Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.670 visninger
50 svar
159 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2017

Anonym trådstarter

Min datter har for en uge siden afleveret indbydelser på klassen til fødselsdag. Festen skal holdes søndag d 10. juni.

I dag kommer hun hjem med en indbydelse til lørdag d. 9. juni.

Vi kan ikke udskyde til weekenden efter, for der er der andre der holder fødseldag. Og herefter får de sommerferie.

Pigerne er 11-12 år.

Kan man godt tillade sig, at holde fest dagen lige inden en anden?

Hvad havde i gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2017

Anonym

Det synes jeg godt, man kan. De kan jo have de samme årsager som jer til at vælge netop den weekend. Det kan jo være, at de også ville have holdt det den 10., men nu har flyttet det til den 9., fordi I kom først. 

Hvis jeres børn har fødselsdag tæt på hinanden, kunne I jo for fremtiden overveje at holde den sammen. Så undgår I de problemer igen.

Anmeld Citér

30. maj 2017

esioul

Anonym skriver:

Min datter har for en uge siden afleveret indbydelser på klassen til fødselsdag. Festen skal holdes søndag d 10. juni.

Vi kan ikke udskyde til weekenden efter, for der er der andre der holder fødseldag. Og herefter får de sommerferie.

Pigerne er 11-12 år.

Hvad havde i gjort?

Tror jeg havde ringet for at spørge om i skulle slå det sammen  

Anmeld Citér

30. maj 2017

lineog4

Pigerne er 11-12 år.

Hvad havde i gjort?

Kan godt se man som familie bliver lidt bundet op i den weekend. Men skal alle nå at holde fødselsdag inden sommerferien så er det vel den mulige løsning. Tror ikke pigerne vil synes det forfærdeligt...! 

Og ellers ring til dem og hør om I skal slå jer sammen

Anmeld Citér

30. maj 2017

Jullesnulle

Det var aldrig sket hos os - forældrene taler sammen

lidt tåbeligt at holde to fødselsdage... med travle forældre osv

Anmeld Citér

30. maj 2017

Abracadabra

Hvad jeg havde gjort? Tjah, jeg ser kun én mulighed: Nemlig flippe helt skråt, ringe til de pågældende forældre og INSISTERE på, at de skulle aflyse deres forpulede lorteunges helt ligegyldige og i øvrigt malplacerede fucking fødselsdag. Derefter ville jeg klage til skolebestyrelsen og eventuelt ringe til først kommunen og dernæst til Politiken og skrige op om den helt hensynsløse behandling jeg og min lille prinsesse var udsat for. 

Nej, måske ikke... Jeg ville nok bare sige pyt og glæde mig over, at ungerne får en skøn weekend. I kan overveje at ringe til de andre forældre og snakke mad/aktiviteter, så pigerne ikke skal spise og lege det samme 2 dage i træk.

Anmeld Citér

30. maj 2017

B&J

put med det her i 0M skal der være klasse fest om fredagen og nu en fødselsdag om lørdagen 

og ja jeg har spurgt min dreng om han vil med selv om han måske bliver lidt træt siger han straks ja

Anmeld Citér

30. maj 2017

Mortilah

Jeg kan slet ikke se noget problem i det. Selvfølgelig er forældrene lidt bundet den weekend, men jeg har den holdning at vi støtter op om de fødselsdage der bliver holdt. Vi strækker os langt for at kunne deltage i dem. Alle børn fortjener en god fødselsdag og med mange børn i en klasse kan det ikke undgås. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Pigerne er 11-12 år.

Hvad havde i gjort?

Ja selvfølgelig. Du har jo ikke eneret til den weekend. Som andre siger, de har måske også kun den weekend i længere tid, så... 

Men jeg ville nok som forældre næste gang jeg så forældrene, snakke om at måske slå det sammen, eller at pigerne måske selv vil holde noget sammen. Se hvad de siger til det.  

Og så måske snakke om hvad de har tænkt sig, så det ikke bliver to dage med måske det samme mad.. 

men jeg ville ikke lægge mere i det. Der er nogle måneder, hvor der bare er super mange fødselsdage. I det mindste har de ikke lagt den på samme dag(det har jeg hørt om, så skal børnene vælge mellem to.. ikke fair) 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym trådstarter

Svarer lige samlet.

Jeg er skuffet fordi jeg er venner med det andet forældrepar. De har intet nævnt. Tvært imod havde de sagt, at de heller ikke ville holde i år, fordi deres datter blev ked af det sidst de holdt fødselsdag. Hun ville ikke have de andre legede med hendes ting.

Jeg ved de ville blive stiktossede hvis det var den anden vej rundt. Vi har tidligere alle forældre imellem aftalt, ikke at gøre det på denne måde. 

Vi kender jo hinanden rigtig godt, derfor ved jeg de ikke vil holde sammen. Det har vi før snakket om. 

Jeg synes ikke man kan være bekendt at gøre på den måde.

Og så går det mig også på fordi min datter kom hjem og var ked af det. Hun er bange for de andre ikke gider komme til hendes nu, når det er to dage i streg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.