Enlig/Kontanthjælp/Lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ikke spurgt om jeg må dele det op nej.. 

Det blir meget begrænset hvor mange penge jeg har til mig og mine børn pr månede. 

Højere KH takst..? Mener ikke jeg kan få højere takst som jeg får nu.. 14.xxx.. udbetalt 10.xxx. 

Børnebidrag har jeg styr på. 

Jeg hæftede mig lige ved den med, at du kommer til at have et meget begrænset rådighedsbeløb i den ønskede lejlighed; den faktor spiller i høj grad ind i forhold til kommunens villighed til at yde enkeltydelse. De vil sandsynligvis afvise din ansøgning hvis de på forhånd kan se, at der ikke skal meget mere end en ekstraregning for strøm til før dit budget skrider. For så vil de, med god grund, vurdere at de muligvis kommer til at stå med endnu en udgift når du igen skal flytte i en anden, billigere lejlighed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som andre er inde på er det en enkeltydelse du skal søge til indskud i ny lejlighed. Om du er berettiget til det er svært at sige da de kigger på flere faktorer i ydelsen i kommunen herunder din indkomst, om det er realistisk at du vil kunne betale huslejen fremadrettet, om du har formue, og ikke mindst om du har haft mulighed for at spare op i det sidste stykke tid. Derudover skal du enten aflevere rki dokumentation, eller et afslag på lån fra banken. 

For at få et mere præcist svar ville jeg ringe til ydelsen i din kommune. Der plejer at sidde nogle ret kompetente folk der arbejder med den slags hver dag ��

Jeg har været til møde med en på borgerservice for at få lagt et budget over hvad jeg så kan tåle at sidde for. 

Hun afviste ikke at jeg kunne søge privat, men at det så var et lån man skulle ha. 

Hun tvivlede på at jeg ville blive afvist pga den situration jeg sidder i og så med flere børn hos mig. 

Men hører fra flere at de er blevet afvist lån, så jeg er da lidt bekymret om det "bare" er noget kommunen bilder én ind. 

Anmeld Citér

21. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Var det ikke bedre at kæresten flytter, når nu børnene skal bo hos dig? Så kan han nøjes med et værelse, mens han står på venteliste til en lejlighed. Ved samvær kan han bo i lejligheden og du på værelset. På den måde bliver det medt skånsomt for børnene. Oveni kan du fokusere på at finde arbejde, i stedet for en ny lejlighed. Det er også gevinst for børnene, og ikke mindst dig selv, så er du fri.

Den mulighed at jeg blir boende i huset er der ikke.. Det er hans hus og af private ting kan vi ikke dele. 

Ang at søge arbejde.. så er jeg allerede i et praktik forløb hvor der er mulighed for ansættelse efter Sep/Okt..  men jo.. Jeg søger virkelig desperat andre ved siden af. 

Anmeld Citér

21. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg hæftede mig lige ved den med, at du kommer til at have et meget begrænset rådighedsbeløb i den ønskede lejlighed; den faktor spiller i høj grad ind i forhold til kommunens villighed til at yde enkeltydelse. De vil sandsynligvis afvise din ansøgning hvis de på forhånd kan se, at der ikke skal meget mere end en ekstraregning for strøm til før dit budget skrider. For så vil de, med god grund, vurdere at de muligvis kommer til at stå med endnu en udgift når du igen skal flytte i en anden, billigere lejlighed

Det er nemlig det jeg frygter de vil 

Jeg har selvfølgelig ikke lagt forældrebidragene med i mit budget, så ved ikke om det vil hjælpe ?.. 

Her hvor jeg bor, så er det SÅ svært og finde en bolig.. 

Så jeg er allerede nede og søge mindre lejligheder hvor jeg må sætte mine børn til at bo på samme værelse sammen og jeg så tager stuen. - Men det billigeste husleje her i byen er på 6000 kr f.eks. 

Og når jeg er på KH, så har jeg fået afvide at jeg ca kan få 930 kr i boligstøtte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.