Tanken om x'en påvirker babylykken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.961 visninger
18 svar
40 synes godt om
8. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg venter vores første fælles barn, og vi er så glade. Min kæreste har et barn på 8.5 fra et tidligere forhold. Forholdet min bonusdrengs mor er lidt af et mareridt. Det har været et "samarbejde" præget af gentagne møder i statsforvaltningen både for mægling, konflikthåndtering og indskærpelser over for hende om at overholde samværsaftalen. Det har været præget af møder i kommunen. Hun har kørt  samarbejdschikane i al den tid, jeg har kendt min kæreste.

Hun har ikke nogen grund til at gøre det, andet end at hun er irriteret over, at min kæreste er en del af min bonusdrengs liv. Det har altid været et horn i siden af hende, at far er en del af bonusdrengs liv. Hvilket jo er helt forfærdeligt, at hun kan tænke sådan. Vi har slugt ekstremt mange kameler og slået mange kolbøtter for at undgå konflikter, selvom det som regel er umuligt. Og selvom SF, kommune mv. har indskærpet over for hende hendes ansvar overfor hendes søn og samarbejdet, problemerne med hendes adfærd, hvordan hun skader sin søn osv., så ændrer intet sig.

Ja, det er PIS-hamrende hårdt, og kampen mod systemet er umulig, vi har prøvet alt. ANYWAY. Det var ikke selve dét, det skulle handle om, det var bare noget baggrund.

Nu står vi snart og skal fortælle hende, at vi skal have et fælles barn. Og vi har det allerede fysisk dårligt, fordi vi ikke er i tvivl om, at det vil gå helt af helvedes til. Der er slet ingen tvivl om, at hun vil vende det til noget negativt og forsøge at bilde min bonusdreng ind, at han vil komme i sidste række fremover, og at hun vil lade det ramme samarbejdet.

Vi har allerede aftalt at fortælle det til ham FØR hende, for at vi kan komme en masse af hendes lort i forkøbet. Ikke ved at sige "Hvis din mor siger, at...", selvfølgelig ikke! Men tage en generel snak med ham om, at det at vi skal have en lille, IKKE betyder, at vi vil ham mindre. At der stadig bliver far-ham alenetid, og at vi glæder os til at involvere ham med baby. Han vil MEGA gerne have en mindre søskende, så jeg ved, at han bliver lykkelig. Jeg er bare så ked af, at hans mor vil forsøge at spolere hans lykke.

Mit spørgsmål går derfor på, om i har en eller anden idé til hvordan vi bedst muligt får overbragt nyheden til hende, altså hvad vi kan sige? Jeg er så ked af, at hun skal sætte en sort sky over noget, der for os er mega lykkeligt, og jeg ville gerne lade tvivlen komme hende til gode, det er bare ikke muligt mere, vi kender hende, hendes adfærd og hvordan hun ikke skyr nogen midler for at straffe far for at være en del af sin søns liv, uanset om det betyder, at hun skader sit eget barn i processen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Sprit25

Nu kender jeg intet til det. Men jeg ville fortælle barnet det også endten lade barnet fortælle det (kommer an på barnets alder) eller så bare smide en henkastet bemærkning over en aflevering. 

Lad for Gud skyld være med at lave en begivenhed ud af det

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nu kender jeg intet til det. Men jeg ville fortælle barnet det også endten lade barnet fortælle det (kommer an på barnets alder) eller så bare smide en henkastet bemærkning over en aflevering. 

Lad for Gud skyld være med at lave en begivenhed ud af det

Jeg kunne ikke drømme om at bede mit bonusbarn overbringe den nyhed, han sidder i forvejen i klemme, og tør dårligt nok nævne vores navne hjemme hos sin mor, så at få ham til at fortælle det ville være unfair mod ham.. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Bananaalice

tænk at hun gider spilde sin søns korte barndom med sådan en masse crap  amen helt seriøst, vi har kun en barndom, hvad med at hun fik det bedste ud af sin søns, og så selv sluttede fred med fortiden. Så længe I gør hvad statsforvaltningen siger, og gør det hele rigtigt så havde jeg nok heller ikke gjort så meget ud af at fortælle hende det. Så længe drengen forstår han stadig er det ældste barn, han er stadig først for far, og at han bliver involveret i lille nys liv.

