Første lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, rart i har givet jer tid..

Jeg er nu hermed færdig med samtalen, Den var lidt ambivalent.. Den startede rigtig fint, indtil vi kom til det med sygdom og vægt - jeg fejler ingenting og har aldrig gjort det, Har været på sygehus en gang pga en tumor og det er det .

Hun trådte meget i at den tunor måtte være kommet pga overvægt  ved ikke lige hvordan det hænger sammen i hendes hovedet..

Så brugte vi 10 min på alle spørgsmål og ca 20-25 min på vægt med ord som "Du går under kategorien fed", hvortil jeg siger til hende at jeg ved godt jeg overvægtig og har tabt mig 16 kg indtil da og vil gerne have mig mere.. 

Hun kom Så går ind på, om jeg havde overvejet abort pga overvægt og så prøve igen når jeg havde tabt mig!!!!!!!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Lulu32

Anonym skriver:

Jeg er nu hermed færdig med samtalen, Den var lidt ambivalent.. Den startede rigtig fint, indtil vi kom til det med sygdom og vægt - jeg fejler ingenting og har aldrig gjort det, Har været på sygehus en gang pga en tumor og det er det .

Hun trådte meget i at den tunor måtte være kommet pga overvægt  ved ikke lige hvordan det hænger sammen i hendes hovedet..

Så brugte vi 10 min på alle spørgsmål og ca 20-25 min på vægt med ord som "Du går under kategorien fed", hvortil jeg siger til hende at jeg ved godt jeg overvægtig og har tabt mig 16 kg indtil da og vil gerne have mig mere.. 

Hun kom Så går ind på, om jeg havde overvejet abort pga overvægt og så prøve igen når jeg havde tabt mig!!!!!!!!! 

Seriøst???! Det der ville jeg klage over. Hvad fanden bilder hun sig ind??

Anmeld Citér

1. juni 2017

Thea14

Anonym skriver:

Den behandling ville jeg klage over og jeg ville meddele lægen at jeg ikke ville ind til den sygeplejerske igen - kan lægen ikke imødekomme det, ville jeg skifte læge.

Hvis du har er godt forhold til din læge, kan du så ikke få en tid hos hende/ham og fortælle om din oplevelse med sygeplejersken? 

Fagfolk må ikke opfordre til abort medmindre at graviditeten er livstruende for dig, eller fosteret ikke vil være levedygtigt. 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym trådstarter

Beklager ikke svarede skulle altså lige synke den oplevelse..

Jeg har valgt at klage til selve lægehuset da hun høre dertil, og så må jeg vente på deres svar.. sker der ingenting så skal jeg ikke ha hverken den læge eller sygeplejerske nogen sinde igen om de så var de sidste på jorden..

Utroligt at et menneske kan ødelægge ens glæde ved at være så ondskabsfuld og sørgelig...

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle kommende mødre og mødre .

Jeg skal til første lægebesøg i dag, er 8+4 i dag. Men som det ser ud er det sygeplejerske der skal have den samtale med mig (og vi er bestemt ikke gode venner).

Jeg har min mand med - men grunden til jeg egentlig skriver her er..

Nu er jeg overvægtig med ca 20 kg plus i forhold til højde.. hvor meget kommer man til at høre for sin vægt??

Jeg er så nervøs for, at netop pga hun ikke bryder sig om mig, at hun vil få alt til at handle om det i stedet for fortælle mig alle de ting jeg bør vide som første gang.

Er der nogen af jer som vil dele hvad der sker til sådan en samtale ???

Mange tak 

Jeg vejer mellem 30-40 kg for meget og har faktisk ikke skulle høre for det andet end at jeg er blevet rådet til at passe på hvad jeg spiser så jeg ikke tager for meget på mens jeg er gravid og så at jeg skal til glukosebelastningstest. 

I sidste graviditet fik jeg en Jordemor der havde speciale i gravide med højt BMI og det var faktisk rigtig rart for hun tog det meget afslappet (men om det var fordi jeg slet ikke tog på ved jeg selvfølgelig ikke) jeg har ønsket at få den samme JM igen. Har lige været hos egen læge og hun sagde ikke rigtig noget tror godt hun kunne fornemme at det er noget jeg selv er meget opmærksom på.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg var gået hele vejen og klaget! 

Jeg bliver flov over mit fag når jeg hører om falk der opfører sig sådan jeg er selv sygeplejerske og kunne ALDRIG drømme om at tale til en patient på den måde. Heller ikke privat ville jeg tale sådan til andre mennesker! 

Det bliver spændende hvad lægen svarer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.