Anonym skriver:
Jeg kan tilføje, at ca. 50 % af alle graviditeter går til grunde på et tidspunkt efter undfangelsen. De, som råder til at teste efter 4+0 pga. risikoen for biokemisk graviditet, de skal overveje, at det faktisk er en biokemisk graviditet indtil 6+0 - det er de færreste, som venter med at teste indtil efter 6+0, på trods af at der stadig er en risiko for at fange en biokemisk graviditet. Test som du vil og når du vil, men vid at der altid er en risiko. Den aftager dog markant efter 12. uge.
Det var faktisk god bonusinfo, jeg vidste i hvert fald ikke at det er en bio indtil uge 6. Og du har helt ret, mange tester i vildskab mellem uge 4 og 6, så i princippet betyder det vel ikke det store om jeg tester 3+3 eller 4+0?
Jeg er fuldt ud klar over at der er høje risiko forbundet med de første uger. Og selvfølgelig vil det da være rigtig sørgeligt, hvis det går til grunde. Men det her er så også første gang nogensinde jeg får en positiv test inden for tid, så bare det i sig selv er en stor ting for mig.
Må jeg spørge dig om en anden ting? Jeg har hørt at jo flere symptomer man har helt i starten, jo lavere risiko for en bio har man - hvorimod hvis man ingen symptomer udover en positiv test har, så har man højere risiko for en bio. Er der noget om det, eller er det slet ikke rigtigt?
Anmeld
Citér