Hvor høj tror i han bliver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2017

Abracadabra

Muffinmus skriver:

Og begge mine forældre er vi 180 mens jeg kun blev 157...

Min bror(halv) havde en far på 192 og mor på 180 og han blev selv 190 Ca.

Så jeg giver nu ikke meget for beregninger da den kun dur i ny og næ, kun tiden kan vise den reelle højde.

Det er ikke præcis videnskab. Men var dine høje forældre kommet til lægen med dig som barn, var du muligvis blevet undersøgt for sygdomme, som kunne påvirke væksten. 

Har du været syg som barn? Astma? Cøliaki? Gået ekstremt tidligt i pubertet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2017

Aristocats

Abracadabra skriver:

Du må have regnet forkert... Hvis din mand er 192 og vi følger regnestykket, så skulle du være 191 for at dine døtre bliver 185...

Din mands højde (192) + din højde (191) = 385/2 = 191.5

For piger er det så MINUS 6.5 = 185

For drenge PLUS 6.5 = 198

Jeg tror, at målhøjden for jeres piger er 172, hvilket svarer til, at du er 166.

Gud ja, jeg havde slet ikke set der stod divideret med to på den måde! Synes godt nok også at det var lidt voldsomt. Kan så afsløre at med de rette beregninger ser vores piger kun ud til at blive 1.66.... så kunne jeg bedre forstå det  Jeg er kun 1.53. Ved drenge ser det ud til at være 1.79 - virker også mere realistisk, har da læst det med de helt forkerte briller på

Anmeld Citér

19. juni 2017

Muffinmus

Abracadabra skriver:

Det er ikke præcis videnskab. Men var dine høje forældre kommet til lægen med dig som barn, var du muligvis blevet undersøgt for sygdomme, som kunne påvirke væksten. 

Har du været syg som barn? Astma? Cøliaki? Gået ekstremt tidligt i pubertet? 

Der er intet galt med mig andet end at jeg stoppede min vækst tidligt... som 12 årig konstaterede lægen mine knogler var fuldt udvoksede og de intet kunne gøre ved min højde.

Min søn har samme problem,  han er sat til max 165, med lidt held og de siger han er for lav allerede nu, men da der ikke er direkte tale om dværgvækst,  så gør de intet.

Jeg er den laveste af alle i min familie på både min mors og fars side og pga min lave højde, siger de at det er ok for ham at blive lav...og han har nemlig været plaget af allergi /atopisk eksem siden 1 år.

De siger det har kostet ham et år at få mine gener og et år at have atopisk eksem i højden som det ser ud nu.

Anmeld Citér

19. juni 2017

lineog4

Aristocats skriver:

Hvis man tager præcis ud fra denne formel skulle vores piger blive omkring 1.85  Hold da op. Jeg er selv meget lille men min mand er høj (omkring de 1.92) 

Min ældste datter er af normal højde indtil videre og den mindste ligger også i normal højden. Vi må se hvad der sker 

Hvis vi får drenge skulle de gerne blive omkring 1.98 kan jeg regne ud!! 

Tror du har lavet en regnefejl. For skal dine piger bliver 185 og drenge 198 ud fra den beregning og din mand er 192, ja så skal du være 191 og det er vist ikke at meget lille som du skriver 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Aristocats

lineog4 skriver:

Tror du har lavet en regnefejl. For skal dine piger bliver 185 og drenge 198 ud fra den beregning og din mand er 192, ja så skal du være 191 og det er vist ikke at meget lille som du skriver 

Hehe, ja, havde lige overset en vigtig detalje eller to  De rigtige beretninger står længere oppe som virker langt mere realistiske!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.