7/7 ordning børnecheck og bidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.040 visninger
18 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2017

Anonym trådstarter

Hvordan er det nu reglerne er med 7/7 ordning? 

Børnebidraget frafalder selvfølgelig. Men hvad med børnechecken? Deles den eller falder den på beboelsesadressen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Børnebidraget frafalder selvfølgelig. Men hvad med børnechecken? Deles den eller falder den på beboelsesadressen?

Den tilfalder moderen.

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Den tilfalder moderen.

Og jeg skal så stå for overtøj, sko, aktiviteter osv men far skal selv sørger for hverdags tøj. Er der korrekt forstået?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej, den tilfalder den der har barnets/børnenes adresse  

vi har et barn på hver adresse pga noget praktisk og vi får børnecheck på hvert vores. Dem faren får bliver så overført til mig og så betaler jeg institutioner og forsikringer. 

Overtøj og sko deles vi om og alm garderobe har vi hver især. Hele ideen med 7/7 er jo at de skal have et rigtigt hjem hvert sted og ikke flytte i en taske. Efter min mening. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Og jeg skal så stå for overtøj, sko, aktiviteter osv men far skal selv sørger for hverdags tøj. Er der korrekt forstået?

Nej! Det vil aldrig gå op! Lad børnechecken betale børnenes faste udgifter som inst og forsikringer og så se om der er noget tilbage (kan evt bruges som tilskud til sko og overtøj) eller om det faktisk ikke dækker. Mine børnepenge rækker ikke til inst og forsikringer, det er faktisk 1000kr for lidt pr måned, så faderen betaler 500kr til at dække det sidste (ligesom jeg så også gør) 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej! Det vil aldrig gå op! Lad børnechecken betale børnenes faste udgifter som inst og forsikringer og så se om der er noget tilbage (kan evt bruges som tilskud til sko og overtøj) eller om det faktisk ikke dækker. Mine børnepenge rækker ikke til inst og forsikringer, det er faktisk 1000kr for lidt pr måned, så faderen betaler 500kr til at dække det sidste (ligesom jeg så også gør) 

Jeg har bopælsadressen på vores barn og skal snart til at køre 7/7. 

Jeg har friplads i institution. 

Men hvis børnechecken falder til mig. Så er det vel mig der skal stå for overtøj, sko osv? Tænker mere. Barnet skal vel ikke have dobbelt op af alt?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Nu er jeg ikke dele-forælder, men hvis man har et godt forhold til sin ex, kan man så ikke bare få en fælleskonto, hvor man sætter børnepengene ind samt hver især et bidrag, der står mål med udgifterne til tøj, sko mv?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Rockertand skriver:

Den tilfalder moderen.

Den tilfalder vil den som har bopælen på barnet (og ikke bare moderen)

Anmeld Citér

22. juni 2017

Xolia

Anonym skriver:

Den tilfalder bopælsforælderen som også har regningen til daginstitution. Alle Familieydelser tilkommer bopælsforælderen på nær børnetilskud til bidragsbetalende pensionister....

Hilsen Kunderådgiveren i Udbetaling Danmark Familieydelser

Anmeld Citér

22. juni 2017

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Den tilfalder bopælsforælderen som også har regningen til daginstitution. Alle Familieydelser tilkommer bopælsforælderen på nær børnetilskud til bidragsbetalende pensionister....

Hilsen Kunderådgiveren i Udbetaling Danmark Familieydelser

Tak  

men fik ikke rigtig svar om de så ikke også dækker over overtøj og sko til den gældende årstid? 

Far skal vel ikke ud og købe flyverdragt hvis jeg køber en. Eller det skal måske deles?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.