Bliver syg af p-piller - alternativer og erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

Annemette07

AnoMom skriver:

jeg bliver simpelthen så syg af p-piller. Siden jeg startede dem (nyt mærke jeg aldrig har haft før) har jeg haft konstant kvalme og ofte mavekramper. Samt jeg har taget hurtigt på. 2-4 kg på 1,5 måned. Hvilket går mig utrolig meget på da jeg altid har haft en snur lige krop.  

jeg er derfor stoppede på p-pillerne en uge før tid denne gang og kvalme og smerter er allerede forsvundet helt. (Dejligt) 

jeg skal jo så finde ud af en anden form for prævention og har overvejet spiral. Men der er jo så både kobber og hormon. 

Hvad anbefaler i, hvad er forskellen udover prisen, hvad med ens mens osv. Alle inputs er velkomne

jeg har tid hos lægen tirsdag til samtale om hva jeg skal have. 

Jeg fik hormonspiral da jeg ikke tåler p-piller. For mig er det det bedste jeg har gjort. Jeg døjede meget med mens-smerter, men nu har jeg næsten aldrig menustration. Jeg pletbløder ind imellem, men det er ikke meget ☺️ Jeg har haft den siden januar 15.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

AnoMom

Bananaalice skriver:

Jeg kan anbefale Durex kondomer. De er det bedste og nemmeste.

Bruger som oftest kondom generelt. Men vil gerne have en anden form for prævention også ligeså meget for blødningen da jeg bløder kraftigt når jeg ikke er på nogen prævention 

Anmeld Citér

8. juni 2017

AnoMom

Tak for alle jeres svar. Der er dog et enkelt spørgsmål jeg stadig mangler at få svar på. 

Hvad er bedst. Hormon eller kobber spiral? Er det individuelt fra kvinde til kvinde. ? For umiddelbart så beskytter de vel lige godt?

Anmeld Citér

8. juni 2017

linkon

Spiral for mig var er helvede, jeg havde urinvejsinfektion ofte og blødte 6 måneder i træk, det var hormonspiral, blev også gravid på den.  

Andre veninder har ikke haft problemer med den.  

Jeg har nu p-stav, den er fantastisk og har ikke haft nogle problemer overhovedet, som det eneste præventionsmiddel nogen sinde!

Anmeld Citér

9. juni 2017

FruSteffensen

AnoMom skriver:

Tak for alle jeres svar. Der er dog et enkelt spørgsmål jeg stadig mangler at få svar på. 

Hvad er bedst. Hormon eller kobber spiral? Er det individuelt fra kvinde til kvinde. ? For umiddelbart så beskytter de vel lige godt?

Jeg vil sige det er individuelt alt efter ønsker og behov. Ønsker man noget uden hormoner? Eller bløder man meget og vil gerne have det reduceret?

Begge spiraler er meget sikre, dog er hormonspiralen den sikreste prævention der findes. En læge vil også næsten altid forsøge at tale en kvinde der ønsker at blive steriliseret til at få en hormonspiral i stedet - fordi den giver lige så god beskyttelse som en sterilisation men den er reversibel dvs den kan laves om (ved at fjerne spiralen igen).

Mærk efter med dig selv hvad der er vigtigst for dig. Du skriver at du bløder meget når du ikke er på hormonel prævention. Det tyder umiddelbart på at du burde prøve hormonspiralen først da kobberspiral giver stort set alle i hvert fald lidt kraftigere og længere blødninger og for nogle er det ikke kun lidt.

Men du skal være villig til at spilde d epenge den koster hvis du render ind i bivirkninger af hormonerne. Dosis er dog meget meget lav, så langt de fleste har ingen problemer i den retning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.