Vil det virke forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2017

Soonmom

Anonym skriver:

Tak for dit svar :-)

Sommerhuset ligger 5 km fra hvor jeg bor. Og jeg ville udvide min åbningstid for at alle kan nå frem.

Forældrene skal selvfølgelig ikke betale,  det gør jeg :-)

Det ville stadig blive et problem hvis det var mig, for jeg går frem og tilbage fra dagpleje, 5 km tager Ca 1 time så det ville være 4 timers transport hver dag 

��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville da klart spørge forældrene hvad de synes. Det kommer i mine øjne meget an på børnegruppen. Hvis de alle er 1 år tror jeg ikke de ville få meget ud af det, men hvis de er tæt på 3 kunne det bære fedt. 

Mange din familie ville jeg som forældre ikke være bekymret så længe du kan adskille morrollen fra at være på arbejde. 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og planlægger et par sommerhygge dage inden jeg går på ferie.

Jeg vil leje kommunens sommerhus i to dage og flytte min dagpleje til sommerhuset i de dage, således at børnene hentes og afleveres dernede.

Sommerhuset ligger i et fantastisk naturområde hvor vi kan gå ture og nyde omgivelserne. Samtidig er grunden indhegnet, så børnene kan lege frit på selve grunden.

Eftersom mine kolleger ikke har lyst til at deltage da det kræver betaling at låne sommerhuset, har min mand og jeg overvejet en anden mulighed og her er dilemmaet.

Mine egne børn er 8 og 12 år og er opvokset i dagplejen og kender sagtens forskel på min arbejdstid og fritid. De ville sagtens kunne være med og være legekammereater for dagplejebørnene.

Som dagplejer skal alle i husstanden aflevere børneattest, så min mand er "godkendt". og han skal selvfølgelig ikke lave selve arbejdet omkring børnene, jeg skifter bleerne, putter børnene osv. Han er med som ekstra hånd, hyggeonkel, laver maden og sørger for at jeg og børnene har ekstra meget kvalitetstid:-)

Ville du som forældre synes at det var mærkeligt hvis min mand og mine egne to børn var med i sommerhuset og var med omkring dagplejebørnene?

Jeg syntes det lyder smadder hyggeligt, kan slet ikke se noget forkert i det 

Anmeld Citér

15. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og planlægger et par sommerhygge dage inden jeg går på ferie.

Jeg vil leje kommunens sommerhus i to dage og flytte min dagpleje til sommerhuset i de dage, således at børnene hentes og afleveres dernede.

Sommerhuset ligger i et fantastisk naturområde hvor vi kan gå ture og nyde omgivelserne. Samtidig er grunden indhegnet, så børnene kan lege frit på selve grunden.

Eftersom mine kolleger ikke har lyst til at deltage da det kræver betaling at låne sommerhuset, har min mand og jeg overvejet en anden mulighed og her er dilemmaet.

Mine egne børn er 8 og 12 år og er opvokset i dagplejen og kender sagtens forskel på min arbejdstid og fritid. De ville sagtens kunne være med og være legekammereater for dagplejebørnene.

Som dagplejer skal alle i husstanden aflevere børneattest, så min mand er "godkendt". og han skal selvfølgelig ikke lave selve arbejdet omkring børnene, jeg skifter bleerne, putter børnene osv. Han er med som ekstra hånd, hyggeonkel, laver maden og sørger for at jeg og børnene har ekstra meget kvalitetstid:-)

Ville du som forældre synes at det var mærkeligt hvis min mand og mine egne to børn var med i sommerhuset og var med omkring dagplejebørnene?

Synes det lyder som en skøn ide, men som andre siger; Vær sikker på at det ikke bliver besværligt for nogen af forældrene. (Ja, det er kun 5km, men det kommer også an på om de skal aflevere andre børn, arbejde og sådan noget) 

Så send en besked/el snak med forældrene om det. Om hvor det er, så de kan se hvad det ville betyde for dem ved aflevering og afhetning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.