Cherraly skriver:
Har brug for et råd omkring køb af dåsetomater/hakkede/flåede... Det er ikke noget jeg bruger ret meget i madlavningen, og holdt faktisk stort set op efter vi herhjemme kunne se, at datteren fik lidt mærkelig mave af det da hun var mindre. Hun blev næsten altid rød ved numsen da det skulle ud igen, som om det var tomatsyren der gjorde det.
Men tænkte lige på hvad jeg skulle lave af mad i morgen, og vil gerne forsøge igen. Kan I råde mig til hvad I synes er de bedste dåsetomater? Det skal jo helst være noget der ikke er så surt, og der er en del at vælge imellem... På forhånd tak.
Hvilke retter har du lavet med tomat på dåse?
Altså jeg har altid anvendt tomat på dåse til fx kødsovs, chili con carne, koteletter i fad kunne jeg også godt finde på at komme tomat på dåse i, til pizzasauce og mange flere retter.
Jeg synes ikke det bliver surt, det er selvfølgelig vigtigt at sørge for en god balance i smagene, når du tilbereder en ret.
Vi køber altid økologiske tomater på dåse, men der er ikke den store forskel i smag. Jeg arbejder med mad til dagligt, hvor vi også bruger tomat på dåse, som ikke er økologiske og jeg synes ikke jeg kan smage forskellen.
Anmeld
Citér