Det er meget normalt at det er sygeplejersken der starter vandrejournalen op og tager de blodprøver der skal tages. Som regel kommer man så forbi lægen et par uger senere og færdiggører vandrejournalen.
Jeg vejer selv for meget og har et BMI på 30. Burde bestemt tabe minimum 20kg og nok også lidt mere.
Sygeplejersken/lægen skal altid snakke kost under graviditet, også selvom man ikke er overvægtig. Hvor meget detaljeret der snakkes, tror jeg dog er forskelligt. - ellers blev det ved mig blot påpeget at jeg på grund at mit BMI tilbydes glukosebelastning for at tjekke om der opstår graviditetssukkersyge og det blev nævnt at jeg helst ikke måtte tage mere end 9 kg på. Ellers er der ikke snakket vægt overhovedet.
Det blev kort nævnt ved NF, fordi jeg blev tilbudt at komme med i et forsøg med en diætist og ekstra scanninger. Et tilbud alle på Herlev med BMI over 30 blev tilbudt.
Så du skal ikke frygte den store belæring på grund af 20kg. Der er kun det vægtsnak der skal være i forbindelse med oprettelse af vandrejournal og fastlæggelse af videre forløb.
Anmeld
Citér