Altså nu mangler vi jo en del oplysninger men som et enkeltstående diastolisk tryk på 86 ville ikke bekymre mig. Men igen vi har ikke et mange oplysninger. Jeg ville ikke på baggrund af det ringe til nogen nu men er du utryg syntes jeg du skal tage kontakt til egen læge imorgen.
Jeg ved ikke helt, hvilke andre oplysninger, du mener, men jeg har ikke umiddelbart andre symptomer på svangerskabsforgiftning - ingen væske, ingen synsforstyrrelser. Jeg har hovedpine pga. spændinger, men det har jeg døjet med hele graviditeten igennem, og der er ikke korrelation i mellem de højere målinger og hovedpine.
Jeg begyndte at blive nervøs, da jeg i går aftes målte mit blodtryk til 133/96 med en puls på 108. Men der var jeg også dum og satte mig direkte ned for at måle uden at hvile efter lige at have gået rundt og gjort rent- så jeg tænkte, det måske bare var derfor. Da jeg så slappede af, var det normalt igen. Så gentog det samme sig her til morgen med målingen på 128/86, og der begyndte jeg for alvor at undre mig. Men igen, efter hvile og afstressning var det normalt igen.
Jeg har målt det til 122/77 her til aften, og jeg har skrevet alle talene ned, så jeg kan diskutere dem med min jordemoder i morgen.
Tusind tak for alle jeres råd og svar. Det er meget værdsat.
Anmeld
Citér