Prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2017

Anonym trådstarter

Min mand og jeg vil gerne have børn. Jeg er overvægtig og er derfor bange for om jeg overhovedet kan blive gravid. Jeg har været på p piller siden jeg var 15 ( er nu 30)stoppede med dem for 3 mdr siden. Hvor længe er de om at komme helt ud af kroppen ? Og er nogen af jer svært overvægtige og har fået børn ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Min mand og jeg vil gerne have børn. Jeg er overvægtig og er derfor bange for om jeg overhovedet kan blive gravid. Jeg har været på p piller siden jeg var 15 ( er nu 30)stoppede med dem for 3 mdr siden. Hvor længe er de om at komme helt ud af kroppen ? Og er nogen af jer svært overvægtige og har fået børn ? 

De er ude af kroppen med det samme, men det kan tage noget tid før ens cyklus stabiliserer sig. 

Håber det bedste for jer 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym trådstarter

Er så bange for om det kan lykkes. Får hele tiden at vide jeg ikke skal regne med det ����

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har du fået undersøgt om du måske har pco? Overvægt mindsker chancerne for graviditet. Men det hjælper nok heller ikke med stress.

Måske skal du prøve at lægge planene lidt på hylden (I kan jo stadig have ubeskyttet sex), og så bestemme dig for at det næste halve til hele år går du helhjertet ind for at tabe dig. Laver en plan, evt. med hjælp fra en diætist for at opnå det optimale resultat. Skulle du blive gravid undervejs, er det kun en bonus. Men det er svært nok for mange at være gravid i sig selv, for ikke at tale om at være overvægtig gravid. Og så er der også øget risiko for komplikationer, både for dig og barnet. 

Så brug al din energi på at forberede din krop til graviditeten først, både for din og barnets skyld. Håber virkelig det lykkes jer.

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Nu vil jeg lige komme med en positiv kommentar her.

Jeg ser så mange negative kommentarer derude og vi som har brug for lidt opbakning og håb omkring vores drømme har ikke brug for negativitet. Heldigvis er alle kommentarer ikke negative.

Jeg siger det lige ud. Det er sværere at blive gravid jo større man er, eller det siger statistikken i hvert tilfælde.

Du skriver du har været på p-piller i mange år og har aldrig prøvet at blive gravid før. Som flere skriver så er p-pillerne næsten ude med det samme, så du kan blive gravid med det samme.

Nu ved jeg ikke hvor overvægtig du er, men det lykkedes mange at blive gravide selv om de er overvægtige. Fertilitetsklinikker har dog et maks for hvor højt ens BMI må være hvis I en dag skal igennem sådan noget, men lad jer prøve den naturlige vej først.

Som en også skriver kan det være at du har pco/pcos, og det skal tjekkes hos en læge. Men selv om du eventuelt har dette, så er chancerne for graviditet ikke nul. Der er stadig en chance.

Hyg løs og prøv ellers at få det til at passe ind lige inden, når eller efter du har ægløsning. Så skal det nok komme til at lykkedes for jer, og i værste tilfælde det ikke gør, så er der stadig hjælp at hente.

Det er ikke umuligt. Husk det!

Jeg håber det lykkedes for jer og i kan fejre et lille nyt liv meget snart. Der er ingen grund til at sætte jeres drøm på pause hvis det er et barn i ønsker. Lyt til jer selv og din krop.

Jeg ønsker jer alt godt  

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonym trådstarter

Jeg har ikke PCO. Har ikke sovet hele natten fordi jeg bare tænkte på mig selv som en stor fed en der var skyld i hvis vi ikke fik børn 

har selv tanken det ikke er umuligt. Jeg ville bare høre andres oplevelser 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Enitst86

Jeg havde et bmi på 30 da jeg blev gravid første gang.. Det tog halvandet år men vi prøvede heller ikke sådan virkelig hårdt med ægløsnings-test osv. 2. Gang bmi på 33 og det tog 5 mdr. Igen bare med ubeskyttet sex når vi havde lyst.. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Fru.Krushave

Jeg er overvægtig, jeg smed pillerne i oktober, og her er desværre ikke sket noget endnu�� Jeg går os med frygten for om det er min skyld det ikke lykkes. 

Jeg har godt nok en datter på 7 fra tidligere forhold, men dengang vejede jeg 30 kg mindre ��

Anmeld Citér

1. juni 2017

Iby1210

Nu vil jeg også komme med en positiv kommentar  kender en som har været overvægtig hele sit liv og har været gravid hele 6 gange!!! Hun mistede 5 af dem men det skyldes noget helt andet (de fandt noget i hendes blod). For en måned siden fødte hun en dejlig pige,så du skal i hvert fald ikke miste håbet! 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Lulu32

Jeg er blevet gravid 4 gange. Og jeg har været overvægtig alle 4 gange 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.