Prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2017

Thea14

Prøv at vende de negative tanker. Du har jo ikke forsøgt at blive gravid endnu, så der er stadig stor sandsynlighed for at du bliver gravid uden problemer.

Jeg har selv et BMI på 30 og er gravid for anden gang. Første gang blev jeg gravid i 4 cyclus vi forsøgte og her anden gang er jeg blevet gravid stort set da vi droppede beskyttelse.

Så gem de negative tanker væk indtil du faktisk har en reel grund til at bekymre dig. Og mens I forsøger at blive gravide, kan du jo begynde at tænke lidt over din vægt og langsomt begynde at gøre noget for at tabe sig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Anonym trådstarter

Hvor er det godt at høre det kan lykkes. Har fået troen på det også kan lykkes for os 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Imaong

Jeg har en veninde som er 150 høj og ja vejer 120kg så er meget overvægtig det tog dem 5 år at blive gravide men de prøvede heller ikk sådan med æl eller med at ha sex hver anden dag og hun havde uregelmæssig mens, men blev aldrig tjekket men det lykkes da 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Beem82

For fem år siden havde jeg en BMI på 27 og den er så steget til 30 nu. Og i den periode er jeg blevet gravid 4 gange hvoraf de to af gangene var der gevinst i første hug og de to andre gange i fjerde forsøg. Og jeg er nu 34 og min mand 55. Så det behøver ikke være så svært

Jeg har dog været p-pillefri i et par år før da, men prøvede ikke at blive gravid i de år. Så ved ikke hvordan det kunne have spillet ind.

Men ja, hvis det går dig på, så tag en periode hvor I arbejder på en livsstilsændring. Find en strategi, der kan fungere på lang sigt og læg kostplan evt i samarbejde med en diætist. Det vil også gøre godt når du så bliver gravid, for så har du allerede styr på den gode gravidkost og kan bare fortsætte af samme spor

Det skal nok lykkes! Du må bare ikke slå dig selv oven i hovedet, det hjælper ingenting - sagt af en der har kæmpet med vægten i 15 år og derfor kender følelserne alt for godt.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym trådstarter

Har altid hvilet i mig selv og min vægt. Ved godt den ikke er optimal. Men tror jeg har fået det dårligt fordi en masse jeg kender har hakket på mig og sagt det aldrig sker 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har altid hvilet i mig selv og min vægt. Ved godt den ikke er optimal. Men tror jeg har fået det dårligt fordi en masse jeg kender har hakket på mig og sagt det aldrig sker 

Du kan jo bruge ventetiden på at begynde at tabe dig. Det siger jeg ikke for at hakke på dig, jeg er selv overvægtig og gravid. Er 170 cm og vejer 108 kilo. Men overvægt er jo heller ikke skide godt som gravid, der er langt flere risici forbundet med graviditeten, når man vejer for meget. Så imens i venter, ville det da være oplagt at komme lidt ned i vægt. Jeg ville ønske jeg havde haft muligheden, graviditeten var ikke heeelt planlagt  

Anmeld Citér

2. juni 2017

Anonym trådstarter

Prøver også. Men håber det lykkes alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.