Ny tid til nakkefold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
11 svar
3 synes godt om
29. maj 2017

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Jeg har i dag modtaget min indkaldelse til NF, hvilket jo altid er spændende. Problemet er, at jeg på den dato efter mine beregninger er 10+6. Min læge mener jeg er omkring 13+ på den dato. Jeg har købt en tidlig scanning på onsdag for at finde ud af, om ikke jeg har ret. Hvis jeg har, ville i så ringe og få en ny tid? Scanningen laves jo fra 11+0,så potentielt er det kun et par dage det drejer sig om.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hejsa. 

Jeg har i dag modtaget min indkaldelse til NF, hvilket jo altid er spændende. Problemet er, at jeg på den dato efter mine beregninger er 10+6. Min læge mener jeg er omkring 13+ på den dato. Jeg har købt en tidlig scanning på onsdag for at finde ud af, om ikke jeg har ret. Hvis jeg har, ville i så ringe og få en ny tid? Scanningen laves jo fra 11+0,så potentielt er det kun et par dage det drejer sig om.. 

Ville nok ringe og spørger dem om de mener at tiden skal rykkes hvis du har ret 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Bebsen

NF kan foretages helt frem til 13+6, så det burde ikke være et problem  jeg var selv afsted 13+4 og fordi jeg var så langt henne turde scanningsdamen godt gætte på det var en lille pige  hvilket vi også fik bekræftet til en kønsscanning i sidste uge 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

NF kan foretages helt frem til 13+6, så det burde ikke være et problem  jeg var selv afsted 13+4 og fordi jeg var så langt henne turde scanningsdamen godt gætte på det var en lille pige  hvilket vi også fik bekræftet til en kønsscanning i sidste uge 

Jeg tror du har læst mit indlæg forkert. Det er fordi jeg selv tror jeg er 10+6 på scanningsdagen, hvilket er for tidligt  

Anmeld Citér

29. maj 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hejsa. 

Hvorfor købe en tidlig skanning? Hvis du har ret, så får du bare en ny tid til NF, hvis din læge har ret, så er alt jo, som det skal være. Spørgsmålet er, om sygehuset vil give dig en ny tid udfra en selvbetalt skanning, det er nemlig ikke sikkert, idet ikke alle leverer lige troværdige resultater (du kan vel også være et sted der imellem?). Hvis du er et par dage for tidligt på den, får du en ny tid, der kan ikke laves NF tidligere end NF-vinduet.

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvorfor købe en tidlig skanning? Hvis du har ret, så får du bare en ny tid til NF, hvis din læge har ret, så er alt jo, som det skal være. Spørgsmålet er, om sygehuset vil give dig en ny tid udfra en selvbetalt skanning, det er nemlig ikke sikkert, idet ikke alle leverer lige troværdige resultater (du kan vel også være et sted der imellem?). Hvis du er et par dage for tidligt på den, får du en ny tid, der kan ikke laves NF tidligere end NF-vinduet.

Det var lægen der anbefalede det, så det er egentlig bare derfor men det kan være jeg bare skal beholde den tid jeg har fået, så. Det var lige sp meget for ikke at spilde sygehusets tid, hvis jeg vidste det var to uger skævt 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Bb2015

Anonym skriver:

Det var lægen der anbefalede det, så det er egentlig bare derfor men det kan være jeg bare skal beholde den tid jeg har fået, så. Det var lige sp meget for ikke at spilde sygehusets tid, hvis jeg vidste det var to uger skævt 

Jeg ville også ringe ind og spørge om ikke jeg bør få en ny tid hvis du har ret.  Det ville også være for at nogle andre evt kunne få tiden hvis den alligevel ikke kan bruges. Så hvis du har ret i dine udregninger så synes jeg du skal prøve at at ringe derind. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jamen hvis der er tvivl, hvorfor er du så ikke blevet henvist til en terminsscanning af din læge?

jeg ville komme til nf scanning og hvis du ikke er langt nok henne, får du en ny tid 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jamen hvis der er tvivl, hvorfor er du så ikke blevet henvist til en terminsscanning af din læge?

jeg ville komme til nf scanning og hvis du ikke er langt nok henne, får du en ny tid 

Det ved jeg ikke? Lægen kom ikke med en henvisning, men sagde bare, at han synes vi skulle tænke på at få en tidlig scanning, også fordi at hvis jeg er to uger kortere er blodprøven taget for tidligt. Det er fordi han åbenbart skal gå ud fra en cyklus på 28 dage når han beregner termin, men min cyklus har jævnligt været 40-42 dage, så jeg tvivler stærkt på jeg er 10+0 i dag, jeg mener selv jeg er 8+0.. Også fordi hvis han har ret stod jeg med en negativ test da jeg var 5+6, det er lidt tvivlsomt. 

Men måske vi bare skulle have ventet til NF så, men vi handlede på hans anbefaling, og nu glæder vi os jo til at se ind, da det er det vi har sat næsen op efter, så jeg vil ikke aflyse tiden her to dage før  

Anmeld Citér

30. maj 2017

2017morigen

Min erfaring er at sygehuset ikke er til at hugge og stikke i lige hvad det angår. 

Jeg forsøgte da jeg var rimeligt sikker på at jeg også var kortere henne end beregnet på mens. Jeg nægtede at få taget bl.p før jeg mente at jeg var over 8 uger henne og lægen ville ikke sende vandrejournalen før bl.p blev taget. Så jeg blev indkaldt per telefon efter terminberegnet på mens da det kom lidt tæt på og kunne ikke overbevise dem (lægesekretæren,  sygehuset) at det skulle være senere. Så jeg blev også scannet i 10+ et eller andet og fik en ny tid som så passede bedre. 

Havde mine bl.p også været taget fortideligt så havde jeg fået besked på at gå ned i laboratoriet og fået dem taget igen på sygehuset lige efter den for tidelige nf 

Så mit råd er at lade være med at bruge penge på en selvbetalte tideligt scanninger og brug den for tidlige nf som en tidelig scanning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.