Bliver syg af p-piller - alternativer og erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2017

AnoMom

jeg bliver simpelthen så syg af p-piller. Siden jeg startede dem (nyt mærke jeg aldrig har haft før) har jeg haft konstant kvalme og ofte mavekramper. Samt jeg har taget hurtigt på. 2-4 kg på 1,5 måned. Hvilket går mig utrolig meget på da jeg altid har haft en snur lige krop.  

jeg er derfor stoppede på p-pillerne en uge før tid denne gang og kvalme og smerter er allerede forsvundet helt. (Dejligt) 

jeg skal jo så finde ud af en anden form for prævention og har overvejet spiral. Men der er jo så både kobber og hormon. 

Hvad anbefaler i, hvad er forskellen udover prisen, hvad med ens mens osv. Alle inputs er velkomne

jeg har tid hos lægen tirsdag til samtale om hva jeg skal have. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Carina:-)

Altså det bedste er jo sterilisation men dur selvfølgelig ikke hvis du vil have flere børn.

Hvad med pessar?

Anmeld Citér

8. juni 2017

Carina:-)

Hov fik ikke svaret på spiral

Men tænker hvis du reagere så kraftigt på p piller ville jeg ikke tage hormon spiral 

Anmeld Citér

8. juni 2017

AnoMom

Carina:-) skriver:

Altså det bedste er jo sterilisation men dur selvfølgelig ikke hvis du vil have flere børn.

Hvad med pessar?

Sterilisering vil jeg ikke. For jeg ønsker flere børn på et tidspunkt  

pessar har jeg det lidt stramt med. 

Det har jeg også tænkt på at hormon spiral nok ikke er godt. Men samtidig så er det her mærke det eneste jeg har reageret på. Ingen andre mærker har jeg haft problemer med 

Anmeld Citér

8. juni 2017

FruSteffensen

Hormonspiralen er nice fordi man bløder meget meget lidt med sådan én - nogle bløder faktisk slet ikke. Omvendt så indeholder den en lille smule hormon som trods påstande om det modsatte ikke holder sig i livmoderen. Den indeholder kun progesteron hvor p-piller indeholder både progesteron og østrogen. Progesteron kan godt nogle give lidt acne, men selv for en meget acneplaget som mig, var der ærligt ikke den store forskel. Til gengæld fik jeg min fjernet efter et par år fordi jeg blev lidt deprimeret af den - der er så en bivirkning som jeg tidligere har haft af p-piller også, og det er ikke en bivirkning som rammer ret mange.

Ulempen ved hormonspiralen er prisen som lå på 1.200 kr da jeg fik min for 5 eller 7 år siden. En anden ulempe er at der så vidt jeg ved stadig kun er én størrelse og at den kan give smertefuld mens især for kvinder der ikke har været gravide fordi deres livmoder er mindre.

Kobberspiralen giver for langt de fleste kraftigere og længere blødninger. Jeg gik fra en men på 4-5 dage til 6-7 dage og dag 2 blev kraftigere end sædvanligt, men det var stadig ok og til at overleve når nu den var hormonfri og jeg slap for at hormonernes depressive effekt på mig. Ellers er der ikke så meget at sige. Den findes i en lille str til kvinder der ikke har født. Den er billig - vist ned til 350 kr?

Det er lidt smag og behag hvad man er til. Jeg skal have en kobberspiral igen når jeg har født, men hvis ikke mit humør var blevet påvirket af hormonspiralen havde jeg klart foretrukket den uagtet at prisen er højere. Den holder så mange år at det stadig er en billig form for prævention i længden. Jeg ville ikke personligt være bange for hormonspiralen fordi du har haft en dårlig oplevelse med én type p-piller, når du ikke har haft problemer med andre mærker.

Anmeld Citér

8. juni 2017

AnoMom

FruSteffensen skriver:

Hormonspiralen er nice fordi man bløder meget meget lidt med sådan én - nogle bløder faktisk slet ikke. Omvendt så indeholder den en lille smule hormon som trods påstande om det modsatte ikke holder sig i livmoderen. Den indeholder kun progesteron hvor p-piller indeholder både progesteron og østrogen. Progesteron kan godt nogle give lidt acne, men selv for en meget acneplaget som mig, var der ærligt ikke den store forskel. Til gengæld fik jeg min fjernet efter et par år fordi jeg blev lidt deprimeret af den - der er så en bivirkning som jeg tidligere har haft af p-piller også, og det er ikke en bivirkning som rammer ret mange.

