Blodtryksbekymringer - hvem ringer man til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

tarkoflen

Jeg har holdt øje med mit bt under min graviditet, da det pludselig steg i sidste graviditet. Mit bt har mere eller mindre fast ligget i det leje du skriver i den sidste måned af graviditeten og så længe det lave er under 90 og det høje er under 140, så er der ingen alarm. Skriv dit bt ned og snak med jm i morgen, så kan hun forhåbentlig berolige dig lidt. 

Kram herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Stivdie

Jeg havde også SSF og er enig i, at du ikke skal være bekymret for dit blodtryk. Det må bare ikke komme over 140/90. Så få hvilet dig lidt, så du får stressniveauet ned. 

Det er i øvrigt ret typisk også at have stor vægtstigning over kort tid, ødemer (væske i kroppen), hovedpine og synsforstyrrelser også ved SSF, bare så du også har lidt andet at forholde dig til  

Jeg havde  øvrigt det modsatte problem, når jeg var hjemme fra hospitalet på weekend og selv skulle måle blodtryk, fik jeg præstationsangst og det blev skyhøj, og så skulle jeg jo indlægges igen. Når jeg nåede frem til hospitalet bar det altid faldet igen 

Anmeld Citér

8. juni 2017

ESV

HvidSne skriver:

128/86 med en puls på 86. Men mit diastoliske har aldrig målt højere end 81 før.

Altså nu mangler vi jo en del oplysninger men som et enkeltstående diastolisk tryk på 86 ville ikke bekymre mig. Men igen vi har ikke et mange oplysninger. Jeg ville ikke på baggrund af det ringe til nogen nu men er du utryg syntes jeg du skal tage kontakt til egen læge imorgen. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

HvidSne

Altså nu mangler vi jo en del oplysninger men som et enkeltstående diastolisk tryk på 86 ville ikke bekymre mig. Men igen vi har ikke et mange oplysninger. Jeg ville ikke på baggrund af det ringe til nogen nu men er du utryg syntes jeg du skal tage kontakt til egen læge imorgen. 

Jeg ved ikke helt, hvilke andre oplysninger, du mener, men jeg har ikke umiddelbart andre symptomer på svangerskabsforgiftning - ingen væske, ingen synsforstyrrelser. Jeg har hovedpine pga. spændinger, men det har jeg døjet med hele graviditeten igennem, og der er ikke korrelation i mellem de højere målinger og hovedpine.

Jeg begyndte at blive nervøs, da jeg i går aftes målte mit blodtryk til 133/96 med en puls på 108. Men der var jeg også dum og satte mig direkte ned for at måle uden at hvile efter lige at have gået rundt og gjort rent- så jeg tænkte, det måske bare var derfor. Da jeg så slappede af, var det normalt igen. Så gentog det samme sig her til morgen med målingen på 128/86, og der begyndte jeg for alvor at undre mig. Men igen, efter hvile og afstressning var det normalt igen.

Jeg har målt det til 122/77 her til aften, og jeg har skrevet alle talene ned, så jeg kan diskutere dem med min jordemoder i morgen. 

Tusind tak for alle jeres råd og svar. Det er meget værdsat.

Anmeld Citér

9. juni 2017

HvidSne

Bare en hurtig opdatering: jordemoderen mente, det var stressrelateret. Der var ingen protein i min urin, og mine målinger var ikke høje nok til, at hun vil reagere yderligere på det. 

Så jeg vil forsøge at stresse af så meget som muligt under omstændighederne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.