Tanken om x'en påvirker babylykken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

Vivienne

Anonym skriver:

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg venter vores første fælles barn, og vi er så glade. Min kæreste har et barn på 8.5 fra et tidligere forhold. Forholdet min bonusdrengs mor er lidt af et mareridt. Det har været et "samarbejde" præget af gentagne møder i statsforvaltningen både for mægling, konflikthåndtering og indskærpelser over for hende om at overholde samværsaftalen. Det har været præget af møder i kommunen. Hun har kørt  samarbejdschikane i al den tid, jeg har kendt min kæreste.

Hun har ikke nogen grund til at gøre det, andet end at hun er irriteret over, at min kæreste er en del af min bonusdrengs liv. Det har altid været et horn i siden af hende, at far er en del af bonusdrengs liv. Hvilket jo er helt forfærdeligt, at hun kan tænke sådan. Vi har slugt ekstremt mange kameler og slået mange kolbøtter for at undgå konflikter, selvom det som regel er umuligt. Og selvom SF, kommune mv. har indskærpet over for hende hendes ansvar overfor hendes søn og samarbejdet, problemerne med hendes adfærd, hvordan hun skader sin søn osv., så ændrer intet sig.

Ja, det er PIS-hamrende hårdt, og kampen mod systemet er umulig, vi har prøvet alt. ANYWAY. Det var ikke selve dét, det skulle handle om, det var bare noget baggrund.

Nu står vi snart og skal fortælle hende, at vi skal have et fælles barn. Og vi har det allerede fysisk dårligt, fordi vi ikke er i tvivl om, at det vil gå helt af helvedes til. Der er slet ingen tvivl om, at hun vil vende det til noget negativt og forsøge at bilde min bonusdreng ind, at han vil komme i sidste række fremover, og at hun vil lade det ramme samarbejdet.

Vi har allerede aftalt at fortælle det til ham FØR hende, for at vi kan komme en masse af hendes lort i forkøbet. Ikke ved at sige "Hvis din mor siger, at...", selvfølgelig ikke! Men tage en generel snak med ham om, at det at vi skal have en lille, IKKE betyder, at vi vil ham mindre. At der stadig bliver far-ham alenetid, og at vi glæder os til at involvere ham med baby. Han vil MEGA gerne have en mindre søskende, så jeg ved, at han bliver lykkelig. Jeg er bare så ked af, at hans mor vil forsøge at spolere hans lykke.

Mit spørgsmål går derfor på, om i har en eller anden idé til hvordan vi bedst muligt får overbragt nyheden til hende, altså hvad vi kan sige? Jeg er så ked af, at hun skal sætte en sort sky over noget, der for os er mega lykkeligt, og jeg ville gerne lade tvivlen komme hende til gode, det er bare ikke muligt mere, vi kender hende, hendes adfærd og hvordan hun ikke skyr nogen midler for at straffe far for at være en del af sin søns liv, uanset om det betyder, at hun skader sit eget barn i processen.

Hej

Jeg har siddet i samme båd som dig...

Med en ex som var umulig og gjorde samarbejdet utroligt svært. Derfor var der ingen kontakt til hende med mindre det virkelig var nødvendigt.

Min mand og ex'ens søn var 7 da jeg blev gravid. Vi valgte at fortælle det til sønnen og sagde intet til hende. Så vigtig skulle hun ikke have lov til at føle sig. 

Da vores fælles søn så blev født, så sendte min mand et billede af deres og vores fælles søn til hende og skrev at sønnen er blevet storebror. Til alles overraskelse reagerede hun for første gang normalt og skrev tillykke. Deres søn havde fortalt at jeg var gravid, så jeg tror at hun havde er par mdr. til at tænke over det og at hun indså at hun intet får ud af at være en bitch 

Jeg synes ikke der er en grund til at informere hende om graviditeten. Men fortælle hende når barnet bliver født. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

klmf

Jeg tænker I lader hende påvirke jer urimeligt meget. Hvorfor skal hun informeres om at I venter barn? Hun opdager det jo nok når maven begynder at vokse (hvis I ses) eller når sønnen fortæller han er blevet storebror. Set herfra lyder det som om hun har haft held med at trække jer rundt ved næsen med hendes dårlige opførsel. Det er jeres glædelige begivenhed, som hun ikke har andel i. Fokuser på jeres dejlige dreng i stedet, så han ved han altid har en særlig plads hos jer. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

lineog4

Jeg tænker umiddelbart at du giver hende alt for meget plads i dine tanker. Og jeg kan godt forstå det, du har mødt en mand med en dejlig søn, og du vil gøre det hele på den aller bedste måde for dette lille menneske. Men du skal lære, at det kan du ikke, du kan ikke skåne ham fra hans mor (og det vil han heller ikke for på godt og ondt elsker han hende højere end du tror).