Men synes over for hende er det bare at ringe og sige det, og så må hun flippe ud hvis hun vil, I skal bare kun tænke på drengens bedste. Bare bliv ved med at gentage "vi vil ikke andet end samarbejde og det bedste for drengen". Det skal nærmest være jeres standardsvar 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at bede mit bonusbarn overbringe den nyhed, han sidder i forvejen i klemme, og tør dårligt nok nævne vores navne hjemme hos sin mor, så at få ham til at fortælle det ville være unfair mod ham.. 

Det var også mest fordi jeg tænkte hun måtte da umuligt ødelægge lykken for ham hvis han selv kommer mega glad og fortæller det

Anmeld Citér

8. juni 2017

moar34

Øv hvor er det ærgeligt med de exer. Kan godt forstå du er en anelse nervøs.

Jeg ville sørge for at informere hende mens i har bonus søn. Send hende en sms om jeres familie forøgelse og skriv at i har i tankerne at fortælle bonus det samme dag. Tænker at så kan i få talt med ham om det og som du skriver prøve at forklare ham tingene så når han kommer til mor så ved han det og måske fotæller hende hvad i har talt om hvis hun prøver på at snakke negativt om det. 

Pøj pøj med det 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det var også mest fordi jeg tænkte hun måtte da umuligt ødelægge lykken for ham hvis han selv kommer mega glad og fortæller det

Ork jo, det kan du være sikker på. Hun er gået amok på ham, fordi vi havde klippet hans negle (hun klipper dem aldrig), så nu tør han ikke få klippet negle hos os mere. Hun har absolut ingen sympati eller forståelse hvis det har noget med os at gøre, så er hun helt ligeglad med hvordan hun skader sit barn

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

tænk at hun gider spilde sin søns korte barndom med sådan en masse crap  amen helt seriøst, vi har kun en barndom, hvad med at hun fik det bedste ud af sin søns, og så selv sluttede fred med fortiden. Så længe I gør hvad statsforvaltningen siger, og gør det hele rigtigt så havde jeg nok heller ikke gjort så meget ud af at fortælle hende det. Så længe drengen forstår han stadig er det ældste barn, han er stadig først for far, og at han bliver involveret i lille nys liv.

Men synes over for hende er det bare at ringe og sige det, og så må hun flippe ud hvis hun vil, I skal bare kun tænke på drengens bedste. Bare bliv ved med at gentage "vi vil ikke andet end samarbejde og det bedste for drengen". Det skal nærmest være jeres standardsvar 

Det tlnker jeg også lidt, og så først ringe når han er heroppe, for kunne godt frygte at hun vil nægte at udlevere ham eller et eller andet pjat, hvis vi siger det før, eller at hun så er den der fortæller det til ham, men i negative vendinger.. Åh det er bare så hårdt, det skal være sådan. Mest af alt for det uskyldige barn, som ikke kan forstå det skal være sådan, men også for os. Det er mig helt ubegribeligt man kan være sådan. Min x har aldrig gjort hende noget som helst, ej heller har jeg.. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Sprit25

Hvor gammel er bonus? 

Anmeld Citér

8. juni 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

De mennesker jeg kender, hvor der har været skidt samarbejde mellem far og X, eller mor og X, der har jeg aldrig oplevet at X er blevet informeret om en kommende familieforøgelse. 

Jo, børnene har da med garanti fortalt det når de er kommet hjem fra samvær, men det er ikke noget som der er gjort en stor begivenhed ud af overfor X. 

Hvis I insisterer på, at X skal informeres fra jer om jeres kommende barn, så er det da bare at sende hende en SMS, når I har drengen på samvær. Mere behøver I jo ikke gøre ud af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.