Vil det virke forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2017

helle85

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og planlægger et par sommerhygge dage inden jeg går på ferie.

Jeg vil leje kommunens sommerhus i to dage og flytte min dagpleje til sommerhuset i de dage, således at børnene hentes og afleveres dernede.

Sommerhuset ligger i et fantastisk naturområde hvor vi kan gå ture og nyde omgivelserne. Samtidig er grunden indhegnet, så børnene kan lege frit på selve grunden.

Eftersom mine kolleger ikke har lyst til at deltage da det kræver betaling at låne sommerhuset, har min mand og jeg overvejet en anden mulighed og her er dilemmaet.

Mine egne børn er 8 og 12 år og er opvokset i dagplejen og kender sagtens forskel på min arbejdstid og fritid. De ville sagtens kunne være med og være legekammereater for dagplejebørnene.

Som dagplejer skal alle i husstanden aflevere børneattest, så min mand er "godkendt". og han skal selvfølgelig ikke lave selve arbejdet omkring børnene, jeg skifter bleerne, putter børnene osv. Han er med som ekstra hånd, hyggeonkel, laver maden og sørger for at jeg og børnene har ekstra meget kvalitetstid:-)

Ville du som forældre synes at det var mærkeligt hvis min mand og mine egne to børn var med i sommerhuset og var med omkring dagplejebørnene?

Nej det ville jeg ikke syntes, jeg syntes det er ok.

Da min datter gik i dagpleje og var en lille frosenpind nå de havde været ude om vinteren, så var det dagplejens mand der sad med Freja og nussede hendes tær så hun kunne få varmen, så dagplejemoren kunne tage sig af de andre børn og det elskede hun.

Skal lige siges at hun havde godt med tøj på Men alligevel altid frøs efter hun havde været ude om vinteren.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg vil leje kommunens sommerhus i to dage og flytte min dagpleje til sommerhuset i de dage, således at børnene hentes og afleveres dernede.

Sommerhuset ligger i et fantastisk naturområde hvor vi kan gå ture og nyde omgivelserne. Samtidig er grunden indhegnet, så børnene kan lege frit på selve grunden.

Eftersom mine kolleger ikke har lyst til at deltage da det kræver betaling at låne sommerhuset, har min mand og jeg overvejet en anden mulighed og her er dilemmaet.

Mine egne børn er 8 og 12 år og er opvokset i dagplejen og kender sagtens forskel på min arbejdstid og fritid. De ville sagtens kunne være med og være legekammereater for dagplejebørnene.

Som dagplejer skal alle i husstanden aflevere børneattest, så min mand er "godkendt". og han skal selvfølgelig ikke lave selve arbejdet omkring børnene, jeg skifter bleerne, putter børnene osv. Han er med som ekstra hånd, hyggeonkel, laver maden og sørger for at jeg og børnene har ekstra meget kvalitetstid:-)

Ville du som forældre synes at det var mærkeligt hvis min mand og mine egne to børn var med i sommerhuset og var med omkring dagplejebørnene?

Nej jeg ville ikke synes det var mærkeligt. Ville mere synes det var hyggeligt. Det eneste jeg ville tænke på var hvor langt sommerhuset evt lå fra dagplejen. Her tænker jeg transport tid.  

Anmeld Citér

15. juni 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Fantastisk idé

Anmeld Citér

15. juni 2017

Muffinmus

God plan

Vores ene dagplejemor havde også sin pensionist mand hjemme og selv om han ikke arbejde som sådan, var han jo o.kring dem og hyggede med dem.

Han var mindst lige så glad for børne.

Men spørg hellere forældrene til børnene om de synes ideen er god. 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville heller ikke have et problem med, at din familie var en del af dagplejen. Det var den også med vores datters dagpleje.

Afhængig af din åbningstid og hvor langt væk sommerhuset ligger, ville den ekstra transporttid være et problem.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg ville få et problem, hvis jeg pludselig skulle aflevere i et sommerhus, som er langt væk (må man gå ud fra, da det ellers var mere nærliggende med dagtursture i løbet af dagen.

Jeg ville også være mod brugerbetaling, da jeg i forvejen giver, 2000 og noget og tvivler på de vil kunne få oplevelser de ikke kan i nærområdet. 

At børn og mand er der, ser jeg ikke som noget problem, da de også må være der lidt til dagligt 

Tak for dit svar :-)

Sommerhuset ligger 5 km fra hvor jeg bor. Og jeg ville udvide min åbningstid for at alle kan nå frem.

Forældrene skal selvfølgelig ikke betale,  det gør jeg :-)

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

For at svare flere på en gang vil jeg fortælle at betalingen for sommerhuset selvfølgelig er noget jeg sørger for. 

Sommerhuset ligger ca 5 km herfra. Men det er et område hvor jeg ikke kan tage børnene med på tur da den offentlige transport ikke kører derud. Alle forældrene afleverer børnene i bil,  så de kan sagtens komme frem og tilbage. 

Jeg ville udvide mine åbningstider de dage for at gøre det lettere for forældrene. 

Tak for jeres hjælp :-)

Anmeld Citér

15. juni 2017

lineog4

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.

For at svare flere på en gang vil jeg fortælle at betalingen for sommerhuset selvfølgelig er noget jeg sørger for. 

Sommerhuset ligger ca 5 km herfra. Men det er et område hvor jeg ikke kan tage børnene med på tur da den offentlige transport ikke kører derud. Alle forældrene afleverer børnene i bil,  så de kan sagtens komme frem og tilbage. 

Jeg ville udvide mine åbningstider de dage for at gøre det lettere for forældrene. 

Jeg ville i så fald altid huske at spørge alle først også selvom de har bil. 5 km ekstra for os kan betyde logistikken ramler (jeg ville så slet ikke kunne aflevere men det er fordi jeg ikke har bil). Vores dage hænger nogen gange sammen på det yderste af neglene ikke pga. åbningstider, for dem kan vi altid holde os inden for, men pga. ungernes fritidsinteresser og planer.

Så super ide, men husk at spørge og ikke på den måde; jeg har. Men på den måde, hvad ville I tænke hvis...?

Anmeld Citér

15. juni 2017

Kløver

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.

Jeg ville synes det var helt fantastisk. Mine unger er glade for hele dagpleje familien, det er jo et valg i hele familien at have dagpleje og ikke kun for dagplejeren synes det er lækkert du vil gøre så meget ekstra for børnene og noget jeg selv ville sætte pris og taknemmelighed på  

Anmeld Citér

15. juni 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg ville som forælder tænke at det lød så hyggeligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.