Sommerferielæsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
19 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2017

Ena

Snart er det sommerferie  og vi skal på biblioteket og finde gode bøger. Jeg søger anbefalinger til både min 7-årige datter og mig selv. 

Til min datter tænker jeg det skal være en bog, jeg kan læse højt for hende. Hun læser læs-selv-bøger, men vil også gerne høre bøger læst højt. Vi har lige afsluttet Mio Min Mio og den elskede hun. Hodja fra Pjort gad hun ikke. Jeg kan kun komme i tanke om Brødrende Løvehjerte, men måske I har bedre forslag. 

Jeg selv er ret kræsen med bøger, og gider ikke læse krimier - overhovedet. Er glad for Kafka, Carlos Ruiz Zafron og Haruki Murakami, har forsøgt mig med Virginia Woolf, Brontë og Magritte Duras, men går hurtigt død i det og måske er det sproget. Overvejer om Helle Helle eller Tove Ditlevsen kunne være noget... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2017

Troldemommi

Ena skriver:

Snart er det sommerferie  og vi skal på biblioteket og finde gode bøger. Jeg søger anbefalinger til både min 7-årige datter og mig selv. 

Til min datter tænker jeg det skal være en bog, jeg kan læse højt for hende. Hun læser læs-selv-bøger, men vil også gerne høre bøger læst højt. Vi har lige afsluttet Mio Min Mio og den elskede hun. Hodja fra Pjort gad hun ikke. Jeg kan kun komme i tanke om Brødrende Løvehjerte, men måske I har bedre forslag. 

Jeg selv er ret kræsen med bøger, og gider ikke læse krimier - overhovedet. Er glad for Kafka, Carlos Ruiz Zafron og Haruki Murakami, har forsøgt mig med Virginia Woolf, Brontë og Magritte Duras, men går hurtigt død i det og måske er det sproget. Overvejer om Helle Helle eller Tove Ditlevsen kunne være noget... 

Måske Ronja Røverdatter og brødrene løvehjerte kunne være en ide til højtlæsning ��

Anmeld Citér

18. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Prøv Khaled Hosseinis bøger, altså til dig selv.

Anmeld Citér

18. juni 2017

Christabelle

Skovpigen Skærv eller Ronja Røverdatter til din datter.

Måske noget Kim Leine til dig selv? Profeterne i Evighedsfjorden er fantastisk.

Anmeld Citér

18. juni 2017

HvidSne

Vil helt klart anbefale Momo af Michael Ende som højtlæsning til din datter.

Til dig selv kunne du prøve noget José Saramago, måske.

Anmeld Citér

18. juni 2017

Xolia

Ena skriver:

Til din datter er der Piv-bøgerne af Nina Sahl som måske kunne være noget 

Anmeld Citér

18. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Troldemommi skriver:

Måske Ronja Røverdatter og brødrene løvehjerte kunne være en ide til højtlæsning ��

He He dem sku jeg lige til at skrive! Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her ska vi læse ronja røverdatter og brødrene løvehjerte.

Jeg er i gang med outlander serien, på engelsk. 

Tænker jeg ska i gang med game og throns også.

Og ellers hunger games.

Ken follett.

Dan Brown. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juni 2017

2017morigen

Folk og røver i kardemomme by. 

Og ellers så børnenebiblotekar rigtig gode at spøge og de fleste biblioteket har er legeområde så biblioteket som udflugtsmål har altid været et yndet sted for mig og mit barn.

Til dig har jeg lidt svære ved at komme med forslag da jeg tror vi læser lidt forskelligt men nogen gange er det super at komme ud af ens komfort zone når det gælder læsning. Sidste sommer var jeg heldig på biblioteket at de havde lavet forskellige tema pose med 4-5 bøger i. Man kendte kun det overordnede tema og kunne ikke se hvilke bøgerne man lånte før de blev bibbet ud. Jeg fik læst noget som jeg ellers aldrig ville have læst 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Carina:-)

Det lille hus på prærien og de andre i serien er gode til oplæsning.

Til dig selv har jeg ingen inputs da jeg er så ensporet i min læsning at jeg kun læser gys og krimi 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.