7/7 ordning børnecheck og bidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2017

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Nu er jeg ikke dele-forælder, men hvis man har et godt forhold til sin ex, kan man så ikke bare få en fælleskonto, hvor man sætter børnepengene ind samt hver især et bidrag, der står mål med udgifterne til tøj, sko mv?

Selvom jeg har er godt forhold til min ex ville jeg aldrig have en fælles konto med ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2017

Xolia

Anonym skriver:

Tak  

men fik ikke rigtig svar om de så ikke også dækker over overtøj og sko til den gældende årstid? 

Far skal vel ikke ud og købe flyverdragt hvis jeg køber en. Eller det skal måske deles?

Det siger loven ikke noget om.

Min egen mening er at i 7/7 så er det nemmest med daglig tøj begge steder og så er min mening at overtøj m.v. må deles.

Hvis du dog modtager børnetilskud og har friplads +boligstøtte ville jeg måske synes det var fair at du betalte det da forældre uden børn på adressen generelt ikke kan få ligeså meget i boligstøtte m.v.

Spørg evt statsforvaltningen. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym

Vi kører 7/7 med vores 2 børn. Vi har hver et barn på adressen og modtager derfor hver især familieydelse. Vi deles om alle udgifter til institution , fritidsaktiviteter , overtøj og sko. Almindelig hverdagstøj køber vi hver især. Så jeg ville mene at selvom i vælger 7/7 så er det dig der får alle tilskud til barnet og derfor også dig der skal holde udgifterne til tøj og sko.  Også det som far skal have hos ham.  men ved ikke om det står skrevet nogle steder. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Det siger loven ikke noget om.

Min egen mening er at i 7/7 så er det nemmest med daglig tøj begge steder og så er min mening at overtøj m.v. må deles.

Hvis du dog modtager børnetilskud og har friplads +boligstøtte ville jeg måske synes det var fair at du betalte det da forældre uden børn på adressen generelt ikke kan få ligeså meget i boligstøtte m.v.

Spørg evt statsforvaltningen. 

Det er også min egen overbevisning. At jeg burde skulle stå for overtøj og sko. Ingen grund til at far også køber det nemlig. 

Mange tak for svar. Det var en stor hjælp

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi kører 7/7 med vores 2 børn. Vi har hver et barn på adressen og modtager derfor hver især familieydelse. Vi deles om alle udgifter til institution , fritidsaktiviteter , overtøj og sko. Almindelig hverdagstøj køber vi hver især. Så jeg ville mene at selvom i vælger 7/7 så er det dig der får alle tilskud til barnet og derfor også dig der skal holde udgifterne til tøj og sko.  Også det som far skal have hos ham.  men ved ikke om det står skrevet nogle steder. 

Synes ikke det vil være fair at skulle betale for hverdags tøj hos far. Det synes jeg selv han må sørger for. Men betaler gerne overtøj og sko til ham uden fars bidrag til det  

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Tak  

men fik ikke rigtig svar om de så ikke også dækker over overtøj og sko til den gældende årstid? 

Far skal vel ikke ud og købe flyverdragt hvis jeg køber en. Eller det skal måske deles?

Det er det vel ikke nogen lovgivning om?? Det er vel hvad i finder ud af indbyrdes

Anmeld Citér

23. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg har bopælsadressen på vores barn og skal snart til at køre 7/7. 

Jeg har friplads i institution. 

Men hvis børnechecken falder til mig. Så er det vel mig der skal stå for overtøj, sko osv? Tænker mere. Barnet skal vel ikke have dobbelt op af alt?

selvfælgeig hvis du får fuld friplads er der ikke så store udgifter. Jeg siger bare, lav lige et regnestykke på det og se om det ser reelt ud. 

Jeg har et barn i vuggestue - jeg får tilskud men bestemt ikke fuld friplads. Og den store går i privat skole (fælles valg med far) og det tilsammen + deres ulykkesforsikringer ender på alle børnepenge + enlig tilskud og så lige 1000kr ekstra. 

På månedsbasis får jeg ca 3500 i børnepenge. Det æder hurtigt et par institutionspladser. 

Vi har så bare den aftale at hvis vi køber sko og overtøj, så taler vi lige om det først og betaler så 50/50 af det. For self behøver de ikke 2 vinterjakker, 2 sandaler osv osv osv. Men alm tøj køber vi hver især.

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

selvfælgeig hvis du får fuld friplads er der ikke så store udgifter. Jeg siger bare, lav lige et regnestykke på det og se om det ser reelt ud. 

Jeg har et barn i vuggestue - jeg får tilskud men bestemt ikke fuld friplads. Og den store går i privat skole (fælles valg med far) og det tilsammen + deres ulykkesforsikringer ender på alle børnepenge + enlig tilskud og så lige 1000kr ekstra. 

På månedsbasis får jeg ca 3500 i børnepenge. Det æder hurtigt et par institutionspladser. 

Vi har så bare den aftale at hvis vi køber sko og overtøj, så taler vi lige om det først og betaler så 50/50 af det. For self behøver de ikke 2 vinterjakker, 2 sandaler osv osv osv. Men alm tøj køber vi hver især.

kan jeg godt se. Må lige prøve at regne på det og se hvordan det ser ud. 

Anmeld Citér

23. juni 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Selvom jeg har er godt forhold til min ex ville jeg aldrig have en fælles konto med ham. 

Evt have en separat konto, hvor børnepengene går ind, hvor du så trækker fællesudgifter til barnet fra (overtøj sko), og så kan han potentielt bare have oversigtsrettigheder kontra administrationsrettigheder.

det er jo svært at vurdere, hvor mange penge man præcis bruger på fællesting. Nogle måneder er dyrere end andre - fx ifm vintertøjsmåneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.