Ulempen ved hormonspiralen er prisen som lå på 1.200 kr da jeg fik min for 5 eller 7 år siden. En anden ulempe er at der så vidt jeg ved stadig kun er én størrelse og at den kan give smertefuld mens især for kvinder der ikke har været gravide fordi deres livmoder er mindre.

Kobberspiralen giver for langt de fleste kraftigere og længere blødninger. Jeg gik fra en men på 4-5 dage til 6-7 dage og dag 2 blev kraftigere end sædvanligt, men det var stadig ok og til at overleve når nu den var hormonfri og jeg slap for at hormonernes depressive effekt på mig. Ellers er der ikke så meget at sige. Den findes i en lille str til kvinder der ikke har født. Den er billig - vist ned til 350 kr?

Det er lidt smag og behag hvad man er til. Jeg skal have en kobberspiral igen når jeg har født, men hvis ikke mit humør var blevet påvirket af hormonspiralen havde jeg klart foretrukket den uagtet at prisen er højere. Den holder så mange år at det stadig er en billig form for prævention i længden. Jeg ville ikke personligt være bange for hormonspiralen fordi du har haft en dårlig oplevelse med én type p-piller, når du ikke har haft problemer med andre mærker.

Tak for en rigtig god forklaring og beskrivelse af begge dele. Super fedt  

jeg har født så det er ikk noget problem på den front. Jeg er mest mange for hormoner fordi jeg bliver så syg af p pillerne. Men ved jo ikk om det er hormonet i dem der gør mig syg 

Anmeld Citér

8. juni 2017

FruSteffensen

AnoMom skriver:

Tak for en rigtig god forklaring og beskrivelse af begge dele. Super fedt  

jeg har født så det er ikk noget problem på den front. Jeg er mest mange for hormoner fordi jeg bliver så syg af p pillerne. Men ved jo ikk om det er hormonet i dem der gør mig syg 

Dejligt at du kunne bruge det jeg skrev

Jeg kender ikke nogen som har fået mavesmerter af p-piller, men hvad med at tage en snak med din læge om det? H*n må kunne komme med et bud på om det er det ene eller det andet hormon i p-pillerne som giver dig de bivirkninger, og deraf kunne gætte på om du vil have samme problem med en hormonspiral. Hvis det er østrogenet som giver dig ondt i maven, er der jo ingen problemer med en hormonspiral for det indeholder den slet ikke.

Anmeld Citér

8. juni 2017

AnoMom

FruSteffensen skriver:

Dejligt at du kunne bruge det jeg skrev

Jeg kender ikke nogen som har fået mavesmerter af p-piller, men hvad med at tage en snak med din læge om det? H*n må kunne komme med et bud på om det er det ene eller det andet hormon i p-pillerne som giver dig de bivirkninger, og deraf kunne gætte på om du vil have samme problem med en hormonspiral. Hvis det er østrogenet som giver dig ondt i maven, er der jo ingen problemer med en hormonspiral for det indeholder den slet ikke.

Det kunne jeg bestemt. Blev ihvertfald meget klogere på forskellen  

jeg har en tid hos lægen tirsdag hvor vi skal snakke om det hele. Ville bare høre jeres erfaringer inden til hvis hun spørger om jeg selv har overvejet et alternativ  

har heller aldrig før reageret på den måde på dem før. Men det stoppede så snart jeg stoppede pillerne 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Bananaalice

Jeg kan anbefale Durex kondomer. De er det bedste og nemmeste.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym

Da jeg startede på p-piller fik jeg kvalme. Jeg havde faktisk konstant kvalme mens jeg tog dem. Her hjalp det at skifte til et andet mærke p-piller.

Jeg er selv igang med at overveje prævention til når jeg engang har født. Jeg er elendig til at huske at tage piller, så p-piller vil være for usikkert i mit tilfælde. Alle jeg kender der har haft spiral, har dårlige erfaringer med det og måtte have den fjernet forholdsvis hurtigt efter stærke smerter og konstante blødninger, så det er heller ikke noget jeg føler jeg har lyst til at kaste mig ud i. Jeg håber bare min læge kan vejlede mig og hjælpe mig til hvad der ville fungere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.