Vil nok gerne have et råd om det er noget jeg skal snakke med børnehaven om.
Min datter elsker at sove middagslur med numsen bar, eller gjorde. Hun er for nyligt startet i børnehaven. I dag er hun så syg, og da tiden kommer til middagsluren, foreslår jeg hende, at hun ikke skal have sovebukser på, men at vi bare tager trusserne af, så hun kan sove uden. Forventer hun bliver glad som sædvanligt. Men hun bliver sur i stedet, råber af mig, at hun skal have trusser på og lign.
Hun er selvfølgelig også træt på det tidspunkt. Men vi snakker sammen hun falder til ro, og jeg forklarer at jeg jo gerne vil høre hvorfor hun mener det sådan, når hun plejer at elske at sove uden. Hun siger så, at det er DUMT at sove uden trusser. Sådan med meget tryk på dumt. Når jeg spørger hvor hun har hørt det henne, siger hun i børnehaven, og nævner to pædagoger der har sagt at det er dumt.
Det er et ord hun kun for nyligt har lært, og vi har næsten lige haft det oppe, at det ikke er pænt at kalde andre dumme osv. Så det er ikke særlig positivt ord. Og hun virker helt sur/ked af det når hun siger, at pædagogerne har sagt det.
Jeg er da ked af hun har fået vendt noget hun har været så glad for til noget negativt og forkert. Kan se for mig mit glade barn smide tøjet uden at skænke det en tanke, for så at få at vide det er dumt
Ville I tage en snak med pædagogerne, eller bare lade det ligge? Måske er det meget normalt at sige sådan til ungerne, og det er bare mig der ikke er vant til det?
Anmeld
Citér