Vægtskøn uge 36+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
15 svar
7 synes godt om
7. juni 2017

MorTilN

Hej piger

Er førstegangs gravid og var til jordmor i går 36+2, hvor lille manden i maven blev skønnet til 2600 g.

Hvad blev jeres babyer skønnet til omkring uge 36, hvad vejede de da de blev født og hvilken uge fødte I i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

2017morigen

Var afsted i 35+6 og her var skønnet 2500-2600g, hvilket jeg er lykkelig for da det er tæt på gennemsnittet. Baby er scannet lille tidligere og skal scannes i denne uge igen. Det bliver enormt spændende at se hvor enige scanning og jm er. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

sandramor

Jeg var afsted i uge 34+4 hvor hun blev skønnet til "sølle" 3200g... I 38+5 skønnede de hende til 3890g..... jeg fødte dagen efter og hun vejede 3845g

Anmeld Citér

7. juni 2017

MorTilN

2017morigen skriver:

Var afsted i 35+6 og her var skønnet 2500-2600g, hvilket jeg er lykkelig for da det er tæt på gennemsnittet. Baby er scannet lille tidligere og skal scannes i denne uge igen. Det bliver enormt spændende at se hvor enige scanning og jm er. 

Ja det spændende, sidst hvor jeg var 28+2 skønnede hun ham til 1300 g og vækstscanningen dagen efter sagde 1254 g så det gættede hun jo ret godt.

Jeg ved ikke om jeg skal være bekymret over at han er skudt 200g under gennemsnits vægten for denne uge når han altid har ligget ret præcis på gennemsnits vægten eller om jeg bare skal være glad for at jeg nok ikke skal føde en kæmpe baby inden for 4, max 6 uger.

Anmeld Citér

7. juni 2017

MorTilN

sandramor skriver:

Jeg var afsted i uge 34+4 hvor hun blev skønnet til "sølle" 3200g... I 38+5 skønnede de hende til 3890g..... jeg fødte dagen efter og hun vejede 3845g

Hold da op 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Christabelle

Jeg blev scannet 38+5 hvor hun blev skønnet til 3400. Fødte en uge senere, 39+5, og der vejede hun 3020 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonymor

Viventerpådig skriver:

Hej piger

Er førstegangs gravid og var til jordmor i går 36+2, hvor lille manden i maven blev skønnet til 2600 g.

Hvad blev jeres babyer skønnet til omkring uge 36, hvad vejede de da de blev født og hvilken uge fødte I i?

Jeg kan ikke huske det, men blev endda vægtscannet, og det var helt skævt. Mener det ville passe med en fødselsvægt på omkring 3800 gram, men han vejede næsten 4.5 kilo

Anmeld Citér

7. juni 2017

JVF

Jeg var afsted til en tilvækstscanning i uge 36 og hun blev da vurderet til 3600 g. 

Hun blev i uge 40 vurderet af jordemoder til 3500 g.

Da hun blev født 41+3 vejede hun 2990 g. uden de kunne finde en forklaring. Moderkage og navlestreng var fine og helt som de skulle være, så jeg tager altid vægt-vurderinger med et gran salt - det er jo trods alt blot et skøn 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonymor

Viventerpådig skriver:

Ja det spændende, sidst hvor jeg var 28+2 skønnede hun ham til 1300 g og vækstscanningen dagen efter sagde 1254 g så det gættede hun jo ret godt.

Jeg ved ikke om jeg skal være bekymret over at han er skudt 200g under gennemsnits vægten for denne uge når han altid har ligget ret præcis på gennemsnits vægten eller om jeg bare skal være glad for at jeg nok ikke skal føde en kæmpe baby inden for 4, max 6 uger.

Det var da et noget værdiladet ord, kæmpebaby.. Bare for en god ordens skyld har jeg haft fantastiske drømmefødsler med babyer på 4+ kilo. Man siger faktisk at større babyer ofte hjælper tyngdekraften på vej. Det er først når de er oppe over 4.5 kilo det kan betyde noget grundet større hovedomfang. Op til det er hovedomfanget generelt ikke større grundet vægten. 

Men jeg ville ikke være bekymret for den scanning, de er helt vildt upræcise. Jeg kender flere hvor de har målt næsten et kilo galt  

Anmeld Citér

7. juni 2017

2017morigen

Viventerpådig skriver:

Skøn er upræcise. Blev skønnet til 4200 på fødegangen og ud kom 3850 med den første. 

Så er jeg er endnu mere spændt på hvad vægt er når baby bliver født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.