Vandrejournal til arbejdsgiver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2017

heaven

Jeg skulle også afl min.... det er bevis på graviditeten og så den fastsatte termin.... jeg ser ingen problem i det... men som andre skriver, kan du jo bare dække de oplysninger over du mener ikke kommer dem ved...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2017

Sprit25

Jeg tænker vent til efter nf så har du den præcise terminsdato og det er helt normalt de lige skal have et officelt dokument der beviser graviditeten

Anmeld Citér

9. juni 2017

C85

Min leder bad om en kopi, der skulle til vores lønkontor. Så kunne hun efter terminsdatoen beregne barsel og forventet tidspunkt for lønstop.  

Anmeld Citér

9. juni 2017

Ellie79

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg er cirka 10+1 i dag. Førstegangsgravid. 

Grundet mit arbejde, ved min chef allerede om graviditeten. Min chef har sagt at de i HR-afdelingen gerne vil have min vandrejournal. Jeg har ikke noget at skjule, men som min læge siger står der jo egentlig ret private ting i den vandrejournal, og at jeg ikke har krav på at udlevere den til min arbejdsgiver. 

Er der nogen af jer der ved, eller også har prøvet at ens arbejde spørger efter vandrejournal? 

(Anonymitet er fordi graviditeten stadig er hemmelig )

De skal bruge en kopi til dokumentation - min chef tog bare en kopi og strengede alt der ikke var relevant for hende.. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Sahara82

Anonym skriver:

Hejsa 

Grundet mit arbejde, ved min chef allerede om graviditeten. Min chef har sagt at de i HR-afdelingen gerne vil have min vandrejournal. Jeg har ikke noget at skjule, men som min læge siger står der jo egentlig ret private ting i den vandrejournal, og at jeg ikke har krav på at udlevere den til min arbejdsgiver. 

Er der nogen af jer der ved, eller også har prøvet at ens arbejde spørger efter vandrejournal? 

Jeg er lærer, og min arbejdsplads skulle også se min vandrejournal. Standardprocedure. Så kunne de også regne ud hvornår jeg præcis kunne gå fra osv. Tror det er meget normalt at de beder om den  

Anmeld Citér

10. juni 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det ha jeg skulle ved alle mine graviditeter. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg sidder på hr-kontor, hvor jeg søger dagpengerefusioner. Vi skal også have en kopi af vandrejournalen, for at undgå folk ikke bare siger de skal på barsel uden at personen reelt er gravid(ikke at jeg har prøvet det). Vi skal have den, som dokumentation for terminsdatoen. Alt dette er for at vi får søgt refusionen korrekt, således vi ikke 'mister' retten til pengene. Men nu er det selvfølgelig også det offentlige jeg arbejde i, så der er man også ekstra omhyggelig med dokumentation :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.