Føler sig overset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2017

Anonym trådstarter

God aften i dejlige baby brugere 

Har brug for at høre om, der er andre i samme båd som mig. 

Jeg er et godt stykke over halvvejs i graviditeten. Har en mand jeg elsker over alt på jorden. 

Problemet pt er bare at jeg virkelig føler mig overset. Har sagt til ham flere gange de sidste par uger, at jeg mangler nærvær og kærlighed. Uden der sker noget. Det eneste han siger er, jamen jeg får heller ikke noget kærlighed. Jeg har prøvet at give ham det uden respons. 

Derudover føler jeg virkelig kun at min familie ser min mave og vores første barn.. 

Jeg føler mig virkelig ensom og alene. Er der andre der har det på samme måde? :/

Øv øv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

Anonym trådstarter

129 der har kigget. Men ikke en der har kommenteret?

Anmeld Citér

10. juni 2017

2017morigen

Når man er ramt af hormoner så fylder det hele bare meget mere end normalt. Ting jeg som jeg normalt ville glide lige hen over hovedet på mig gør mig ked af det og ting der normalt vil gør mig ked af det får mig til at græde osv. 

Mænd kan være ramt på samme måde da de kan have svært ved at finde ud af hvordan de skal forholde sig til ændringerne og finde ud af at der også er plads til dem i den nye virkelighed. At vi virkelig har brug for dem og de ikke bare er et praktisk vedhæng.  

Jeg syntes det bliver nemmere når man kommer længere hen og de kan mærke liv. At man de kan rede ens dag bare ved at være sød og f.eks samle der op man har tabt på gulvet fordi der bare er langt ned.

Begge parter bruger især den førsre graviditet på at se på ens egen barndom og ens forhold til forældrene. Har der været problemstiske forhold der så er virkelig også noget som kan poppe op igen og fylde ernomt meget. F.eks hvis der ligger følelser af at være blevet fravalgt på den ene eller anden led. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Jullesnulle

Prøv at læse kærlighedens sprog tror jeg den hedder.

man kan ikke bare sige man savner kærlighed og nærvær. Find ud af om det er en lille gave i ny og næ du savner eller berøring eller at han gør dig tjenester fx

en mand kan føle han giver kærlighed ved at bygge/ renovere et skur. Men det kan opfattes helt anderledes. 

Det du beder om er meget ukonkret. Få det gjort konkret og vær åben overfor hvad han har brug for. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

man kan ikke bare sige man savner kærlighed og nærvær. Find ud af om det er en lille gave i ny og næ du savner eller berøring eller at han gør dig tjenester fx

en mand kan føle han giver kærlighed ved at bygge/ renovere et skur. Men det kan opfattes helt anderledes. 

Det du beder om er meget ukonkret. Få det gjort konkret og vær åben overfor hvad han har brug for. 

Hvad mener han fx. når han siger han ikke får kærlighed ...? Spørg ind til det.

og for Gud skyld lad være med at bebrejde hinanden

Anmeld Citér

10. juni 2017

Bananaalice

I skal helt klart lige have en aften hvor i får debatteret jeres parforhold. Det er super vigtigt inden I får børn, og hele jeres liv, man KAN ikke rende op og ned af hinanden længere, uden lige engang imellem at tage forholdet seriøst, og lige tage temperaturen på det.
Sæt jer ned, sluk fjernsynet, og få defineret hvad I mener med kærlighed, hvad er kærlighed for jer. Det skal ikke være ens, men I skal kende hinandens forskellige måder at elske på. Og IKKE bebrejde hinanden

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Når man er ramt af hormoner så fylder det hele bare meget mere end normalt. Ting jeg som jeg normalt ville glide lige hen over hovedet på mig gør mig ked af det og ting der normalt vil gør mig ked af det får mig til at græde osv. 

Mænd kan være ramt på samme måde da de kan have svært ved at finde ud af hvordan de skal forholde sig til ændringerne og finde ud af at der også er plads til dem i den nye virkelighed. At vi virkelig har brug for dem og de ikke bare er et praktisk vedhæng.  

Jeg syntes det bliver nemmere når man kommer længere hen og de kan mærke liv. At man de kan rede ens dag bare ved at være sød og f.eks samle der op man har tabt på gulvet fordi der bare er langt ned.

Begge parter bruger især den førsre graviditet på at se på ens egen barndom og ens forhold til forældrene. Har der været problemstiske forhold der så er virkelig også noget som kan poppe op igen og fylde ernomt meget. F.eks hvis der ligger følelser af at være blevet fravalgt på den ene eller anden led. 

Tusind tak for dit svar. Det gav stof til eftertanke. 

Nu er det godt nok vores andet barn. Men der er alligevel en del af det du skriver der giver mening. 

Jeg må prøve at tage en snak med ham. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Tak for dit svar  

Det vil jeg prøve at læse. Det nok rigtig. Vil dog sige, at jeg har udtrykt over for ham at jeg mangler at putte, ligge tæt, sex, f. Eks. Se noget tv sammen. Eller bare bruge lidt tid sammen. 

Det faktisk rigtig. Sådan havde jeg ikke tænkt over det.  

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Hvad mener han fx. når han siger han ikke får kærlighed ...? Spørg ind til det.

og for Gud skyld lad være med at bebrejde hinanden

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

I skal helt klart lige have en aften hvor i får debatteret jeres parforhold. Det er super vigtigt inden I får børn, og hele jeres liv, man KAN ikke rende op og ned af hinanden længere, uden lige engang imellem at tage forholdet seriøst, og lige tage temperaturen på det.
Sæt jer ned, sluk fjernsynet, og få defineret hvad I mener med kærlighed, hvad er kærlighed for jer. Det skal ikke være ens, men I skal kende hinandens forskellige måder at elske på. Og IKKE bebrejde hinanden

Tak for dit svar. 

Vil dog lige påpege at vi har været sammen i over syv år. Vi har været igennem det et par gange. Netop fordi vi elsker på forskellige måder.  

Og han er min eneste ene. Min bedste ven. Og ville aldrig bytte ham. 

Men af og til mangler jeg han ser mig og viser mig omsorg og kærlighed. 

Vi har et barn sammen. Så vi ved godt det ændre sig men derfor kan man stadig føle sig overset i en periode.

Men tager dit svar til mig. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.