Vandrejournal til arbejdsgiver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.713 visninger
16 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2017

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg er cirka 10+1 i dag. Førstegangsgravid. 

Grundet mit arbejde, ved min chef allerede om graviditeten. Min chef har sagt at de i HR-afdelingen gerne vil have min vandrejournal. Jeg har ikke noget at skjule, men som min læge siger står der jo egentlig ret private ting i den vandrejournal, og at jeg ikke har krav på at udlevere den til min arbejdsgiver. 

Er der nogen af jer der ved, eller også har prøvet at ens arbejde spørger efter vandrejournal? 

(Anonymitet er fordi graviditeten stadig er hemmelig )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2017

(august)

Det har jeg ikke prøvet, men jeg ville nok kontakte HR og spørge hvad de skal bruge den til. Det kan jo være noget så simpelt som at de gerne vil se et officielt papir hvor terminsdatoen står på. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa 

Grundet mit arbejde, ved min chef allerede om graviditeten. Min chef har sagt at de i HR-afdelingen gerne vil have min vandrejournal. Jeg har ikke noget at skjule, men som min læge siger står der jo egentlig ret private ting i den vandrejournal, og at jeg ikke har krav på at udlevere den til min arbejdsgiver. 

Er der nogen af jer der ved, eller også har prøvet at ens arbejde spørger efter vandrejournal? 

Min arbejdsgiver fik min vandrehournal. De skal jo have dokumentation for at du reelt er gravid samt terminsdato. Dernæst synes jeg faktisk ikke at der står private ting i den. De har jo allerede dit cpr nr. Og så står det blodtryk. Der stod da ikke nogle private ting i min vandrejournal. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Jullesnulle

Jeg tror jeg tog en kopi og stregede målinger osv over. 

De skal blot have et dokument med termin. Blodtryk osvkan du holde for dig selv

Anmeld Citér

9. juni 2017

Drwhosaidthat

Det er bare den første side hvor terminsdatoen står, du skal aflevere. 

Jeg har begge gange sendt kopi/ billede af første side af vandrejournalen. Alternativt må du på anden måde kunne dokumentere din graviditet. 

Hvis du synes det er for grænseoverskridende, så skriv til hR og spørg om præcis hvilke oplysninger de skal have (så vidt jeg ved kun cpr og termin), så kan du dække de andre informationer over når du tager et billede og sender. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Kay

Det er egentlig bare sodokumentation for din termin så tag en kopi og streg alt over der ikke vedkommer dem det gjorde jeg 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Miti's mama

De skal bruge din vandrejournal til når de skal indgive barselsdagpenge. Men det er kun oplysninger om CPR og terminsdato der er relevante, så resten kan du strege ud på en kopi hvis du ikke vil dele. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar  

Selvfølgelig skal de jo se dokumentation på at jeg faktisk er gravid og terminsdato osv., men jeg må dække resten til 

God dag til jer!

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg synes godt nok det lyder mærkeligt. Din arbejdsplads skal ikke vide andet, end hvornår du har termin, og dermed tænkt dig at gå på barsel. Din vandrejournal kan de ikke bruge til en disse, og jeg ville ærlig talt ikke udlevere den. Selvom man ikke har noget at skjule, så er det trods alt et ret privat emne, synes jeg.

Kan du evt. spørge HR-afdelingen, hvad de skal bruge den til?

Anmeld Citér

9. juni 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hejsa 

Ja. Det er ret normalt. Det eneste de skal med den er at så har de et stykke officiel dokument med ægte bevis på din termin. 

Tag et billede af den og rediger det fra som du ikke vil have de skal vide. Bare sørg for at cpr navn osv er tilbage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.