Spørgsmål om øreringe (råd og erfaring søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.588 visninger
17 svar
24 synes godt om
29. maj 2017

Tystys14

puha vores store datter på 6 år har nu et lille års tid efterspurgt om hun må få huller i ørerne. Manden og jeg havde ellers en grænse der hed minimum 10år, men havde på ingen måde regnet med at hun allerede som femårig ville få et større ønske om dette. 

Nu vi så begyndt så småt at ændre holdning til det, og da hun aldrig har været den ikke super aktive type tænker vi chancen for problemer med infiktion osv ikke er kæmpe stor hos hende.

Men nu jeg nysgerrig, hvad tænker i om en pige på 6 år får lavet huller i ørerne? 

Hvad er jeres erfaringer ? Og har i nogle gode råd til os/hende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig - hvis hun har et ønske om det. Vores pige fik det også da hun fyldte 6 år

Anmeld Citér

29. maj 2017

Aristocats

Jeg synes det er helt fint - synes 6 år er en meget rimelig alder at få det gjort i. Jeg havde ladet hende få det 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Tystys14

MoarHvidovre skriver:

Selvfølgelig - hvis hun har et ønske om det. Vores pige fik det også da hun fyldte 6 år

Mindes jeg selv var 8-9 før jeg fik dem lavet og husker det som yderste ubehageligt.  

Men tror nu også vi vil lade hende få dem lavet, ved du om det stadigvæk bare er Hos guldsmeden ? 

Hvor længe skal hun gå med dem inden de skal skiftes ? 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Tystys14

Aristocats skriver:

Jeg synes det er helt fint - synes 6 år er en meget rimelig alder at få det gjort i. Jeg havde ladet hende få det 

Det ender det jo nok også med puha, Synes jo bare hun stadigvæk er min lille pige som ikke er "klar"  hi hi. 

Ved du om det bare er guldsmeden man skal gå op til? Og hvor længe skal hun have dem i? 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Aristocats

Tystys14 skriver:

Det ender det jo nok også med puha, Synes jo bare hun stadigvæk er min lille pige som ikke er "klar"  hi hi. 

Ved du om det bare er guldsmeden man skal gå op til? Og hvor længe skal hun have dem i? 

Ja, der sker lige pludselig meget med dem hvor man næsten ikke kan følge med længere! Det er nogle gange stadig vildt for mig at min store datter ikke er en baby længere.... 

Jeg ville ikke få det lavet hos guldsmeden - metoden er usikker, hullerne bliver tit skæve eller sidder for langt nede og så er piercingpistolen de bruger ikke i stand til at komme i autoklave, det vil sige at den på ingen måde er ordentligt desinficeret. Jeg ville uden tvivl få det gjort hos en piercer der ved hvad de laver - det er 100 % sterilt, professionelt og udsætter ikke øret for skade og gør mindre ondt - en skarp nål kommer rent og lynhurtigt igennem, hvor en piercingpistol simpelthen presser og tvinger en ørering igennem huden. Hvis mine unger vil have huller i ørene, så bliver det no doubt hos en piercer  

Og de skal sidde i hele tiden i hvert fald de første 6 måneder vil jeg tro, nok gerne et helt år - det er generelt en god idé ikke at have dem ude mere end et minut før hullerne er fuldstændig helet - så over et år er en god guideline. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tystys14 skriver:

Mindes jeg selv var 8-9 før jeg fik dem lavet og husker det som yderste ubehageligt.  

Men tror nu også vi vil lade hende få dem lavet, ved du om det stadigvæk bare er Hos guldsmeden ? 

Hvor længe skal hun gå med dem inden de skal skiftes ? 

Vi fik den lavet hos guldsmeden. Jeg mener, at hun gik med dem hun havde fået skudt i 8 uger efter.

Det går ondt i det øjeblik de får dem lavet og så er det "overstået".

Min datter voksede flere cm efter, at hun havde fået hullet i ørerne - hun var SÅ stolt

Anmeld Citér

29. maj 2017

Mortilah

Jeg ville sige ok. Min datter skulle beholde de første i i 3 mdr uafbrudt. Nu her et år efter tager vi dem ud hvis hun skal noget "vildt"..ingen problemer her. Heller ikke svært at pleje dem. 

Anmeld Citér

29. maj 2017

Jullesnulle

Jeg fik dem som 6 årlig hos en guldsmed. Det damme har de fleste af mine veninder. Der er ingen af dem med skæve huller.

Anmeld Citér

29. maj 2017

Aristocats

Jullesnulle skriver:

Jeg fik dem som 6 årlig hos en guldsmed. Det damme har de fleste af mine veninder. Der er ingen af dem med skæve huller.

Jeg kender desværre en del tøser der har fået skudt dem i hvor hullet sidder så langt nede at de knap nok kan have en ørering i eller hvor hullet er skævt - mit eget inklusiv... fik også skudt mine i i tidernes morgen og mit højre hul sidder så langt nede at en ørering faktisk smuttede ud af øret med lås og det hele.... spørg mig ikke hvordan! Det er bare ikke det værd af mange grunde... ikke kun at hullerne risikerer at sidde dårligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.