Spørgsmål om øreringe (råd og erfaring søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2017

Jullesnulle

Aristocats skriver:

Jeg kender desværre en del tøser der har fået skudt dem i hvor hullet sidder så langt nede at de knap nok kan have en ørering i eller hvor hullet er skævt - mit eget inklusiv... fik også skudt mine i i tidernes morgen og mit højre hul sidder så langt nede at en ørering faktisk smuttede ud af øret med lås og det hele.... spørg mig ikke hvordan! Det er bare ikke det værd af mange grunde... ikke kun at hullerne risikerer at sidde dårligt 

Men en piercer kan vel lige så vel ryste på hånden eller gøre det skævt..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2017

Tystys14

Ja, der sker lige pludselig meget med dem hvor man næsten ikke kan følge med længere! Det er nogle gange stadig vildt for mig at min store datter ikke er en baby længere.... 

Jeg ville ikke få det lavet hos guldsmeden - metoden er usikker, hullerne bliver tit skæve eller sidder for langt nede og så er piercingpistolen de bruger ikke i stand til at komme i autoklave, det vil sige at den på ingen måde er ordentligt desinficeret. Jeg ville uden tvivl få det gjort hos en piercer der ved hvad de laver - det er 100 % sterilt, professionelt og udsætter ikke øret for skade og gør mindre ondt - en skarp nål kommer rent og lynhurtigt igennem, hvor en piercingpistol simpelthen presser og tvinger en ørering igennem huden. Hvis mine unger vil have huller i ørene, så bliver det no doubt hos en piercer  

Og de skal sidde i hele tiden i hvert fald de første 6 måneder vil jeg tro, nok gerne et helt år - det er generelt en god idé ikke at have dem ude mere end et minut før hullerne er fuldstændig helet - så over et år er en god guideline. 

Se lige hvor flot det blev, fik dem lavet hos byens pircer. De så fine.

Datteren sartede med at blive meget nervøs så vi måtte opgive, vi gik en tur i br men nåede kun lige ind før puttepigen fortrød og ville tilbage og have de huller. Hun var så sej 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. maj 2017

Jullesnulle

29. maj 2017

Tystys14

MoarHvidovre skriver:

Selvfølgelig - hvis hun har et ønske om det. Vores pige fik det også da hun fyldte 6 år

Se lige hvor flot det blev  siger en meget stolt mor, til en datter der ikke er til at skyde igennem. 

Vi endte med at blive nødt til at gå igen første gang, da hun blev meget nervøs. Men hun fortrød og ville tilbage og have dem lavet kort efter. Så hun er så sej og fin nu 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. maj 2017

Aristocats

Tystys14 skriver:

Se lige hvor flot det blev, fik dem lavet hos byens pircer. De så fine.

Datteren sartede med at blive meget nervøs så vi måtte opgive, vi gik en tur i br men nåede kun lige ind før puttepigen fortrød og ville tilbage og have de huller. Hun var så sej 

Så sejt  Håber hun er glad! 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Aristocats

Men en piercer kan vel lige så vel ryste på hånden eller gøre det skævt..?

I princippet kan alle jo have en dårlig dag, men en piercer bruger en hul nål der skærer lige igennem og hermed bliver placeringen også mere "skarp" og kontrolleret.... hvorimod en pistol simpelthen bare presser en ørering igennem huden uden rigtigt at kunne se. En piercer er alt i alt et mere sikkert valg, men heldigvis er der jo sjældent nogle der kommer ud for noget slemt, men det er alligevel irriterende at rende rundt med huller der ikke er optimale og det er altid mere trygt at få lavet tingene hos en professionel som alle andre ting  

Anmeld Citér

30. maj 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tystys14 skriver:

Se lige hvor flot det blev  siger en meget stolt mor, til en datter der ikke er til at skyde igennem. 

Vi endte med at blive nødt til at gå igen første gang, da hun blev meget nervøs. Men hun fortrød og ville tilbage og have dem lavet kort efter. Så hun er så sej og fin nu 

Nøj, hvor ser det bare flot ud og sej pige du har. Hun var vel ikke til, at skyde igennem bagefter? Er det Blomdahl hun har fået skudt i?

Anmeld Citér

30. maj 2017

Nielsen88

Aristocats skriver:

I princippet kan alle jo have en dårlig dag, men en piercer bruger en hul nål der skærer lige igennem og hermed bliver placeringen også mere "skarp" og kontrolleret.... hvorimod en pistol simpelthen bare presser en ørering igennem huden uden rigtigt at kunne se. En piercer er alt i alt et mere sikkert valg, men heldigvis er der jo sjældent nogle der kommer ud for noget slemt, men det er alligevel irriterende at rende rundt med huller der ikke er optimale og det er altid mere trygt at få lavet tingene hos en professionel som alle andre ting  

Jeg bruger pistolen når jeg laver huller og man kan nu fint se hvor man rammer, samt øreringen der bliver sat i er lige så skarp som en nål. Men vil give dig ret i mange laver hullerne skæve med pistolen fordi de vinkler den helt forkert. 

Med små børn vil jeg foretrække pistolen fordi øreringen og lås bliver sat i med det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.