Anonym skriver:
Jeg er dagplejer og planlægger et par sommerhygge dage inden jeg går på ferie.
Jeg vil leje kommunens sommerhus i to dage og flytte min dagpleje til sommerhuset i de dage, således at børnene hentes og afleveres dernede.
Sommerhuset ligger i et fantastisk naturområde hvor vi kan gå ture og nyde omgivelserne. Samtidig er grunden indhegnet, så børnene kan lege frit på selve grunden.
Eftersom mine kolleger ikke har lyst til at deltage da det kræver betaling at låne sommerhuset, har min mand og jeg overvejet en anden mulighed og her er dilemmaet.
Mine egne børn er 8 og 12 år og er opvokset i dagplejen og kender sagtens forskel på min arbejdstid og fritid. De ville sagtens kunne være med og være legekammereater for dagplejebørnene.
Som dagplejer skal alle i husstanden aflevere børneattest, så min mand er "godkendt". og han skal selvfølgelig ikke lave selve arbejdet omkring børnene, jeg skifter bleerne, putter børnene osv. Han er med som ekstra hånd, hyggeonkel, laver maden og sørger for at jeg og børnene har ekstra meget kvalitetstid:-)
Ville du som forældre synes at det var mærkeligt hvis min mand og mine egne to børn var med i sommerhuset og var med omkring dagplejebørnene?
Nej det ville jeg ikke syntes, jeg syntes det er ok.
Da min datter gik i dagpleje og var en lille frosenpind nå de havde været ude om vinteren, så var det dagplejens mand der sad med Freja og nussede hendes tær så hun kunne få varmen, så dagplejemoren kunne tage sig af de andre børn og det elskede hun.
Skal lige siges at hun havde godt med tøj på Men alligevel altid frøs efter hun havde været ude om vinteren.