Hvor høj tror i han bliver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
14 svar
1 synes godt om
17. juni 2017

Anonym trådstarter

Hvis min mand er 180 og jeg er 170 hvor høj tror i vores søn bliver ? Ca ? Nogen der vil give et bud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

lineog4

Udregning fra Rigshospitalet - med en fejlmagrin på +|- 8,5 cm. Kan fortælle min datter på 14 er godt i gang med de + 8,5 cm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. juni 2017

Abracadabra

Hans genetiske potentiale er 181,5 +/- 6,5.

Anmeld Citér

17. juni 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak, hvor er i søde 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Kay

lineog4 skriver:

Udregning fra Rigshospitalet - med en fejlmagrin på +|- 8,5 cm. Kan fortælle min datter på 14 er godt i gang med de + 8,5 cm

Vildt nok der er en formler til at beregne det  

Vi er selv pænt spændte på vores to pigers højde... jeg er 179 høj og min mand er 164...  så ifølge den bliver de omkring 165  tror nu ikke de bliver lige høje... vores store har altid ligget i kurverne over normalen højde og vores lille ligger i kurverne under normal højde  så vi venter i spænding i en del år endnu

Anmeld Citér

18. juni 2017

lineog4

Kay skriver:

Vildt nok der er en formler til at beregne det  

Vi er selv pænt spændte på vores to pigers højde... jeg er 179 høj og min mand er 164...  så ifølge den bliver de omkring 165  tror nu ikke de bliver lige høje... vores store har altid ligget i kurverne over normalen højde og vores lille ligger i kurverne under normal højde  så vi venter i spænding i en del år endnu

Udregningen er forbundet med en del usikkerhed, da der jo andre faktorer end alene genetik. 

Her hjemme er jeg 174 og manden min 172(jeg ville dog sige 170) og der betyder vores datter skulle blive 166,5 +/- og hun er nu 170. 

Drengene er også meget forskellige både af højde og drøjde - så tænker også de bliver forskellige men nu må vi se. Ingen af dem har dog som børnehavebørn været høje - de var lange ved fødslen og det første år, blev "små" og ja datteren så nu den højeste af pigerne i klassen. Drengene er stadig medlemmer af den lille gruppe. 

Jeg var selv som min datter mindste i børnehaveklassen og den højeste i 5.

Anmeld Citér

18. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvis min mand er 180 og jeg er 170 hvor høj tror i vores søn bliver ? Ca ? Nogen der vil give et bud? 

den formel jeg fandt i sin tid - og som passer ret godt i vores familie er disse:

for drenge: målhøjde = (fars højde + mors højde) / 2 + 6,5

for piger: målhøjde = (fars højde + mors højde) / 2 - 6,5

for begge er sluthøjden ±8,5 cm.

Det vil sige, hvis man tastede jeres højder ind, så ender jeres søn med at blive 173-190 cm høj.

Anmeld Citér

18. juni 2017

Aristocats

Hvis man tager præcis ud fra denne formel skulle vores piger blive omkring 1.85  Hold da op. Jeg er selv meget lille men min mand er høj (omkring de 1.92) 

Min ældste datter er af normal højde indtil videre og den mindste ligger også i normal højden. Vi må se hvad der sker 

Hvis vi får drenge skulle de gerne blive omkring 1.98 kan jeg regne ud!! 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Muffinmus

Og begge mine forældre er vi 180 mens jeg kun blev 157...

Min bror(halv) havde en far på 192 og mor på 180 og han blev selv 190 Ca.

Så jeg giver nu ikke meget for beregninger da den kun dur i ny og næ, kun tiden kan vise den reelle højde.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Abracadabra

Aristocats skriver:

Hvis man tager præcis ud fra denne formel skulle vores piger blive omkring 1.85  Hold da op. Jeg er selv meget lille men min mand er høj (omkring de 1.92) 

Min ældste datter er af normal højde indtil videre og den mindste ligger også i normal højden. Vi må se hvad der sker 

Hvis vi får drenge skulle de gerne blive omkring 1.98 kan jeg regne ud!! 

Du må have regnet forkert... Hvis din mand er 192 og vi følger regnestykket, så skulle du være 191 for at dine døtre bliver 185...

Din mands højde (192) + din højde (191) = 385/2 = 191.5

For piger er det så MINUS 6.5 = 185

For drenge PLUS 6.5 = 198

Jeg tror, at målhøjden for jeres piger er 172, hvilket svarer til, at du er 166.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.