen og hører efter 5 børn der sover
I weekenderne går han også i værkstedet, dog ofte med nogle af børnene med sig, men ellers går han altid derovre
Børnene og jeg tager ofte i djurs sommerland, lalandia, ferier, hyggeture osv, men far er aldrig med
Jeg har så haft i tankerne at jeg faktisk er alene i et ægteskab, det er mig der:
- aflevere og henter hver eneste dag
- Smøre madpakker, vækker og giver tøj på, smøre morgenmad
- Laver aftensmad (for det kan han ikke/vil ikke)
- Ordner vasketøj (det vil han heller ikke, får altid af vide han ikke kan finde ud af det)
- Ordner rengøringen, vores hus er 340 kvm
- Handler ind
- Ordner børnenes kasser, så alt er pakket korrekt
- holder styr på børnenes aftaler, herunder læge, ørelæge, sygehus og det altid mig der er afsted med dem
- ordner have
og jeg har sikkert glemt en masse
Samtidig med jeg arbejder 40 timer om ugen
Jeg tænker, om jeg egentlig ville mærke at jeg blev "alene - alene"?
Han er her jo ikke? Og ja, ungerne sover og jeg sidder alene i sofaen…..
Det jo ik fordi jeg ikke elsker ham , for det gør jeg, faktisk ret meget, men jeg er os bare træt af altid at være alene
Anmeld
Citér