Han er 8 1/2 år og har formodentlig ikke behov for så mange forklaringer ifht. en baby, han har ikke brug for at mor der hjemme også støtter i forhold til at han skal være storebror (og af hvad du skriver så ville hun formodentlig heller ikke støtte alligevel). Han er også stor nok til at kende sin mor og vide om han har lyst til at fortælle han skal være storebror eller ej.

Så ærligt, hvorfor skal hun vide det? Hvis han ønsker hun skal vide det så fortæller han det, og når hun ser dig med stor mave så opdager hun det jo nok.

Skal lige skrive mit svar havde været stikmodsat i en sammenbragt familie, hvor der var tåleligt eller endda godt forhold. Men her kan jeg ikke se grunden til I skal informere hende, hvis I alligevel ikke kan sammenarbejde om drengen.

Anmeld Citér

9. juni 2017

Flomama

Sprit25 skriver:

Hvor gammel er bonus? 

8.5 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Flomama

Rockertand skriver:

Tekniske problemer?  

E j hvor irreterende 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Newsence

her fortalte vi det ikke.

Ikke fordi vores forhold er så grelt som det du beskriver, men slet og ret fordi det ærlig talt ikke kommer eks ved i en sådan grad at vi skal stå til ansvar.. Samarbejde med eks blev faktisk bedre her efter første barn kom til og eks kunne se at forholdet til bonus var uændret. 

Fortæl barnet det fortæl barnet at det intet ændre( det er yderst vigtigt uanset hvad) og svar ærligt på alle spørgsmål og lov ikke for meget. At der vil være alene tid med far...... Tja det er jo ikke sikkert i starten. Hvis nu det ulykkelige skulle ske at du får et akut kejsersnit og som mig ikke kan rejse dig selv op af en stol de første 3 uger, ja så er der ikke plads til alenetid.. Så lov at kærligheden ikke forsvinder men værd ærlig og sig at ting jo bliver forandret. 

Og så må eks. jo finde ud af det når hun finder ud af det.. Men I står ikke til regnskab overfor hende..

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Åh for søren, jeg har ikke fået svaret, det må i undskylde! Jeg giver lige et samlet svar, det er selvfølgelig lidt vanskeligt, når i har skrevet så mange, gode, lange svar, men håber det alligevel får opsummeret tingene lidt. Men tusind tak for jeres tid. Det er altså virkelig dejligt, at man kan komme herinde og få objektive syn på sagerne, når man står lidt i en kattepine.

Jeg er overrasket over, hvor mange af jer der tænker, at vi ikke skal sige det. Det er ikke fordi, jeg ikke forstår jeres tanker, men det er måske bare fordi jeg kender x'en og ved, at hun vil betragte det som EKSTREMT konfliktoptrappende, hvis vi slet ikke nævner det. Hvilket er årsagen til, at jeg tænker, at vi ikke bare kan lade som ingenting. Af flere årsager:

1) Jeg ser hende ikke til overleveringerne, hvorfor hun ikke en gang ville opdage det af sig selv, som min mave blev større. Sæt nu bonus ikke nævnte det, og hun en dag kommer ind til os, og jeg står med et spædbarn på armen uden hun anede noget. Ej, det synes jeg faktisk ville være lidt fejt, og jeg ville være ked af at være x'en i den situation, uanset hvor ubehagelig hun er.

2) Hvis bonus går hjem og fortæller det, har hun ikke chancne for lige at nå at sunde sig lidt, inden hun kommer med en respons. Godt nok er jeg ikke sikker på, at hun kan holde sin mund lukket med negative kommentarer uanset, men risikoen for, at hun kommer med et vredesudbrud rettet mod bonus er større, hvis han smider den bombe uden hun er forberedt. For bonus' skyld vil jeg hellere, at vi fx ringer om fredagen og fortæller det, når vi har ham, så kan hun lige sunde sig inden hun henter ham søndag..

Jeg ved godt, at hun har meget magt over vores liv og følelser. Jeg ved dog ikke, om jeg synes, det er fair at skrive, at vi giver hende den magt. Jeg tror da ikke det er unaturligt at være bekymret, når hun i 2 år har chikaneret, skabt konflikter, og ved hver mulighed søgt at ødelægge det samvær vi har med bonus. Det bliver man da opslidt af og nedbrudt over i længden, mest af alt fordi vi ser den effekt det har på bonus, og det gør ondt. Jeg tror jeg ville føle, at jeg var et følelseskoldt monster, hvis jeg var i stand til helt at være ligeglad med dét. Jeg elsker ham jo. Og det er også mest af alt konsekvenserne for ham i den her situation, der fylder..

Men i har skrevet mange kloge ting, som jeg/vi tager til efterretning!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.