Nogen med erfaring om rosen? billeder indlægget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2017

Aristocats

Shit det ser altså lidt voldsomt ud  Jeg ville helt klart også ringe til vagtlægen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Håber du har henvendt dig hos lægevagten og det går bedre. Tænkte i øvrigt, at jeg ville nok ikke putte plaster på det, men ville få det til at have så meget luft som muligt. Evt vaske det med noget antibakterielt. Men jeg har ikke selv haft det, min kæreste fik det efter ophold på fødeafdelingen da vores datter blev født. Det tog i hvert fald et par uger eller tre, også med antibiotika. Men det havde bedst da han ikke skulle have bukser på og benet kunne få luft.

Anmeld Citér

17. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej igen piger  

Tak for jeres svar og omsorg

I går var jeg på aftenarbejde i hjemmeplejen, og en af stedets sygeplejersker kiggede på det ved 23-tiden og satte forbinding på.

Jeg skal jo stadig vente til 48 timer efter opstart, så hvis det ikke er blevet bedre inden 18-tiden, så ringer jeg 

Grunden til at jeg ikke bare giver det luft, er fordi pus/blod konstant løber ud, og det er ikke små mængder vi snakker om  

Anmeld Citér

18. juni 2017

sne190810

Jeg arbejde på en afdeling, hvor vi modtager pt med erysipelas/rosen, som kræver IV antibiotikabehandling.

Vi behandler det normalt med komprilandbind samtidig med IV-behandlingen, måske kunne du have gavn af det også? Hvis du arbejde på et plejehjem, kunne det jo være du måtte få lidt remidiger og hjælp til at lægge det. 

Jeg syntes det ser fint ud dit ben, og fint med plaster på.. måske overvej noget med mere sugeeffekt, så du slipper for gennemsivnig. Hvis der opstår nogen former for vabler eller andet, så prøv så vidt muligt på ikke at poppe dem, men bare lade det være under forbindingen. 

Anmeld Citér

18. juni 2017

"Anarkisten"

Hejsa, håber du er i bedring?

Syntes måske det med de 48 timer er lidt noget pjat. Behandling af rosen er ofte en skrappere kur, end den du er sat på og det burde virke hurtigere end 48 timer 

Hvis det ér rosen, så ser vi ofte en dosering der hedder 2 mio enheder x 3 med benzylpenicillin (vepicombin/primcillin). 

Er spændt på at høre hvordan du har det. 

Rigtig god bedring. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Halløj..

Er du i bedring?

Anmeld Citér

19. juni 2017

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Halløj..

Er du i bedring?

Hejsa ja det er jeg, penicillinen er endelig begyndt at virke og det siver ikke så meget mere. Tak for tanken  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. juni 2017

heaven

Anonym skriver:

Hejsa ja det er jeg, penicillinen er endelig begyndt at virke og det siver ikke så meget mere. Tak for tanken  

Shit, jeg synes det ser vildt ud, hold da op....  men jeg har heller ikke forstand på det, det lyder jo til at det godt må se sådan ud... dejligt du er i bedring, ellers kunne det vist godt gå hen og blive noget værre noget

Anmeld Citér

20. juni 2017

Bananaalice

Jeg kender en mand der er indlagt for det lige nu, og det bliver bare værre og værre, men de havde heller ikke indlagt ahm på rette afdeling til at starte med  Så bliv ved med at tage din temperatur, men altså også ringe til vagtlægen hvis du synes medicin ikke hjælper.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.