Nogen med erfaring om rosen? billeder indlægget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.211 visninger
18 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej baby.dk brugere

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.

Min studiegruppe og jeg øvede intramuskulære og subkutane injektioner på hinandens lår (sygeplejestuderende), men min medstuderende lavede en fejl og det gjorde rigtig ondt da hun sprøjtede NaCl ind. Det skete i tirsdags. 

Efterfølgende ser jeg et blåt mærke og en lille bule øverst på højre lår men tænker at det nok er normalt. 

Torsdag er det så hævet, rødt, smertefuldt og bredt sig. Tager til lægen og får af vide at det er rosen, og får primcillin 800 mg 3 x dgl i 10 dage. Desuden skulle det markeres med en tush, så jeg kan følge med i udviklingen. 

Fredag ser det sådan her ud (3 billeder) og jeg har 38,7 i feber i morges inden jeg tog Panodil. jeg ringede så til lægen og fortalte at det havde bredt sig, men hun sagde at ved antibiotika kan man først forvente virkning efter 48 timer, altså i morgen aften. 

Mit spørgsmål er, jer der har erfaring med rosen, hvor lang tid tog sygdomsforløbet?

Venlig hilsen spl stud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.

Min studiegruppe og jeg øvede intramuskulære og subkutane injektioner på hinandens lår (sygeplejestuderende), men min medstuderende lavede en fejl og det gjorde rigtig ondt da hun sprøjtede NaCl ind. Det skete i tirsdags. 

Efterfølgende ser jeg et blåt mærke og en lille bule øverst på højre lår men tænker at det nok er normalt. 

Torsdag er det så hævet, rødt, smertefuldt og bredt sig. Tager til lægen og får af vide at det er rosen, og får primcillin 800 mg 3 x dgl i 10 dage. Desuden skulle det markeres med en tush, så jeg kan følge med i udviklingen. 

Fredag ser det sådan her ud (3 billeder) og jeg har 38,7 i feber i morges inden jeg tog Panodil. jeg ringede så til lægen og fortalte at det havde bredt sig, men hun sagde at ved antibiotika kan man først forvente virkning efter 48 timer, altså i morgen aften. 

Mit spørgsmål er, jer der har erfaring med rosen, hvor lang tid tog sygdomsforløbet?

Venlig hilsen spl stud

Rigtig god bedring

En penicillinbehandling vil hurtigt få bugt med infektionen - gi det lidt tid. 

Hilsen Hende der venter på veerne

Anmeld Citér

16. juni 2017

migxher

Jeg har haft det og det var væk efter en uges tid mit var dog ikke så slemt at penicillin var nødvendigt. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Mullemee

Min datter fik det efter en børnevaccination. Hun nåede heldigvis ikke at få feber, men hendes ben så ud lige som dit. Hun fik penicillin i 10 dage og man kunne stadig se det. Det var først helt væk efter ca 1 måned. God bedring. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar piger 

Det er desværre begyndt at sive ret meget. Dette plaster satte jeg på for 2 timer siden, og før det tog jeg også et gennemblødt plaster af. 

Håber pinicilinen snart vil virke 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. juni 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Tak for svar piger 

Det er desværre begyndt at sive ret meget. Dette plaster satte jeg på for 2 timer siden, og før det tog jeg også et gennemblødt plaster af. 

Hej 

Jeg ville nok tage fat i vagtlægen. Det ser godt nok lidt voldsomt ud. Og det breder sig også meget hurtig. :/

Kom gerne med en update. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

larven

Ville godt nok også ringe til vagtlægen.

Anmeld Citér

16. juni 2017

An&Jo

Jeg synes helt ærligt at det breder sig lidt for voldsomt på kort tid.. 

jeg synes du skal ringe vagtlæge igen og forlange at blive kigget på, det der kan godt kræve noget mere end bare piller.. det kan godt kræve noget der virker lidt hurtigere, derudover så skal det ikke udskille så meget som det gør.. forlang at blive tilset! 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Mamalou

Jeg vil også kontakte vagtlægen hvis jeg var dig. God bedring 

Anmeld Citér

17. juni 2017

flowerpot3

Anonym skriver:

Tak for svar piger 

Hvordan går det med dit ben og infektionen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.